تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820090849




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعامل دولت، مجلس و بخش خصوصی در ایجاد اشتغال از طریق مهارت آموزی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ تعامل دولت، مجلس و بخش خصوصی در ایجاد اشتغال از طریق مهارت آموزی تهران - ایرنا - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعامل میان دولت، مجلس شورای اسلامی و بخش خصوصی اشتغال مهارت آموزان را تسریع کرده است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، کورش پرند شامگاه شنبه در مراسم اختتامیه نخستین دوره تربیت مربیگری تخصصی تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی در محل سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، افزود: با اجرای طرح آموزش، تولید و بازاریابی و فروش، سازمان آموزش فنی و حرفه ای، مراکز آموزش مهارت را یک گام جلوتر یعنی به تولید نیز هدایت کرده است.
وی اظهار داشت: طرح یادشده مدلی برای سرمایه گذاری اندک جهت رسیدن به ارزش افزوده بالا و زمینه ساز تحولی در استانداردهای آموزش فنی و حرفه ای است. در فاز نخست کارگروه هایی در زمینه پوشاک، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، گیاهان دارویی، قالیبافی، بازارسازی و بازاریابی تشکیل شده که امروز نخستین گروه در رشته تراش گوهر برگزار شد و بزودی اختتامیه پایان دوره رشته های قالیبافی نیز برگزار خواهد شد.
وی گفت: مدل آموزش به همراه تولید را با بخش خصوصی تجربه می کنیم و به همین منظور سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در حوزه مشاغل خانگی برنامه ریزی کرده است.
وی با اشاره به پایان دوره آموزشی 60 مربی سنگهای قیمتی که طی 2 ماه از10 استان کشور در این دوره شرکت کرده بودند، گفت: هم اکنون این افراد می توانند وارد حوزه آموزش شوند و علاقمندان دیگر را برای انجام تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی آموزش دهند.
وی یادآور شد: در این طرح از کارآفرینان و صاحبان سرمایه یاری می گیریم و با کمک بخش خصوصی کار را به جلو می بریم.
پرند گفت: هم اکنون دهها حوزه تولیدی در رشته های مختلف در حال اجرا است و در پنج رشته نیز وارد برنامه ریزی شده ایم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به طرح پوشاک اشتهارد که هم اکنون 250 نفر را در حوزه دوخت بکار گرفته، اظهار داشت: تا پایان شهریور ماه این تعداد به یکهزار نفر می رسد و تا پایان سال با آموزش مهارت در این زمینه، 2هزار نفر در حوزه نساجی به کار مشغول می شوند.
پرند با اشاره به معادن سنگهای قیمتی که در کشور وجود دارد، گفت: علیرغم وجود معادن غنی و توانمندی نیروی انسانی متاسفانه از این حوزه تاکنون بهره برداری درستی نشده است.
وی با بیان آنکه حوزه سنگهای قیمتی دارای ارزش افزوده بسیار بالایی است، افزود: در زمینه قالی بافی و گیاهان دارویی مربیانی با نظارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تربیت شده اند، ضمن آنکه در زمینه گیاهان دارویی حداقل می توان 2 هزار نفر را شاغل کرد.
پرند اضافه کرد: در زمینه برندسازی، بسته بندی و فروش هم سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور فعالیت های ارزنده ای را انجام می دهد، متاسفانه تاکنون به زنجیره ارزش قبل و پس از تولید توجه نکردیم که با تربیت مربی می توان این ضعف ها را برطرف کرد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در پایان گفت: نخستین دوره مربیگری گوهرشناسی و گوهرتراشی با 60جوان علاقمند این رشته در دی ماه سال 92 شروع به کار کرد. در این دوره با برگزاری کلاسهایی از جمله پداگوژی، گوهرشناسی ، گوهرتراشی دامله و فست بر دانسته های این جوانان افزوده شد و مربیانی توانمند برای نخستین بار در کشور تربیت شدند.
یادآور می شود، در تربیت مربیان یادشده اداره کل فنی و حرفه ای استان البرز، مرکز تربیت مربی کل کشور، صندوق مهر امام رضا(ع) و سازمان صنایع دستی و میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز یاری رسان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بودند.
در پایان این مراسم به 60 نفر از مربیان آموزش دیده در زمینه تراش سنگهای قیمتی لوح تقدیر اهدا شد.
اقتصام(3)9123**1558
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن