تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801192284




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهیدی:شهید چمران یک عابد زاهد و یک انسان خودساخته بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شهیدی:شهید چمران یک عابد زاهد و یک انسان خودساخته بود تهران - ایرنا – رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با برشمردن خصوصیات ذاتی و اخلاقی شهید دکتر مصطفی چمران گفت: این شهید بزرگوار یک عابد زاهد و یک انسان خودساخته بود.


به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی - انتظامی گروه اجتماعی ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی شهیدی صبح شنبه در یادواره شهید دکتر مصطفی چمران و تجلیل از همسران وزرای دفاع شهید این مطلب را عنوان کرد.
وی گفت: در بین مردم واژه های بسیار زیادی وجود دارد که این واژه ها همانند استاد ، دکتر ، مهندس ، قهرمان ، مخترع ، مجتهد ، ولی و امام از احترام و عظمت خاصی برخوردار هستند و مردم به دیده احترام به آنها نگاه می کنند.
نامبرده اضافه کرد: اما در میان مردم بعضی کلمه ها و واژه ها مورد احترام خاص هستند به طوری که بین عموم مردم چه مسلمان و چه غیرمسلمان از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردارند که واژه شهید از این دسته واژه هاست.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: کلمه و واژه شهید کلمه ای است که برخی ها آن را با هاله نور می بینند به طوری که خداوند نیز می فرماید احترام شهید در بالاترین جایگاه قرار دارد.
شهیدی توضیح داد: امروز هم در جامعه ما بخصوص بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی واژه شهید قداست بالایی دارد و شهید و خانواده شهدا از احترام خاصی نزد مردم برخوردار هستند به گونه ای که اگر برای کسی مقام بالایی را مطرح کنند ، می گویند این فرد دارای مقام شهید است.
وی گفت: کسی که برای امرار معاش فرزندانش قدم بردارد مثل مجاهد در راه خدا است بنابراین واژه ها و کلمات مجاهد ، رزمنده و شهید در آیین اسلام از جایگاهی رفیع برخوردار است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: مردم در همه زمان ها نیازمند مجتهد ، مکتشف ، مخترع و دانشمند هستند اما تمام خدماتی که این افراد برای رفاه ، آرامش و آسایش مردم انجام می دهند ، مرهون رشادت و مجاهدت شهید و شهداست.
معاون رئیس جمهور افزود: شهید شمع فروزنده تاریخ است ، می سوزد ، گام به فنا و نابودی خود می گذارد اما به اطرافیانش نور می دهد تا آنان از نور و روشنایی آن استفاده کنند.
حجت الاسلام شهیدی خاطر نشان کرد: شهید و شهدا به صورت ظاهری از میان مردم می روند اما نور وجودی آنان برای همیشه نزد مردم و جامعه باقی می ماند به خاطر همین مساله است که علمای دینی می گویند شهدا شمع جامعه و محفل بشریتند.
وی افزود: از دیدگاه اسلام ، شهید بالاترین مقام را دارد و قرآن او را فائز معرفی می کند.

*** دفاع هیات مذاکره کننده از منافع نظام
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: هر کدام از شهدای انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و شهدای هسته ای و ترور دارای ویژگی های خاص خود بودند و اگر امروز رهبری در مقابل جنایتکاران ایستاده اند یا رئیس جمهوری با اقتدار کامل در سازمان ملل متحد سخن می گویند یا هیات عالی رتبه مذاکره کننده ایران با 1+5 با هوشیاری کامل از منافع نظام اسلامی دفاع می کند ، همه این مسایل به خاطر رشادت ها و پایمردی های شهدا، جانبازان ، آزادگان و ایثارگران است.
اجتمام (3) ** 7029 ** د . الف

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




31/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن