تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819161669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه دولت براي ايجاد اشتغال در بخش کشاورزي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۵:۵۹ب.ظ)
دکتر ربيعي خبر داد : برنامه دولت براي ايجاد اشتغال در بخش کشاورزي راهکارهاي توسعه کارآفريني و اشتغال در بخش کشاورزي و روستائي در نشست صميمي وزراي جهاد کشاورزي و تعاون ،کار و رفاه اجتماعي و معاونين دو وزارتخانه در محل وزارت تعاون ،کارو رفاه اجتماعي مورد بررسي قرار گرفت .
به گزارش خبرگزاري موج، دراين نشست دکتر ربيعي وزير تعاون ،کارو رفاه اجتماعي با بر شمردن ظرفيت هاي فراوان اشتغال و کارآفريني در بخش کشاورزي و روستايي و ماموريتها و امکانات وزارت تعاون ،کارو رفاه اجتماعي در امر توانمند سازي کارجويان از طريق آموزش ها ي فني و حرفه اي و نيز استفاده از تسهيلات و خدمات بانک توسعه تعاون ،صندوق ضمانت سرمايه گذاري تعاون و صندوق مهر امام رضا (ع) بر ضرورت همکاري دو جانبه و هم افزايي در ايجاد اشتغال در روستا ها و بخش کشاورزي به ويژه براي فارغ التحصيلان تاکيد کرد .
وي با بر شمردن ضرورت برنامه ريزي و بکار گيري استعداد هاي بومي و منطقه اي در سطح رويستا هاي کشور از منظر گردشگري روستايي و کشاورزي ،صنايع دستي و مشاغل خرد و خانگي از تشکيل کار گروه ويژه براي اين امر در وزارت تعاون ،کارو رفاه اجتماعي خبر داد .
مهندس محمود حجتي وزير کشاورزي نيز با بيان ظرفيت هاي بالاي بخش کشاورزي ار تدوين طرح ارائه خدمات کشاورزي و مکانيزاسيون با ظرفيت ايجاد بيش از 60 هزار شغل براي فارغ التحصيلان کشاورزي خبر داد و بر ضرورت برنامه ريزي به منظور حفظ اشتغال موجود و توسعه کار آفريني و روستايي تاکيد نمود .
وي ظرفيت هاي جديد بوجود آمده براي اشتغال در پروژه احياي اراضي کشاورزي خوزستان و نيز ايجاد گلخانه هاي مدرن کوچک و بزرگ ،با هدف توليد محصولات صادراتي و توليد انبوه براي بازار داخلي ، صنايع تبديلي و غذايي ، زنبور داري ،صيد و صيادي و آبزي پروري ، انبار و سرد خانه هاي کوچک و متوسط و ايجاد ارزش افزوده در فرايند پس از توليد محصولات کشاورزي به همراه توسعه باغات در اراضي شيبدار و کم بازده در دامنه هاي زاگرس و البرز را زمينه هاي ايجاد اشتغال مولد در بخش کشاورزي برشمرد و از برنامه ريزي وسيع براي ايجاد اشتغال در اين خصوص خبر داد .
در اين جلسه گزارش مطالعات صورت گرفته در 10 استان کشور که با هدف شناسايي ظرفيت هاي توليد بومي و منطقه اي استان هاي مورد بررسي صورت گرفته ارئه و مقرر شد در قالب کارگروه مشترک نسبت به عملياتي شدن محورهاي مورد بحث اقدام شود .














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن