تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819614538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حجتی: بخش کشاورزی به حمایت و پشتیبانی دولت نیاز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حجتی: بخش کشاورزی به حمایت و پشتیبانی دولت نیاز دارد تهران - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که، هم اکنون بخش کشاورزی به حمایت و پشتیبانی بیش از پیش دولت و مسوولان نیاز دارد گفت: چون بخش کشاورزی از جاذبه های سرمایه گذاری پایین، ریسک پذیری بالا و کنترل قیمت محصولات در بازار برخوردار است، دولت باید منابع پشتیبانی برای جذب سرمایه گذاری این بخش را تامین کند.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمود حجتی روز دوشنبه در حاشیه نهمین کنفرانس دو سالانه اقتصاد کشاورزی ایران در جمع خبرنگاران افزود: البته دولت راهکارهایی را در بودجه های سنواتی و برنامه ها برای بخش کشاورزی پیش بینی کرده است، اما در حال حاضر تسهیلاتی که در جامعه در بخش های مختلف ارائه می شود، همیشه منابع ترجیحی است که در اختیار بخش کشاورزی قرار می گیرد.
وی با بیان این که، به دلیل ارزش افزوده پایین منابع کافی هیچ وقت جذب بخش کشاورزی نمی شود تصریح کرد: با توجه به مصوبات دولت در جذب منابع صندوق توسعه ملی، بخشی از منابع این صندوق با نرخ های ترجیحی در اختیار بخش کشاورزی قرار می گیرد.
حجتی با بیان این که، منابع ترجیحی با نرخ کمتر از بازار ارائه می شود تا بتواند فعالان و سرمایه گذاران را جذب بخش کشاورزی کند افزود: دولت و مجلس برای کمک به بخش کشاورزی راهکارهای جبرانی در این ارتباط انتخاب کردند و در این راستا نیاز به همراهی و همفکری اقتصاددانان داریم تا چالش های این بخش مرتفع شود.
وی در خصوص کشت بهاره محصولات کشاورزی نیز گفت: عمده محصولات کشت بهاره سیب زمینی، چغندر، ذرت و علوفه دامی است که قیمت خرید تضمینی آنها پاییز سال گذشته توسط دولت تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است.
وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: قیمت خرید تضمینی و برنامه کشت مشخص است و کشاورزان می توانند با اتکا به آن و با حضور و پشتیبانی دولت کشت خود را انجام دهند.
وی گفت: خرید تضمینی محصولات کشاورزی که دولت تصویب می کند هر ساله از طریق رسانه ها به اطلاع مردم و کشاورزان می رسد و به همین خاطر کشاورزان از بابت خرید تضمینی توسط دولت هیچ نگرانی نداشته باشند.
وی تاکید کرد: بخش کشاورزی در دنیا و در ایران باید از حمایت و پشتیبانی دولت و مسوولان برخوردار باشد.
اقتصام(3)**9183**9132**1594
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن