تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820368008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حفاری 22 حلقه چاه فاز 15 و 16 پارس جنوبی پایان یافت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: حفاری 22 حلقه چاه فاز 15 و 16 پارس جنوبی پایان یافت خبرگزاری پانا: عملیات حفاری، اسید کاری اولیه و مشبک کاری 22 حلقه چاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی پایان یافت.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ساعت 11:33



به گزارش خبرگزاری پانا ،  سیدمصطفی خوئی با بیان این که گروه انرژی دانا هم اکنون با دارا بودن چهار دکل حفاری دریایی ملکی و اجاره ای در فازهای 15 تا 18 میدان گازی پارس جنوبی مشغول به فعالیت است، گفت: اخیرا حفاری، اسید کاری اولیه و مشبک کاری 22 حلقه چاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به اتمام رسیده و تنها عملیات کوچک اسید کاری روی چهار حلقه چاه این فاز باقی مانده است که منوط به نصب سکوهای این فاز است.
وی ادامه داد: بعد از نصب سکوهای فاز 15 و 16 میدان گازی پارس جنوبی عملیات اسید کاری چهار چاه باقیمانده در این فاز ادامه می یابد، از این رو پیشرفت فیزیکی عملیات حفاری این فاز بالای 95 درصد تخمین زده می شود.
مدیرعامل گروه انرژی دانا اظهار داشت: متوسط عمق چاه‌ها در موقعیت فازهای 15 و 16 پارس جنوبی حدود 3200 متر و میانگین زمان حفاری هر یک از این چاه‌ها نیز حدود 75 روز تخمین زده شده؛ البته زمان حفاری و عمق چاه‌های عمودی و جهت‌دار با یکدیگر متفاوت است.
هدف‌ از اجرای طرح توسعه‌ فازهای 15 و 16 پارس جنوبی که مشابه فازهای 17 و 18 این میدان است، برداشت روزانه 56 میلیون و 600 هزار مترمکعب گاز از مخزن، تولید 50 میلیون مترمکعب گاز طبیعی تصفیه شده، تولید سالانه‌ یک میلیون و 50 هزار تن‌ گاز مایع‌ (پروپان و بوتان)، همچنین تولید سالانه یک میلیون‌ تن‌ اتان‌ به‌ منظور تأمین‌ خوراک‌ واحدهای‌ پتروشیمی‌ است.
به گزارش شانا، استحصال روزانه 80 هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد، از دیگر هدف های توسعه این فازها اعلام شده است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن