تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 3 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799979256




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزارت بهداشت: 10 آزمایشگاه تحقیقاتی در دانشگاههای علوم پزشکی ایجاد می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون وزارت بهداشت: 10 آزمایشگاه تحقیقاتی در دانشگاههای علوم پزشکی ایجاد می شود اصفهان – ایرنا - معاون وزیر بهداشت، در گردهمایی معاونان پژوهشی و روسای مراکز رشد دانشگاههای علوم پزشکی کشور از ایجاد 10 آزمایشگاه تحقیقاتی در این دانشگاهها خبر داد.


به گزارش ایرنا، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه در آیین آغازین این گردهمایی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: یکی از راهبردهای مهم این وزارت در سیاست های فناورانه، تربیت نیروی انسانی در بخش تحقیق است.
ˈرضا ملک زادهˈ با بیان اینکه تاکنون سرمایه گذاری خاص در این زمینه نکرده ایم، افزود: بیشتر دانش آموختگان رشته های پزشکی در 30 سال گذشته در زمینه تحقیقات، آموزش چندانی ندیده اند.
وی اظهار کرد: مقرر است دوره ای سه ساله به دوره تخصص و فوق تخصص برای انجام همزمان آموزش بالینی و پروژه تحقیقاتی اضافه شود.
وی افزود: همچنین دوره ای سه ساله برای تحقیق و کسب مدرک دکترای تحقیقاتی اضافه خواهد شد.
وی با اشاره به آغاز پذیرش دانشجو در این دوره ها تصریح کرد: برای این برنامه در هر سال یک میلیارد ریال بودجه اختصاص یافته و به دانشجویان حقوق داده می شود.
ملک زاده در باره سایر برنامه های وزارت بهداشت گفت: راه اندازی 10 آزمایشگاه تحقیقاتی در دانشگاههای علوم پزشکی جامع کشور، پیشرفت در سطوح علوم نوآور از جمله سلول درمانی و اجرای سه طرح بزرگ در این زمینه از جمله این برنامه هاست.
وی با اشاره به پیشرفت دنیا در زمینه استفاده از سلول درمانی گفت: در آینده به جای دارو از سلول استفاده می شود و ذخایر سلولی مهم است و بنابر این ما نیز باید برای این موضوع آماده شویم و به فناوری و دانش آن به خوبی دست یابیم.
وی تاکید کرد: ایران تنها کشور دارای دانش و فناوری در زمینه سلول های بنیادین در منطقه خاورمیانه است و تاکنون 57 پروژه در این زمینه ثبت کرده است.
وی همچنین با اشاره به تجاری سازی و جذب منابع مالی در حوزه فناوری گفت: اگر دانشی که بدست آورده ایم به فناوری تبدیل نشود علم ما نافع نیست.
ملک زاده با اشاره به فعالیت 50 مرکز رشد فناوری در حوزه سلامت کشور افزود: مشکل اصلی ما این است که چگونه شرکتهای دانش بنیان را ثبت و حمایت کنیم.
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه هنوز فرهنگ این کار در کشور ایجاد نشده است، افزود: اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی هنوز برای انجام این امور تردید دارند.
وی همچنین با اشاره به موضوع ارزیابی مقالات در رتبه بندی دانشگاهها گفت: کیفیت، تاثیرگذاری، در اختیار گرفتن برای بقیه و کمک به ارتقای سلامت، در ارزیابی مقالات باید مورد توجه قرار گیرد که به این سیستم ˈپی کیو آر اس تیˈ می گویند.
وی با تاکید بر اینکه تعداد مقالات نباید مهم باشد، افزود: هم اکنون رتبه جهانی دانشگاههای علوم پزشکی ایران بر اساس استناد مقالات بالاتر از هزار است و رتبه دانشگاه بهشتی یکهزار و 60، شیراز دو هزار و 307 و اصفهان دو هزار و 474 است.
وی تاکید کرد: باید به سمت شاخص هایی برویم که کارهای تحقیقی را کیفی کنند.
گردهمایی معاونان پژوهشی و روسای مراکز رشد دانشگاههای علوم پزشکی کشور به منظور ارائه عملکرد سالیانه مراکز رشد، بحث و تبادل نظر در مورد برنامه های آتی این مراکز، برنامه ها و چالشهای شرکتهای دانش بنیان و پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد و خودکفایی و صادرات محصولات دانش محور در حوزه سلامت، به مدت دو روز برگزار می شود.
پ/510/7148/ 607

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن