تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804685049




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تأکيد بر حفظ نقدشوندگي بازار / رايزني براي بهبود وضعيت بورس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ تير ۱۳۹۳ (۱۶:۱۱ب.ظ)
رييس سازمان بورس و اوراق بهادار: تأکيد بر حفظ نقدشوندگي بازار / رايزني براي بهبود وضعيت بورس رييس سازمان بورس از رايزني هاي اين سازمان با بانک مرکزي براي اعطاي تسهيلات به شرکت هاي سرمايه گذاري خبر داد و گفت: در بلند مدت صندوق‌هاي بازنشستگي مکمل نيز به صندوق‌هاي بازنشستگي فعلي افزوده خواهد شد تا با منابع موجود در بازار سهام ، سرمايه گذاري کنند.
به گزارش خبرگزاري موج،صالح آبادي، رييس سازمان بورس و اوراق بهاداردر نشستي خبري با بيان مطلب فوق گفت: زماني که تورم بسيار بالا باشد، امکان برنامه ريزي اقتصادي از مسئولان سلب مي شود. اين در حالي است که با کاهش تورم، متناسب با آن، نرخ سود بانکي کاهش مي يابد و اين امر روي نسبت قيمت به درآمد (P/E) بازار سرمايه نيز تاثيرگذار مي گذارد.
صالح آبادي با اشاره به اينکه در اين شرايط بنگاه ها مي توانند تسهيلات ارزانتري را ارايه دهند، ابراز داشت: در حال حاضر از رشد منفي به مثبت در حال حرکت هستيم و تورم نيز در حال کاهش است.
وي با طرح اين سوال که براي بهبود شرايط چه مي توان کرد؟، اظهار داشت: در حوزه بورس کالا، در مورد دو محصول جلسات متعددي برگزار شد و دامنه قيمت PVC و پلي پروپيلن افزايش يافت. زيرا بايد اختلاف قيمت بورس و حاشيه بازار به حداقل برسد.
رييس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: در مورد پالايشگاه ها نيز با شرکت ملي پالايش پخش فراورده نفتي و معاون برنامه‌ريزي وزير نفت رايزني‌هايي داشته ايم. در اين خصوص مذاکراتي مبني بر تدوين نقشه راه بلند مدت براي تعيين نرخ مواد اوليه انجام شده تا سرمايه‌گذار مبناي بلندمدتي پيش رو داشته باشد.
وي با تاکيد بر اينکه موارد مربوط به بنگاه هاي اقتصادي با دولت پيگيري مي شود، ابراز داشت: بايد يک نقشه راه داشته باشيم تا در بلندمدت وضعيت بنگاه هاي اقتصادي مشخص باشد.
صالح آبادي ادامه داد: يکي از اهدافي که در بازار سرمايه پيگيري مي شود، حفظ نقدشوندگي است. اين در حالي است که با وجود نزول قيمت ها در بازار، صف فروش سنگين ايجاد نشد. از سوي ديگر در اين بين صندوق توسعه نيز فعاليت خود را گسترش داد. يکي از اهداف اين صندوق تسهيل نقد شوندگي در بازار بود و به هيچ عنوان قصد دخالت در قيمت سهام را ندارد.
وي با اشاره به اينکه منابع صندوق توسعه به مرور به بازار سهام تزريق مي‌شود، يادآور شد: منابع اين صندوق، از سوي بنگاه‌هاي خصوصي تامين مي شود و دولت نقشي در اين زمينه نداشته است. اين در حالي است که يک صندوق نمي تواند پاسخگوي نياز بورس و فرابورس باشد و از همين رو صندوق هاي بازارگردان که خلا بازار به شمار مي روند، وارد بازار سهام شده اند.
رييس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: اساسنامه و اميدنامه اين صندوق ها تصويب شده و هم اکنون دو صندوق پارسان به منظور بازارگرداني سهام پتروشيمي کرمانشاه و صندوق نوين به منظور بازارگرداني سهام بانک اقتصاد نوين وارد بازار سهام شده اند.
صالح‌آبادي با بيان اينکه سرمايه اين صندوق ها يک در هزار ارزش روز بازار سهام شرکت يا 5 ميليارد تومان است، توضيح داد: صندوق‌هاي تخصصي بازارگرداني داراي مزيت‌هايي از جمله برخوردار از تخفيف 80 درصدي کارمزد ارکان بازار، ايستگاه معاملاتي اختصاصي و استفاده از تسهيلات کارگزاري‌ها هستند.
وي تاکيد کرد: با ورود صندوق هاي تخصصي به بازار سرمايه، حضور حقوقي ها در بازار ساماندهي مي شود.
رييس سازمان بورس و اوراق بهادار، با اشاره به اينکه بازار بلوک به روان شدن و حجم معاملات کمک مي کند، از آغاز به فعاليت آن خبر داد.
صالح آبادي گفت: اين روزها سهام داران حقوقي کمبود نقدينگي دارند، به همين منظور، استفاده از ابزار تبعي سهام، اين اختيار را به مشتري مي دهد که در زمان مشخص با قيمت تعيين شده سهام را بفروشد، در اين شرايط انگيزه فروش نيز کاهش مي يابد. به علاوه، قرارداد آتي سهام نيز در حال فعال شدن است.
رايزني ها براي بهبود وضعيت بازار سرمايه
رييس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اينکه رايزني ها براي بهبود شرايط بازار سرمايه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: شوراي پول و اعتبار در ابتداي سال، ساماندهي نرخ سود را انجام داد تا رقابت ناسالم در اين زمينه وجود نداشته باشد. در عين حال، با سازمان خصوصي سازي نيز تفاهم شد تا فعلا عرضه اي در بازار انجام ندهند. به علاوه تا بهبود اوضاع، عرضه اوليه سهام نيز انجام نمي شود.
وي با اشاره به اينکه امکان اعطاي تسهيلات به شرکت هاي سرمايه گذاري در تعامل با بانک مرکزي ادامه داد: در بلند مدت صندوق‌هاي بازنشستگي مکمل نيز به صندوق‌هاي بازنشستگي فعلي افزوده خواهد شد تا با منابع موجود در بازار سهام سرمايه گذاري کنند.
سخنگوي سازمان بورس و اوراق بهادار از توجه ويژه نهاد ناظر بازار سرمايه به بحث سياستهاي کلي اقتصاد مقاومتي طبق فرمايشات مقام معظم رهبري اشاره کرد و افزود: وضعيت فعلي بازار سرمايه را به تحريم‌ها گره نزده ايم و بيشتر برنامه ها بر روي بحث اقتصاد مقاومتي متمرکز شده است.
صالح آبادي در خصوص تغيير دامنه نوسان گفت: هم اکنون سهام در سقف قيمتي خود معامله نمي شود و عمدتا در دامنه معاله مي شود و از آنجا که صف وجود ندارد، نيازي به بازکردن يا تغيير دامنه نوسان نيست.
وي همچنين از راه اندازي سايت ويژه براي انتشار تخلفات قطعي شده خبر داد و گفت: بر اساس دستورالعمل اجرايي تخلفات قطعي شده به بازار منعکس مي شود.
رييس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص کاهش زمان انتشار اطلاعات ناشران در کدال ابراز داشت: تلاش مي شود، زمان انتشار اطلاعات به حداقل برسد.
صالح‌آبادي در پايان خاطرنشان کرد به زودي نرم‌افزار جديدي جايگزين نرم‌افزار سابق شرکت فرانسوي براي محاسبه شاخص خواهد شد. در اين نرم‌افزار شاخص‌هاي وزني و ساده طراحي و ... به بازار منعکس مي شوند که از جمله آن مي توان به شاخص قيمت و حاکميت شرکتي اشاره کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن