تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819628302




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک میلیون لیتر آب در استان مرکزی صرفه جویی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس گروه بازرسی شرکت آب منطقه ای مرکزی: یک میلیون لیتر آب در استان مرکزی صرفه جویی شد اراک-ایرنا-رییس گروه بازرسی شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت: با انسداد 14 حلقه چاه غیر مجاز در سال جاری، از هدر رفت یک میلیون لیتر آب از منابع سفره های زیرزمینی این استان جلوگیری شد.


ˈمحسن قانعیˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 10 حلقه از چاه های غیرمجاز قبل از بهره برداری با سرکشی و نظارت بازرسان در مناطق حساس و دشت های مختلف استان شناسایی و با اعمال بند یک ماده 24 قانون توزیع عادلانه آب از بهره برداری از آنها جلوگیری شد.
وی توضیح داد: علاوه بر این چهار حلقه چاه غیر مجاز دیگر نیز در شهرستان های زرندیه، خمین و فراهان شناسایی شدند که در مجموع 43 لیتر بر ثانیه برداشت آب از سفره های زیر زمینی داشتند که با حکم قضایی از حیز انتفاع خارج شدند.
قانعی بیان کرد: در جریان بازرسی ها 9 دستگاه حفاری غیر مجاز از نوع تراکتوری،کششی و کمپرسوری از عوامل حفاری و بهره برداری از چاه های غیرمجاز آب در شهرستان های استان کشف و ضبط شد.
بر اساس آمار موجود به دنبال خشکسالی های چند سال اخیر سطح سفره های آب زیرزمینی در دشت های مختلف استان به طور میانگین بیش از 15 متر افت داشته است .
برآورد شده که بیش از سه هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان مرکزی وجود داشته باشد که تاکنون حدود دو هزار حلقه آن شناسایی و نظارت شده است.
شرکت سهامی آب منطقه ای از شرکت های زیر مجموعه وزارت نیرو محسوب می شود که انجام وظایف مختلفی از جمله مدیریت منابع آب در زمینه شناخت، مطالعه، توسعه، حفاظت ، بهره برداری بهینه از منابع آب، وایجاد و توسعه، بهره برداری و نگهداری از تاسیسات و سازه های آبی و برق آبی، در چارچوب سیاست های مدیریت حوضه آبریز و مطالعات جامع و برنامه ریزی توسعه منابع آب را بر عهده دارد.ک/3
7112/560/605
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن