تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819375383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«جشن شکست مذاکرات» و مردم |زیباکلام|


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: «جشن شکست مذاکرات» و مردم |زیباکلام|

««جشن شکست مذاکرات» و مردم» عنوان يادداشت روز روزنامه شرق به قلم صادق زيباکلام (استاد دانشگاه تهران) است که مي‌توانيد آن را در ادامه بخوانيد:

همه آنان که از همان روز اول مخالف هر گونه مصالحه و توافق بر سر مساله هسته‌اي با غرب بودند، از آنچه به باور آنان، « شکست مذاکرات هسته‌اي» نام گرفته به وجد آمده و جشن گرفته‌اند!آنان پس از ماه‌ها شنيدن اخبار نه چندان خوشايند از «پيشرفت مذاکرات هسته‌اي» با اخبار مسرت‌بخشي مواجه شده‌اند که حکايت از «بن‌بست مذاکرات» به باور آنان دارد. تندروها البته از همان ابتداي روي کارآمدن دولت جديد بناي مخالفت و بي‌حاصل‌دانستن مذاکرات را گذاردند. بعد از توافق اوليه ژنو مدتي خيلي جدي به دنبال کشاندن ظريف به مجلس و استيضاح وي بودند. بعد گفتند توافق ژنو بايد به تصويب مجلس برسد. تاکتيک بعدي آنها اين بود که خواهان افزوده‌شدن برخي نمايندگان مجلس به تيم مذاکره‌کننده شدند. بعد هم که هيچ‌کدام اين تلاش‌ها به بار ننشست، رفتند به دنبال «تجمع دلواپسي» و ابراز نگراني از «امتيازاتي» که به غربي‌ها داده‌ايم، «عقب‌نشيني»‌هايي که کرده‌ايم و«وادادگي‌هايي» که مرتکب شده‌ايم. اما از روز شنبه 27 ارديبهشت که بر سر پيش‌نويس متن کلي توافقي صورت نگرفت.مخالفان مذاکرات و پايان‌يافتن وضعيت فعلي تحريم‌ها، تعارف و تکلف را کنار گذارده‌اند و جشن گرفته‌اند که «مذاکرات شکست خورد.» ‌اي‌کاش چهره‌ها و شخصيت‌ها و جريانات سياسي که از شکست مذاکرات اين همه به هيجان آمده‌اند و شادي و سرورشان را نمي‌توانند پنهان کنند مردم را هم لااقل در اين شور، نشاط و احساس پيروزي و جشني که گرفته‌اند شريک و سهيم مي‌کردند.‌اي‌کاش دلواپس‌ها به مردم اين توضيح را مي‌دادند که چرا بايد از آنچه «شکست مذاکرات» مي‌خوانند خوشحال شويم و جشن بگيريم؟ ‌اي‌کاش دلواپس‌ها دو کلام براي مردم توضيح مي‌دادند که آن ضرر و زيان به منافع ملي که در نتيجه پيشرفت مذاکرات هسته‌اي داشت به کشور وارد مي‌شد کدام بود؟ ‌اي‌کاش دلواپس‌ها مردم را نيز در جشن و سرورشان شريک مي‌کردند و به مردم مي‌گفتند اگر در وين توافق شده بود، آن «لطمه» که به منافع ملي وارد مي‌شد کدام بود؟ ‌اي‌کاش دلواپس‌ها آنقدر براي مردم و جايگاهشان ارزش قايل مي‌شدند که دو کلمه هم به آنها توضيح مي‌دادند که اگر مذاکرات به‌زعم آنها «شکست نخورده بود» و توافق هسته‌اي صورت مي‌گرفت يا در آينده صورت بگيرد چرا اين توافق اين همه به ضرر و زيان ايران و متقابلا به سود غربي‌ها مي‌شد؟من اتفاقا بر عکس دلواپس‌ها، معتقدم هر يک روزي که ما بتوانيم کشور را زودتر از وضعيت پيش‌آمده برهانيم بيشتر به نفع مردم، مملکت و نظام خواهد بود. بنابراين من بر خلاف دلواپس‌ها معتقدم اتفاقا توافق هسته‌اي است که باعث جشن و نشاط مردم خواهد شد و نه شکست آن. تفاوت من با دلواپس‌ها اين است که من حاضرم براي مردم کاملا توضيح دهم که چرا جاي هيچ جشن و سروري از به توافق‌نرسيدن مذاکرات هسته‌اي با غرب نيست و به مردم اطمينان دهم که توافق، صورت خواهد گرفت و اين طبيعت مذاکره است که زمان بر و پيچيده باشد. اما آيا آنها هم حاضرند دو کلمه و نه بيشتر براي مردم توضيح دهند که چرا از «شکست مذاکرات» بايد اين همه احساس شادماني کرد؟



چهارشنبه, 31 ارديبهشت 1393 ساعت 08:21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن