تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غِنا از خود نفاق بر جای می گذارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819793851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فقط كالاهاي داراي مجوز قانوني در تلويزيون تبليغ مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فقط كالاهاي داراي مجوز قانوني در تلويزيون تبليغ مي‌شود
دبير شوراي بيماري‌هاي خاص صداوسيما گفت كه كالاهاي مضر در تلويزيون تبليغ نشده و نمي‌شود، اين در حالي است كه هنوز مدت زمان زيادي از سيل تبليغات كرم حلزون كه ماه‌ها بر تارك رسانه ملي يكه‌تازي مي‌كرد و در نهايت تقلبي از آب درآمد، نمي‌گذرد.


روز گذشته دبير شوراي بيماري‌هاي خاص صداوسيما گفت كه كالاهاي مضر در تلويزيون تبليغ نشده و نمي‌شود، اين در حالي است كه هنوز مدت زمان زيادي از سيل تبليغات كرم حلزون كه ماه‌ها بر تارك رسانه ملي يكه‌تازي مي‌كرد و در نهايت تقلبي از آب درآمد، نمي‌گذرد.
سال گذشته در همين روزها بود كه تبليغ جديدي به آنتن تلويزيون اضافه شد؛ تبليغي كه به طولاني بودن زمان و دفعات تكرار مشهور بود و حوصله خيلي از مخاطبان را سر مي‌برد. آگهي از خواص كرمي مي‌گفت كه با بهره‌گيري از عصاره حلزون، خاصيت از ميان بردن چروك‌هاي پوست و جوانسازي داشت. زمان طولاني آگهي و دفعات تكرار آن به اندازه‌اي بود كه اعتراض بسياري را برانگيخت. در نهايت پس از گذشت چند ماه حاجي آخوندي، معاون وزير بهداشت و رئيس «سازمان غذا و دارو» دستور تحقيقاتي درباره كرم حلزون را داد و در نهايت وزارت بهداشت اعلام كرد كه اين كرم كه مدام در تبليغات تلويزيوني‌اش اعلام مي‌كند «ساخت ايران» است، اصلاً مجوز توليد ندارد. در نهايت پس از اما و اگرهاي بسياري كه در اثر تحقيقات ايجاد شده به رسانه كشيده شد، تبليغات كرم حلزون كه بيشترين زمان آگهي‌هاي تلويزيوني را طي چندين ماه به خود اختصاص داده بود، متوقف شد. البته ماجراي دروغ از آب درآمدن آگهي تلويزيون و در نهايت سود 28 ميلياردي اين آگهي براي رسانه ملي از حاشيه‌هايي بود كه تا مدت‌ها پس از پايان تبليغات هم در رسانه‌ها شنيده مي‌شد. اما اين روزها باز هم تبليغاتي جديد هر بار به تلويزيون راه پيدا مي‌كند كه برخي از آنها يادآور تبليغاتي است كه سال‌هاي سال در شبكه‌هاي فارسي زبان ماهواره‌اي پخش مي‌شد. در همين رابطه عباس پورنصاري، دبير شوراي بيماري‌هاي خاص صداوسيما درباره‌ وضعيت تبليغ كالاهاي مضر در تلويزيون اظهار داشته است كه كالاهاي مضر در تلويزيون تبليغ نشده و نمي‌شود، بلكه هر كالايي كه مجوز قانوني دارد، تبليغ مي‌شود. عباس پورنصاري بيان كرد: ممكن است كالايي مجوز تبليغ داشته باشد، اما يكي بيايد و بگويد فلان كالا قابل قبول نيست‌، در اين صورت ما مرجع آن نيستيم چون مجوزش را گرفته‌ايم. وي همچنين درباره‌ تعامل با وزارت بهداشت نيز عنوان كرد: در صداوسيما شورايي تشكيل داده‌ايم كه وزارت بهداشت‌، صنايع و دستگاه‌هاي مرتبط در امر توليدات داخلي در آن حضور دارند و نظراتشان را اعمال مي‌كنند و در واقع يك تعامل كامل وجود دارد. با توجه به اينكه مردم با استناد به اعتمادي كه به رسانه ملي دارند با اطمينان خاطر كالاهايي را كه از سوي اين رسانه معرفي مي‌شود خريداري مي‌كنند، انتظار دارند اين كالاها، كاركردي همانند مصاديقي كه در آگهي‌ها ذكر مي‌شوند، داشته باشند.
در اين ميان مديران رسانه ملي بايد بيش از پيش صحت و سقم ادعاي مطرح شده از سوي صاحبان آگهي‌ها را بررسي كنند تا اعتماد عمومي نسبت به رسانه ملي و كالاهاي معرفي شده از سوي آن از ميان نرود. از طرف ديگر، رسانه ملي در گزينش آگهي‌ها بايد اقبال بيشتري به كالاهاي ايراني در مقابل توليدات ساير كشور‌ها داشته باشد تا كالاهاي توليد‌كننده ايراني در سيل تبليغات كالاهاي خارجي به ورشكستگي نرسد.

نویسنده : سپيده آماده 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 30 ارديبهشت 1393 - 21:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن