تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801705390




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیام دانشگاه شهید چمران اهواز به مناسبت سالگشت شهادت دکتر مصطفی چمران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پیام دانشگاه شهید چمران اهواز به مناسبت سالگشت شهادت دکتر مصطفی چمران اهواز - ایرنا - روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز به مناسبت 31 خرداد سالگشت شهادت دکتر ˈمصطفی چمرانˈ پیامی صادر کرد.


به گزارش روزسه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه، در این پیام آمده است: روزهای پایانی خرداد ماه، برابر با سالگشت شهادت بزرگ مردانی فرهیخته از جمله مرحوم شهید دکتر مصطفی چمران است.
او چریکی دانشمند و رزمنده عارفی بود که هم در بعد جهاد مسلحانه و هم از جنبه علمی و اخلاقی توانست در نخستین سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، خوب بدرخشد و پس از جانفشانی های بسیار در منطقه دهلاویه سوسنگرد به شهادت برسد.
او که به هوای دفاع از مرزهای میهن دوستی و دینداری، صندلی وکالت مجلس و میز وزارت را به کناری گذاشت و بی صبرانه راهی جبهه های جنگ و دفاع مقدس شد، هم در بعد برجستگی علمی و هم در ایثار و خدمتگزاری به مردم و مهم تر از همه، ترجیح منافع و مصالح ملی بر منافع شخصی، امروز الگو و چراغی روشن، فراروی استادان دانشگاه های سراسر کشور شده است.
در برهه هایی از هشت سال دفاع مقدس که دانشگاه جندی شاپور سابق، محل ستاد جنگ های نامنظم به فرماندهی آن شهید سرافراز بود، او به همراهی مقام معظم رهبری به عنوان نمایندگان امام در شورای عالی دفاع، بارها در محل این دانشگاه حاضر شدند و از همین رو، این افتخار نصیب دانشگاه ما شده که مزین به نام وی شود.
روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، ضمن بزرگداشت سالروز شهادت آن شهید دانش دوست، از کلیه همکاران دانشگاهی و به ویژه اعضای هیات علمی جوان می خواهد تا با مطالعه زندگانی و شرح فداکاری های آن شهید در خدمت به کشور و نظام اسلامی، پرتوی هدایتگری شمع وجود او را همچنان فروزان و گستران نگه دارند.
دکتر مصطفی چمران در31 خرداد 1360 بر اثر آتش خمپاره دشمن بعثی و اصابت ترکش در منطقه دهلاویه خوزستان به شهادت رسید.
7157/538

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن