تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819550076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دبیر علمی همایش : التهابات چشمی مهمترین تهدید برای تخریب و آسیب به بینایی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بیست و دومین همایش سالانه گروه چشم پزشکی در شیراز گشایش یافت دبیر علمی همایش : التهابات چشمی مهمترین تهدید برای تخریب و آسیب به بینایی شیراز - ایرنا ، بیست و دومین همایش ملی سالانه گروه چشم پزشکی روز سه شنبه در محل هتل بین المللی شیراز گشایش یافت ؛ دبیر علمی همایش التهابات چشمی را مهمترین تهدید برای تخریب و وارد آمدن آسیب به چشم و بینایی دانست.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، در بیست و دومین همایش سالانه گروه چشم پزشکی که امروز با حضور کارشناسان و متخصصانی از سراسر کشور در شهر شیراز گشایش یافت 200 نفر از صاحبنظران این حوزه علمی به تبیین تازه های چشم پزشکی می پردازند.
دکتر منصور رحیمی دبیر علمی این همایش در گفت و گو با خبرنگاران یاد آور شد : این همایش ارائه کننده 60 مقاله علمی از پژوهشگران چشم پزشکی است که به بحث پیرامون موضوع التهابات چشمی می پردازند.
وی ادامه داد : به دلیل نقش برجسته استان فارس در حوزه علوم پزشکی در حاشیه این همایش در شیراز از دستاوردهای علمی مرکز تحقیقات چشم پزشکی پوستچی شیراز رونمایی خواهد شد.
دکتر رحیمی خاطر نشان کرد : همچنین جدیدترین داروها و روشهای درمانی و تکنیک های جراحی توسط شرکت های فعال در این حوزه در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
وی اضافه کرد : رماتیسم ، تاثیر و عوارض برخی داروها از جمله داروهای کورتون ، الگوی نامناسب تغذیه از جمله مصرف بی رویه فست فودها از جمله عواملی است که می تواند به التهاب چشمی منجر شود.
دکتر رحیمی گفت : متاسفانه مصرف گوشت خام ، همبرگر خام و فست فودهایی که به درستی طبخ نشده است در جامعه ما می تواند تهدید جدی برای سلامت چشم و ایجاد التهاب درون شبکیه باشد.
این پزشک متخصص گفت : توکسوپلاسما که نوعی عارضه چشمی ناشی از مصرف بی رویه گوشت است در جامعه به قدری وجود دارد که موضوعی مهم برای ارائه در این همایش باشد و در این زمینه تحقیقات دانشگاهی ارائه خواهد شد.
دبیر علمی همایش چشم پزشکی گفت : رماتیسم نیز به ویژه در کودکان عاملی مهم برای ابتلا به التهاب چشمی است و تهدید جدی در این زمینه از آن رو است که حتی فرد مبتلا یا والدین و اعضای خانواده نیز متوجه تخریب شبکیه در این بیماری نمی شوند و بیماری التهابی در این زمینه رونده و فزاینده است.
وی گفت :از بین 475 بیمار که طی پنج سال مورد مطالعه قرار گرفته اند ، التهابات شایع چشمی در آنان شناخته شده است و در این زمینه در همایش مستندات ارائه می شود.
بیست و دومین همایش سالانه گروه چشم پزشکی تا 25 اردیبهشت ماه در شیراز ادامه دارد . ک/2
677
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن