تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820976141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرحی که دانش آموزان ابتدایی بروجرد از آن محروم شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

طرحی که دانش آموزان ابتدایی بروجرد از آن محروم شدند بروجرد - ایرنا- اجباری بودن ورزش شنا به عنوان یکی از دروس پایه سوم ابتدایی یکی از دستورالعملهای وزارت آموزش وپرورش است که دانش آموزان بروجردی امسال از این درس اجباری وپرداخت به ورزش شنا محروم شدند.


طی دو سال گذشته بنابر اعلام و تصویب وزارت آموزش و پرورش ورزش های پایه برای دانش آموزان پا یه های دوم تا ششم ابتدایی اجباری شد.
در این ارتباط ورزش شنا درپایه سوم ابتدایی اجباری و در سطح کشور اجرا شد اما در سال تحصیلی جاری دانش آموزان پایه سوم بروجرد از این ورزش اجباری به رغم تاکید وزارتخانه محروم بودند.
یکی از والدین دانش آموزان بروجردی به ایرنا گفت: عدم انجام یک طرح کشوری و بی توجهی به رشد عاطفی و جسمی دانش آموزان نتایج خوبی به دنبال نخواهد داشت.
ˈاکرم گودرزی ˈ افزود: اگر چه برخی از والدین دانش آموزان فرزندان خود را در کلاس های شنای خصوصی شرکت می دهند اما بی توجهی مسوولان آموزش و پرورش به درسی که برای آنها اجباری است موجب تغییر نگرش این قشر حواهد شد.
یکی دیگر از اولیای دانش آموزان بروجرد با بیان اینکه اگر ظرفیت های دولتی برای اجرای طرح شنای دانش آموزی کافی نیست، آموزش و پرورش برای پر کردن خلأ های موجود در راستای پوشش طرح شنای دانش آموزی از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کند.
وی گفت: در بسیاری از شهرها آموزش و پرورش برای پر کردن خلأ های موجود در راستای پوشش طرح شنای دانش آموزی از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده می کند.
یکی دیگر از اولیای دانش آموزان بروجردی به اجباری شدن ورزش های پایه برای دانش آموزان دوره ابتدایی اشاره کرد و افزود: سال تحصیلی آتی دانش آموزان پا یه های دوم تا ششم ابتدایی به منظور دریافت گواهینامه تحصیلی به ترتیب باید ورزش های پایه ژیمناستیک، شنا، طناب زنی، تنیس روی میز و دو و میدانی را بگذرانند.
ˈرضا روزبهانیˈ گفت: اجباری شدن ورزش های پایه برای دانش آموزان دوره ابتدایی با هدف ارتقا، رشد و توسعه رشته های ورزشی پایه در سطح جامعه صورت می گیرد بنابراین با توجه به اهداف اعلام شده ضروری است تا مسوولان آموزش و پرورش مشکل و یا مانع و یا کمبود اعتبار در این زمینه را برطرف کرده و سلامت فکری و جسمی دانش آموزان را قربانی نبود بودجه و اعتبار نکنند.
رییس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان در این باره گفت: یکی از دلایلی که موجب شد طرح سباح در رشته شنای دانش آموزان سوم ابتدایی اجرا نشود نبود استخر اختصاصی آموزش و پرورش است.
ˈ علی قربانیˈ در گفت وگو اختصاصی با ایرنا افزود: طرح سباح که در سال 91 اجرا شده به دلیل اجاره کردن استخر خصوصی و هزینه مربیان حدود 90 میلیون تومان بدهی برای آموزش و پرورش بروجرد به همراه داشته است.
وی گفت: در سال تحصیلی جاری هیچ گونه اعتبار و بودجه ای برای اجرای این طرح به استان و شهرستانها داده نشده و در شهرهایی هم که این طرح اجرا شده از کمک های خیرین بوده است.
این درحالی است که پیش از این مسوولان وزرات آموزش و پرورش سرانه شنا برای هر دانش آموز را بین 25 تا 35 هزار تومان اعلام کرده و گفته بودند که تمام اعتبارات این طرح تامین شده و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.
گزارش از: آمنه صارمی
542/634
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




22/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن