تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818117951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهانگیری: دولت مصمم به رساندن پرونده هسته ای به نتیجه مطلوب است/ابراز خوشحالی برخی از شکست مذاکرات،


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: جهانگیری: دولت مصمم به رساندن پرونده هسته ای به نتیجه مطلوب است/ابراز خوشحالی برخی از شکست مذاکرات، خبرگزاری پانا: معاون اول رییس جمهوری با انتقاد از برخی اظهار نظرها پس از مذاکرات وین 4 میان ایران و گروه 1+5 تاکید کرد دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای مصمم هستند این پرونده را به نتیجه مطلوب خود برسانند.
۱۳۹۳ دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ساعت 21:34



به گزارش خبرگزاری پانا، «اسحاق جهانگیری» این مطلب را عصر امروز (دوشنبه) در همایش ملی تجلیل از نخبگان علمی و فرهنگی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر که در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، بیان کرد و افزود: این که برخی خوشحالی می کنند که فلان کار شکست خورده است اشتباه می کنند چون این دولت و این مجموعه که قوی ترین نیروهایی هستند که به پشتوانه مردم و حمایت رهبر معظم انقلاب، مصمم هستند، این پرونده را به نتیجه مطلوب خود برسانند.

اشاره معاون اول رییس جمهوری به کسانی است که پس از مذاکرات وین 4 ، مذاکرات با 1+5 و تلاش دولت یازدهم برای حل و فصل پرونده هسته ای و رسیدن به توافق جامع را شکست خورده توصیف کردند.

مذاکرات ایران و 1+5 در وین اتریش بدون دستیابی طرفین به «پیشرفت محسوسی» بر سر نگارش متن پیش نویس توافق جامع پایان یافت.

جهانگیری با تاکید بر اینکه دولت باید در فضای بین المللی آرامش ایجاد کند تا فعالان اقتصادی بتوانند از تمام امکانات برای خروج از رکورد استفاده کنند، گفت: مذاکرات هسته ای جزو اصلی ترین کارهای دولت در این راستا است که با حفظ خطوط قرمزی که توسط رهبر معظم انقلاب ترسیم شده است هم از اصول و حق هسته ای کشور دفاع می شود و هم یک قدم زیربار تحمیل ها نخواهیم رفت و این مذاکرات پیگیری می شود.

معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: دولت در نظر دارد از موضع منطق، استدلال و گفت و گو مسایلش را با دنیا حل کند و این موضوع حل نیز می شود.

وی اضافه کرد: دنیا هم می داند که با چنین مردمی روبرو است و حتما ما باید برای خروج از رکود این فضا را به وجود بیاوریم.



***با شعار نمی توان با فساد مبارزه کرد

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، معاون اول رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش گفت: با شعار نمی شود با فساد مبارزه کرد؛ با شعار تنها می شود به رقیب سیاسی خود اتهام زد و ما نشان خواهیم داد که در عمل با فساد مبارزه می کنیم و اهل شعار نیستیم.

وی ادامه داد: امروز فساد مثل خوره به جان نظام افتاده است و مردم می بینند که یک نفر 9000 میلیارد تومان از پول کشور را به جیب می زند.

جهانگیری تصریح کرد: مردم می بینند که در میادین مشترک گازی و نفتی میلیاردها دلار از منابع مان را کشورهای دیگر می برند؛ مردم از مدیرانشان انتظار ندارند که ببینند کشورهای دیگر حقشان را می برند و آنها نظاره گر باشند و بگویند چون آدم های خوبی هستیم باید طور دیگری عمل کنیم.

جهانگیری افزود: قبل از مسوولیت جدید، نامه ای به یکی از بزرگان نوشتم و گفتم که فلان کشورها – که در آن نامه اسم برده بودم- دارند در کشور ما پول خرج می کنند که پروژه ها به بهره برداری نرسد؛ نحوه خرج کردن پول آنها به این گونه بوده که گاهی مدیری را بدنام می کنند و گاهی سنگ اندازی می کنند.



***خروج از رکود بدون پمپاژ پول

معاون اول رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در سال جاری یکی از اصلی ترین سیاست های دولت خروج از رکود است، گفت: طی سال های گذشته به دلایل مختلف کشور با رکود تورمی آزاردهنده ای روبرو شد که هم مردم در فشار تورم قرار گرفتند و هم شاهد رکود بودند .

جهانگیری اضافه کرد: دولت در سال گذشته حل مساله تورم را مورد توجه قرار داد و امسال خروج غیرتورمی از رکود را به عنوان یکی از اصلی ترین سیاست های خود مدنظر دارد.

وی با بیان اینکه راهکارهای خروج از رکود از جمله تحریک تقاضا و پمپاژ پول تورم زا هست، گفت: می خواهیم ببینیم که آیا خروج از رکود بدون پمپاژ پول جدید امکانپذیر است یا خیر؟

معاون اول رییس جمهوری اظهار داشت: فکر می کنیم با برنامه ریزی هایی که در دست داریم این امر شدنی است و این راستا اقدامات مناسبی انجام شده است.

جهانگیری تصریح کرد:دولت در این راستا باید انضباط مالی را در برنامه های خود اعمال کند؛ یعنی دولت هزینه هایش به اندازه درآمد واقعی اش باشد و هیچ گاه به منابع بانک ها دست درازی نکند و سپرده های مردم را سپرده های خود فرض نکند.

معاون اول رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تجربیات دوران دفاع مقدس اظهار داشت: جنگ برکاتی داشته است؛ بعضی توجه به برکات جنگ ندارند و می گویند که جنگ به جز ویرانی ها و شهادت نیروهای زبده چه نتیجه ای داشته است؟

وی یکی از برکات جنگ را بیمه کردن نظام جمهوری اسلامی ایران برای همیشه عنوان کرد و گفت: سرمایه اجتماعی و اعتماد ملت به حاکمیت یکی از دستاوردهایی بود که در اثر جنگ برای کشور ایجاد شد.

جهانگیری با تاکید بر این که این سرمایه های اجتماعی به سادگی به دست نمی آیند، اظهار داشت: حفاظت از سرمایه های اجتماعی مهم است؛ در دوران جنگ من نماینده مجلس شورای اسلامی بودم و شاهد بودم که هر شهیدی که به روستایی می رفت، آن روستا متحول می شد و ارتباط مردم آن روستا با نظام به ارتباط غیرقابل خدشه ای تبدیل می شد.

معاون اول رییس جمهوری افزود: اگر ما قدر سرمایه اجتماعی را که بر اثر جنگ به دست آمده است، بدانیم می توانیم از بحران هایی که برای کشور ایجاد شده است به راحتی عبور کنیم؛ کما اینکه در 35 سال اخیر هم با این سرمایه توانسته ایم بر مشکلات پیش روی کشور غلبه کنیم.

وی با بیان این که ملت ایران میراث دار شهدا است، گفت: دولت یازدهم حفاظت از آرمان های امام (ره) و شهدا را وظیفه خود می داند.



*** باید صدای نخبگان در جامعه طنین انداز شود

جهانگیری نخبگان جامعه شاهد و ایثارگر را نقطه قوت مناطق خود دانست و گفت: اگر نخبگان به درستی درکشور مدیریت شوند قادرند مشکلات کشور را به خوبی حل کنند.

وی افزود: مدیریت کشور باید فضایی برای شناسایی نخبگان ایجاد کند تا نخبگان امکان اظهار نظر داشته باشند و نظارت آنها در سیستم اجرایی کشور مورد پذیرش قرار گیرد؛ نخبه سرمایه بزرگی است که این دولت اصرار دارد فاصله ای بین نخبگان و حاکمیت ایجاد نشود و اگر ایجاد شده است، ترمیم شود تا صدای نخبگان در جامعه طنین انداز شود.

معاون اول رییس جمهوری افزود: یکی از وظایف بنیاد نخبگان این است فضایی ایجاد کند که نخبگان علاوه بر نظریه پردازی های علمی، در دیگر بخش های کشورنیز ایفای نقش کنند؛ نباید اجازه دهیم که ایران از چرخه علمی دنیا عقب بیافتد و این رسالت، رسالت نخبگان است.

جهانگیری گفت: نکته مهم دیگر این که، بعد از رسیدن به نظریه پردازی علمی، این تولید باید به ثروت تبدیل شود.

معاون اول رییس جمهوری افزود: یکی از نقاط کلیدی سیاست های اقتصاد مقاومتی که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است، اقتصاد دانش بنیان است که بیش از این که مسایل سخت افزاری مطرح باشد، تکیه ما بر نیروی انسانی است؛ سرمایه مادی ارزش افزوده ایجاد نمی کند بلکه این نیروی انسانی است که می تواند ارزش افزوده ایجاد کند.

در همایش ملی تجلیل از نخبگان علمی و فرهنگی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر از 75 نفر از نخبگان جامعه ایثارگری کشور تجلیل شد که 23 نفر از آنان برندگان مسابقه فرهنگی وصف شهید، 19 نفر از دانشجویان نمونه و برتر علمی کشور، 11 نفر افراد برتر آزمون سراسری دانشگاهها، 14 نفر تلاشگران عرصه ایثار و شهادت و 8 نفر نیز از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر کشور هستند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن