تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803934485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهره برداری از فازهای 15 و 16 پارس جنوبی تا پایان سالجاری/آغاز صادرات گاز ایران به عراق از سال ٩٤


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نفت در هفته ای که سپری شد؛
بهره برداری از "فازهای 15 و 16 پارس جنوبی" تا پایان سالجاری/آغاز "صادرات گاز ایران" به عراق از سال ٩٤
واگذاری ساخت دو دستگاه توربين 10 مگاواتي تا يك ماه آينده به بخش خصوصي،بهره برداری از فازهای 15 و 16 پارس جنوبی تا پایان سالجاری امضای تفاهم نامه تولید سوخت از "نفت فوق سنگین و درخواست ترکیه برای افزایش صادرات گاز ایران از جمله خبرهای داغ در عرصه صنعت نفت کشور در طول هفته جاری بود.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، صنعت نفت و گاز و پتروشیمی یکی از مهم‌ترین صنعت کشور است به طوری که در هفته جاری شاهد بزرگترین رویداد در این صنعت بودیم تاجاییکه که اکثر کشورهای خارجی در این نمایشگاه حضور داشتند.

این نمایشگاه مکانی است که تولیدکنندگان داخلی و خارجی تولیدات جدید خود را در معرض دید مشتریان خود قرار می دهد. بنابراین مهم ترین اخبار داغی که در طول هفته جاری منتشر شده بدین صورت است.

امضای 2 تفاهمنامه در حوزه "پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز"


همزمان با دومین روز نمایشگاه نوزدهم نفت، تفاهمنامه ساخت و بومی سازی ماده ضد کف پایه سیلیکونی مورد استفاده در پالایشگاه گاز، همچنین توسعه دانش فنی واحدهای شیرین سازی گاز با بهره گیری از حلال فرموله شده از جمله تفاهمنامه هایی بود که امضا شد.

فناوری بازیافت بخار بنزین ( VRU ) ایرانی می شود


مسوول طرح کهاب گفت: در راستای عدم وابستگی کشور به دیگر کشورها، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در صدد است ساخت سیستم ها و فناوری های بازیافت بخار بنزین در انبارهای کشور را ایرانی و بومی سازی کند.

واگذاری ساخت دو دستگاه توربين 10 مگاواتي تا يك ماه آينده به بخش خصوصي


بورد، از امضا قرارداد ساخت دو دستگاه توربين 10 مگاواتي با بخش خصوصي حداكثر تا يك ماه آينده خبر داد و گفت: در بخش پمپ هاي درون چاهي نيز هم اكنون در مرحله انجام مناقصه هستيم.

برنامه ای برای "قطع واردات گاز" از ترکمنستان نداریم/ ایران سومین "تولیدکننده گاز" جهان


عراقی با بیان اینکه به طور کلی سیاست کشور بر این است که بتوانیم با همسایگانمان تبادل انرژی داشته باشیم، گفت: هیچ برنامه ای برای قطع واردات گاز از ترکمنستان نداریم، در سال گذشته نیز ترکمنستان می توانست بیش از آنچه به ایران گاز داده، صادرات گاز به ایران داشته باشد.

هنوز مذاکره برای "صادرات گاز" به اروپا جدی نیست/آغاز صادرات گاز ایران به عراق از سال ٩٤


ماجدی گفت: با توجه به تحریم های موجود، هنوز هیچ مذاکره ای برای صادرات گاز ایران به اروپا جدی نیست اما می توان امید داشت به واسطه تحولات آتی در سطح جهان، زمینه برای تحقق این امر فراهم شود.

تبادل تکنولوژی همزمان با ایجاد رقابت بین "سازندگان داخلی و خارجی"/ لزوم تقویت تعاملات بخش خصوص با وزارت "نفت"


رئیس کمیسیون روابط عمومی انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: در اجرای برخی از پروژه‌ها ما توانایی ساخت را نداریم اگر تبادل تکنولوژی صورت گیرد عرصه رقابت از نظر قیمت و کیفیت به شدت رونق می گیرد.

برگزاری میزگرد تخصصی ساخت داخل در نوزدهمین نمایشگاه "نفت"


میزگرد تخصصی ساخت داخل، چالش ها و راهکارها از سوی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با هدف توانمندسازی سازندگان در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت تهران برگزار می شود.

7میلیون لیتر "بنزین" کشور وارداتی است/با بهره‌برداری از "پالایشگاه ستاره خلیج فارس" کشور از واردات بنزین بی‌نیاز خواهد شد


معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: هم اکنون بین 61.5 تا 63 میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می‌شود که 7 میلیون لیتر کمبود بنزین داریم و ما مجبور هستیم که این کمبود را با واردات جبران کنیم.

پیشرفت 50درصدی حفاری فاز 14 پارس جنوبی/حمايت ملي حفاري از سازندگان داخلي و خارجي


مديرعامل شركت ملي حفاري ايران با بيان اينكه به زودي دكل حفاري فاز 17 پارس جنوبي جا به جا خواهد شد، گفت: حفاري فاز 14 پارس جنوبي نيزتا كنون حدود 50 درصد پيشرفت داشته است.

بهره برداری کامل از "فازهای 15 و 16 پارس جنوبی" تا پایان امسال


فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) از بهره برداری کامل فازهای 15 و 16 پارس جنوبی تا پایان امسال خبر داد و گفت: تاکنون 2خط از چهارخط تولید گاز این پالایشگاه با ظرفیت 17میلیون مترمکعب به بهره برداری رسیده است.

ضرورت تقویت تعاملات وزارت نفت با سازندگان تجهیزات داخلی


یک تولیدکننده تجهیزات نفتی گفت: بایستی وزارت نفت تعامل خود با بخش خصوصی را تقویت و شفاف‌سازی کند، در غیر اینصورت راهی که مسئولان در پیش گرفته‌اند بیشترین آسیب را به بخش تولید خواهد زد.


نشست مشترك پيمانكاران طرح هاي توسعه پارس جنوبي فردا برگزار مي شود


نشست رسمي هم انديشي شركت هاي سازنده و پيمانكاران طرح هاي توسعه پارس جنوبي همزمان با دومين روز از برپايي نوزدهمين نمايشگاه بين المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي برگزار مي شود.


امضای تفاهم نامه "تولید سوخت" از "نفت" فوق سنگین/توافقنامه ارتقا کیفیت محصولات "پالایشگاهی" در کشور عراق


پژوهشگاه صنعت نفت با هدف تولید سوخت از نفت خام فوق سنگین و ته مانده های نفتی، دقایقی پیش توافقنامه مشترکی با یک شرکت آلمانی به امضاء رساند.

نشتی کمپرسور عامل اصلی حادثه در واحد 2 "پتروشیمی پردیس"


رئیس روابط عمومی شرکت ملی پتروشیمی گفت: علت حادثه بخاطر نشت یکی از کمپرسور واحد 2 پتروشیمی پردیس بوده که در این حادثه کمپرسور آسیب دیده و خوشبختانه تلفات جانی را در پی نداشته است.

درخواست "ترکیه" برای افزایش صادرات "گاز ایران"/ مذاکرات با "روسیه" تاکنون به نتیجه نرسیده است


ماجدی گفت: در صورت افزایش میزان واردات گاز ترکیه، درباره قیمت گاز با آنها مذاکره خواهیم کرد تا با قیمت‌های بین‌المللی و قیمت‌گذاری دیگر کشورها، قابل رقابت باشد.

آلودگی "بنزین وارداتی" به کشور شایعه است/ تهاتر کالا با نفت را نه تأیید می‌کنم و نه تکذیب


زنگنه با بیان اینکه هم‌اکنون ایران برای خرید بنزین با چین قراردادی ندارد، گفت: آلودگی بنزین وارداتی به کشور شایعه است و بنزینی که وارد کشور می‌شود از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

"سوخت بیودیزل" تولیدی پژوهشگاه صنعت نفت رونمایی شد


رئیس پژوهشکده علوم فناوری‌‌های شیمیایی پژوهشگاه صنعت نفت گفت: این طرح در راستای کاهش آلاینده‌های سوخت فسیلی با حمایت ستاد انرژی‌های نو با همکاری دانشگاه تربیت مدرس در مقیاس پایلوت تولید شده و در حال همکاری با بخش خصوصی برای افزایش فروش و دانش فنی است.


حضور ٦٠ برند خارجی از ٣٢ کشور جهان/ رشد سه برابری حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه


نعمت الهی با بیان اینکه نمایشگاه امسال به ابزاری مهم برای تحقق هدف‌های نوین صنعت نفت و نمادی معنادار از دیپلماسی انرژی ایران تبدیل شده است، گفت: این نمایشگاه مکانی است که در آن فرصت کسب مستقیم، سریع و دقیق اطلاعات درباره امکانات و نیازهای تمام شرکت‌کنندگان را فراهم کرده است.

جلو رشد رانت‌خواران و آدم‌های بی‌ریشه را خواهم گرفت/ آغاز عملیات افزایش یک‌ میلیون بشکه‌ای "تولید نفت" تا چند ماه دیگر


زنگنه با اعلام اینکه فعالیت گسترده برای تولید یک میلیون بشکه نفت در روز از چند ماه دیگر آغاز خواهد شد، گفت: رسیدن به این ظرفیت تولید تا 4 سال دیگر محقق خواهد شد که این امر بزرگترین برگ برنده وزارت نفت محسوب می‌شود چرا که بیشترین افزایش تولید از میادین مشترک صورت خواهد گرفت.

نوزدهمین نمايشگاه "نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي" آغاز به کار کرد


نوزدهمين نمايشگاه نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي دقايقي پيش با حضور وزير نفت، سفيران چند کشور خارجي،برخي نمايندگان مجلس و سازندگان داخلي و سرمايه‌گذاران خارجي افتتاح شد.

واردات "تجهیزات نفتی" قدرت رقابت‌پذیری از تولیدکننده داخلی را می‌گیرد


تولیدکننده تجهیزات نفتی گفت: واردات تجهیزات مشابه داخلی از مناطق آزاد قدرت رقابت‌پذیری برای تولیدکننده واقعی را از بین می‌برد.


کاهش مصرف "بنزین" در دو هفته اخیر/ کاهش سفرهای نوروزی علت اصلی کاهش میزان مصرف


عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بحث افزایش قیمت‌ها و همچنین ثبات نرخ ارز توانسته تا حد بسیار زیادی مصرف بنزین را کاهش دهد.

حضور 33 کشور "جهان" در بزرگترین رویداد کشور


بیش از١٢٠٠ شرکت داخلی به همراه ٨٠٠ شرکت خارجی از ٣٣ کشور جهان در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی فردا گرد هم می آیند.

بی كيفيت بودن "بنزين" وارداتی از چين/"كارت سهميا" دلالی در كشور را رواج می‌دهد


رئيس اتحاديه جايگاه‌داران سوخت كشور با اشاره به واردات 3.5 ميليون ليتري بنزين در سالهاي گذشته، گفت: اين موضوع با پيشنهاد وزير نفت به 10 ميليون ليتر افزايش يافت اين درحالي است كه واردات بنزين به كشور، از چين كه فاقد استانداردهاي جهاني است، صورت مي‌پذيرد.

افزايش 12 ميليون ليتري مصرف در طي 13 روز


عربعلي گفت: در طي 13 روز گذشته 853 ميليون ليتر بنزين در كشور به مصرف رسيد.


"بنزین وارداتی" استانداردهای یورو را ندارد/آلايندگی بنزين وارداتي در هاله‌ای از ابهام


نمايندگان مجلس اعتقاد براين دارند آمارها و مستندات مربوط به گواهی کنترل کیفیت بنزین‌های وارداتی نشان می‌دهد که کیفیت بنزین های وارداتی در گذشته از بنزین تولید پتروشیمی‌ها پایین‌تر بوده است؛ به طوری‌که کیفیت آن در مواردی استانداردهای یورو را هم نداشت.

ابلاغ بسته سیاستی توسعه فناوری در "صنعت نفت" ظرف يك ماه ديگر


معاون پژوهش و فناوري وزير نفت گفت: بسته سیاستی ویژه‌ای با هدف تولید فناوری در پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی و ایجاد تحول در حوزه منابع انسانی، ساختارها و برنامه‌های عملیاتی صنعت نفت تا يك ماه ديگر تدوین و توسط وزير نفت ابلاغ خواهد شد.

آمادگی برای تأمین تجهیزات NGL3100 / كاهش 50 درصدي فضاي تخصيصي براي سازندگان تجهيزات نفتي


پديدار از اعلام آمادگی انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت برای تأمین تجهیزات NGL3100 خبر داد و گفت: طرحی برای احداث و راه‌اندازی پالایشگاه‌های کوچک داریم که به زودی این طرح اجرايي مي‌شود.

آمادگي سازندگان داخلي براي توليد 150 ميليارد دلار "تجهيزات نفتي"


شافعي خبر داد: سازندگان داخلي آمادگي توليد 150 ميليارد دلار تجهيزات صنعت نفت را براي رسيدن چشم انداز 1404 دارند.

بكارگيري فرصت‌هاي فناورانه براي توسعه اقتصاد پايدار


رئيس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: رويكرد جديد پژوهشگاه صنعت نفت در تاسيس شركت هاي دانش بنيان اقماري و ايجاد امكان مشاركت در قالب‌هاي تجاري و زمينه جلب سرمايه گذاران و صاحبان فناوري موجب تسهيل و تسريع در روند استفاده از فرصت‌هاي فناوري به عنوان ابزاري براي توسعه اقتصاد پايدار خواهد شد.

تولیدکننده‌ها نباید وابسته به "واردات" مواد اولیه باشند


تولید کننده تجهیزات نفتی گفت: تولیدکنندگان زمانی می‌توانند در عرصه رقابت حضور داشته باشند که وابستگی خود را به واردات کاهش داده و به سمت خودکفایی حرکت کنند.


همزمان با افزایش قیمت حامل‌های انرژی مصرف CNG افزایش 25 درصدی داشته‌است


رییس انجمن صنفی‌ جایگاه‌داران CNG از افزایش 25 درصدی مصرف گاز درهفته گذشته همزمان با افزایش قیمت حامل‌های انرژی خبر داد و گفت: این افزایش در اکثر مناطق بیشتر از یک میلیون مترمکعب بوده است.

نخستین همایش بین المللی فرصت های فناورانه در "صنعت نفت و گاز" فردا برگزار می شود


همایش بین‏‌المللی فرصت ‏های فناورانه با تمرکز بر روی توانمندی‏های پژوهشگاه به عنوان قطب پژوهشی صنعت نفت در دو بخش فناوری‏ های قابل عرضه به متقاضیان و ایجاد زمینه‏‌های مشترک همکاری فناورانه با شرکت‏‌های داخلی و خارجی توانمند به منظور توسعه فناوری و تکمیل زنجیره ارزش برگزار می‏ شود.

تولید داخلی در پیچ و خم ضمانت نامه های بانکی


نایب رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفتی با اشاره به اینکه دیدگاه دولت باید نسبت به بخش تولید و سازندگان داخلی تغییر پیدا کند گفت: با تغییر رویکرد می توان که موانع تولید را برداشته و سرمایه‌ها را به بخش تولید سراریز کرد.

هنوز اعتماد و باور به سازندگان داخلی در کشور ایجاد نشده است


عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: باید جایگاه سازندگان داخلی به عنوان مشاوره در کشور تقویت شود هنوز اکثر مسئولان اعتماد کافی به سازندگان داخلی ندارند بایستی رویکرد جدیدی در جهت حمایت از توان ساخت داخل در کشور شکل بگیرد.

افزایش 12 میلیون لیتر "بنزین" با کیفیت به تولید کشور


معاون پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، گفت: سال آینده با بهره‌برداری از فاز نخست طرح توسعه پالایشگاه ستاره خلیج فارس، 12 میلیون لیتر بنزین با کیفیت به تولید کشور اضافه می شود.

انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن