تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819160653




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش 400 مگاواتی مصرف برق با همکاری صنایع


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: کاهش 400 مگاواتی مصرف برق با همکاری صنایع خبرگزاری پانا: مشاور معاونت هماهنگی توزیع شرکت توانیر از کاهش 400 مگاواتی مصرف برق در اوج بار تابستان سال گذشته با همکاری صنایع خبر داد.
۱۳۹۳ جمعه ۲ خرداد ساعت 15:10

به‌گزارش خبرگزاری پانا به نقل از وزارت نیرو، محسن جبار در همایش مدیریت مصرف برق و کاهش هزینه‌ها ویژه مشترکان صنعتی و مدیران انرژی دستگاه‌های اجرایی گفت: مهم‌ترین و اقتصادی‌ترین راهکار ایجاد تعادل عرضه و تقاضای انرژی، مدیریت مصرف برق است.
وی با بیان اینکه بازه زمانی برنامه تعطیلات و تعمیر صنایع در تابستان امسال 15 خرداد تا 15 شهریور است، افزود: با مدیریت مصرف برق مشترکان صنعتی در پیک شبکه سراسری، سال گذشته به میزان 400 مگاوات کاهش مصرف صورت گرفت و به ‌نوعی از هزینه ساخت یک نیروگاه به همین ظرفیت پیشگیری شد.
وی با بیان اینکه این طرح در جهت مشارکت صنایع در بهینه‌سازی مصرف برق و همچنین کاهش پیک بار شبکه اجرا می‌شود، اظهار داشت: درصورت همکاری واحدهای صنعتی در این بخش و طرح ذخیره عملیاتی در زمان اوج بار، هزینه برق آنها به نسبت ساعت‌های میان‎‌باری محاسبه خواهد شد که می‌تواند صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای را برای آنها داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: به‌ازای هر یک درجه ازدیاد حرارت، 500 مگاوات در کل کشور نیاز مصرف افزایش می یابد و تعامل دوسویه تعرفه‌های مختلف به‌ویژه بخش‌های صنعتی و اداری با صنعت برق، کنترل مصرف را به همراه خواهد داشت.
سرمایه‌گذاری در بخش صنعت برق هزینه‌بر، زمان‌بر و تخصصی است و کنترل مصرف انرژی یک ضرورت اساسی به‌شمار می‌رود.
استفاده از انرژی الکتریکی موجب ارتقای سطح رفاه و تولید می‌شود اما هنگامی رشد مصرف برق بیانگر میزان توسعه‌یافتگی جامعه است که استفاده بهینه و صحیح از این انرژی صورت گیرد.
تدوین مقررات و قوانین، سیاست‌های کمک مالی و تسهیلاتی، مدیریت بار، بازنگری تعرفه‌ای، نصب کنتورهای هوشمند آب و برق، نصب کنتورهای چندتعرفه و تغییر ساعت‌های کار اداره‌ها در ماه‌های تیر و مرداد، توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و تجهیزات پربازده، تدوین استاندارد تجهیزات خانگی، مدیریت مصرف انرژی الکتریکی در ساختمان، تدوین و به‌کارگیری استاندارد مصرف انرژی الکتریکی در صنایع پرمصرف، آموزش و آگاه‌سازی و استفاده از ابزارهای فرهنگی و تحقیق و توسعه به‌عنوان برخی راهکارها برای بهره‌مندی بهینه و منطقی از برق است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن