تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819194603




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنگ داخلی بین طالبان پاکستان و تاثیر آن بر عدم موفقیت مذاکرات صلح


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
جنگ داخلی بین طالبان پاکستان و تاثیر آن بر عدم موفقیت مذاکرات صلح
پس از کش و قوس‌های فراوان در موفقیت و توقف مذاکرات صلح بین دولت و طالبان پاکستان، بتازگی رهبر کمیته مذاکره کننده طالبان از چرایی به نتیجه نرسیدن مذاکرات پرده برداشت.

خبرگزاری فارس: جنگ داخلی بین طالبان پاکستان و تاثیر آن بر عدم موفقیت مذاکرات صلح



به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، پس از کش و قوس‌های فراوان در موفقیت و توقف مذاکرات صلح بین دولت و طالبان پاکستان، بتازگی رهبر کمیته مذاکره کننده طالبان از چرایی به نتیجه نرسیدن مذاکرات پرده برداشت. روزنامه اکسپرس تریبون امروز (دوشنبه) در گزارشی  به نقل از «مولانا سمیع الحق» رهبر کمیته مذاکره کننده طالبان آورده که مبارزات و اختلافات داخلی طالبان پاکستان مانع به ثمر رسیدن روند نوپای صلح است. وی ابراز داشت: تحریک طالبان هیچ اختلافی در مورد گفت‌وگو با دولت پاکستان ندارد، بلکه اختلافات قبیله‌ای و داخل گروهی، باعث بوجود آمدن خشونت‌های اخیر شده است، تحریک طالبان حاضر به مذاکره با دولت است و ما بزودی محل دور بعدی مذاکرات صلح را پیشنهاد خواهیم داد. سمیع الحق رئیس کمیته مذاکره طالبان عنوان کرد که اختلافات قدیمی و ریشه‌دار 2 جناح تحریک طالبان باعث چنین درگیری‌های خونینی شده و درگیری‌های داخلی تحریک طالبان مشکلات جدی برای مذاکرات صلح ایجاد کرده است. سمیع الحق همچنین گفت: ما همه تلاش خود را به کار خواهیم بست تا به این جنگ بی ثمر که تاثیر منفی زیادی بر روند مذاکرات صلح دارد، پایان دهیم. رهبر کمیته مذاکره کننده طالبان در مورد ادامه مذاکرات صلح بیان کرد: دولت بیش از چند هفته مذاکرات صلح را متوقف کرده بود و ما فکر می‌کردیم دیگر باب مذاکرات بسته شده اما بیانیه وزیر کشور امید دوباره برای احیای روند صلح را زنده کرد. این در حالی است که «چوهدری نثار علی خان» وزیر کشور پاکستان در کنفرانس خبری که هفته پیش برگزار شده بود گفت که دولت در حال حاضر به سوی احیای روند متوقف شده صلح در حرکت است و تحریک طالبان زمان و مکان نشست بعدی را تعیین خواهد کرد. پس از مرگ «ولی‌الرحمن» معاون رئیس تحریک طالبان در حمله پهپادهای آمریکا در ماه می سال گذشته اختلافات بین جناح‌های تحریک طالبان آشکار شد و این اختلافات پس از مرگ «حکیم الله محسود» رئیس تحریک طالبان در ماه نوامبر سال گذشته عمیقتر شد. پس از آن، درگیری‌های خونین طرفداران «خان سعید محسود» و «سجنا» که هر 2 خواهان رهبری تحریک طالبان در وزیرستان جنوبی هستند، یکی از نشانه‌های این اختلافات عمیق بود. همچنین پس از درگیری مرگبار بین 2 جناح مذکور، «مولوی فضل الله» رئیس تحریک طالبان پاکستان مجبور شد، سجنا را حذف کرده و «شیخ خالد حقانی» را به عنوان ریاست موقت تحریک طالبان در وزیرستان جنوبی منصوب کند. هرچند بنا بر گزارش‌ها، سجنا دستورات فضل الله را نپذیرفته و فضل الله نیز، «عمر خالد خراسانی» را برای ریاست منطقه مهمند منصوب کرد تا وی به حل و فصل اختلافات بین جناح‌های رقیب بپردازد. انتهای پیام/.

93/02/29 - 11:29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن