تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818838422




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صداقت دولت با مردم؛ سرمایه ای که جامعه قدرش را می داند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: صداقت دولت با مردم؛ سرمایه ای که جامعه قدرش را می داند
در حال حاضر، آنچه که اهمیت دارد آغاز مسیر رو به رشد اقتصاد کشور و خروج از رکود اقتصادی است. اما با ارزش تر از آن، صداقت متولیان اقتصادی دولت در ارائه اطلاعات صحیح به مردم است که نشان از احترام دولتی ها به شعور بالای این ملت بزرگ دارد.
آفتاب: سرویس اجتماعی - چند روزی است که نهادهای معتبر اقتصادی جهان ضمن تایید روند گذر ایران از بحران اقتصادی، از رشد اقتصادی مثبت و کاهش مستمر تورم در کشور سخن می گویند، این در حالی است که همگان می دانند که همواره این نهادها به دلیل برخی معذوریت ها، از بیان تمام ظرفیت ها و عملکرد مثبت ایران اسلامی حذر می کنند. اما به نظر می رسد حرکت رو به رشد کشور بویژه در عرصه های دیپلماسی بین المللی و ترمیم اقتصاد پایه، ادبیات جدیدی را بر گفتمان رسانه ها و نهادهای بین المللی در قبال ایران حاکم ساخته است تا پس از قریب به یک دهه، جامعه جهانی، شاهد چهره ای متفاوت و بسیار تاثیرگذار از ایران در تحولات منطقه ای و حتی جهانی باشند.

البته این تحول شاید قبل از هر چیز دیگری در داخل کشور و در ادبیات حاکم بر دولت یازدهم مشهود باشد که بر خلاف گزارشات آماری دولت پیشین که همواره تصویر یک مدینه فاضله را از جامعه درگیر با معضلات اقتصادی... ارائه می داد، این دولت سعی در ترسیم واقعیات موجود از یک سو و نیز ارائه چشم انداز واقعی از آینده ای روشن، از سوی دیگر دارد تا سرمایه ارزشمند اعتماد مردم به دولت را همچنان اندوخته خویش بداند.

وقتی چندی پیش، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور از رشد اقتصادی 1.5 درصدی و تورم 25 درصدی در سال 93 سخن گفت، هنوز نگرانی از رد چنین ادعاهایی از سوی مراکز معتبر اقتصادی جهان که تجربه آن را در سال های اخیر زیاد داشته ایم، وجود داشت اما موضوع زمانی جالب تر شد که این نهادها نرخ رشد اقتصادی کشور در سال جاری را تا سقف 2.8 درصد و نرخ تورم را زیر 20 درصد پیش بینی نمودند که ایده آل تر از پیش بینی محمدباقر نوبخت بود و به نظر می رسد دولت تدبیر و امید در گزارشات خود، نه سقف ممکن، بلکه رقم عملیاتی و عینی پیش بینی خود را اعلام می دارد.

در این میان، هر چند نمی توان انتظار داشت تا در کوتاه زمان، همه مشکلات اقتصادی ناشی از یک دهه تحریم های سنگین بین المللی حل و شرایط عادی گردد اما لغو تدریجی تحریم ها همگام با پیشرفت مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5، حضور صاحبان صنایع بزرگ جهان در کشور و اظهار علاقه مندی به سرمایه گذاری در ایران، بهبود موقعیت تاثیرگذار ایران در منطقه... نشان از روزهای بهتر در آینده نزدیک دارند.

از سوی دیگر، آغاز تسویه بدهی های چندساله دولت به مجریان طرح های بزرگ، تثبیت نسبی قیمت ارز و طلا، تثبیت قیمت مسکن، کاهش بیکاری... از جمله آثار عملکرد اقتصادی دولت است که با توجه به شرایط اقتصادی چند سال اخیر و البته در کنار دیپلماسی موفق بین المللی، کارنامه قابل قبولی را برای دولت تدبیر و امید رقم می زند.

البته به اعتراف خود دولتی ها هنوز نتایج رشد اقتصادی و کاهش تورم به خانه های مردم نرسیده است تا برای همگان ملموس باشد، اما شرایط حال حاضر کشور در مسیری پیش می رود که به زودی مردم بهبود شرایط اقتصادی را به خوبی لمس خواهند کرد.

به هر حال آنچه که اهمیت دارد آغاز مسیر رو به رشد اقتصاد کشور و خروج از رکود اقتصادی است. اما با ارزش تر از آن، صداقت متولیان اقتصادی دولت در ارائه اطلاعات صحیح به مردم است که نشان از احترام دولتی ها به شعور بالای این ملت بزرگ دارد.



مطالب مرتبط
توئیتر ابوطالبی بعد از سفر چین: ایران رهبری مبارزه با افراط گری را به عهده می گیرد
دلواپس چه چیزی هستند، منافع کشور یا منافع حاصل از تحریم


تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن