تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821217217




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظرفیت های فرهنگی کردستان برای ارتقای فرهنگ عمومی استفاده شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار کردستان ظرفیت های فرهنگی کردستان برای ارتقای فرهنگ عمومی استفاده شود سنندج - ایرنا- استاندار کردستان خواستار استفاده از ظرفیت های منطقه برای ارتقای فرهنگ عمومی در استان شد و گفت: شورای فرهنگ عمومی استان باید برای استفاده از این ظرفیت ها برنامه ریزی کند و در راستای ارتقای فرهنگ عمومی جامعه تلاش کند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در مراسم معرفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در سنندج، با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه حوزه فرهنگ عمومی، فرهنگ به معنای عام و هنر تبادل فرهنگی میان استان ها وظایفی دارد، افزود: استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری برای ارتقای سطح فرهنگ عمومی مردم بسیار موثر است و باید از این ظرفیت بیشترین استفاده را برد.
وی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی مجموعه رفتارها، آداب و رسوم و باورهای جامعه را رصد و برای آن برنامه ریزی می کند، از دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان خواست فعالیت خود را بیشتر کنند و به ارتقای فرهنگ عمومی استان کمک نمایند.
وی تقویت و ترویج فرهنگ به معنای عام هنر را از دیگر وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: اگر دقیق محاسبه کنیم کردستان بیشترین ظرفیت فرهنگی و هنری را در کشور دارد و باید از این ظرفیت عظیم به عنوان سرمایه ملی استفاده کنیم.
استاندار کردستان تبادل فرهنگی بین استان ها را سومین وظیفه این وزارتخانه دانست و گفت: با برنامه ریزی می توات ظرفیت فرهنگی و هنری بالای استان کردستان را به دیگر استان ها انتقال داد و بین هنرمندان تعامل ایجاد کرد.
وی کردستان را از نظر موسیقی و هنرهای نمایشی در کشور یک استان غنی دانست و از کردستان به عنوان مرکز موسیقی مذهبی کشور نام برد و افزود: باید این ظرفیت ها در برنامه ریزی ها و حمایت های مسوولان کشور مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه در صدد راه اندازی یک مرکز هم اندیشی در استان کردستان هستیم، گفت: در نظر داریم با تشکیل اتاق های فکر از مجموعه افکار، نظرات و مشورت صاحب نظران در جهت توسعه و آبادانی استان کردستان استفاده کنیم.
استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت رسانه ها و مطبوعات محلی استان نیز اشاره کرد و گفت: مطبوعات محلی در صورت حمایت نشدن برای اطلاع رسانی با مشکل جدی مواجه می شوند.
زاهدی با اشاره به اینکه رسانه های محلی از درآمد محروم هستند، افزود: 38 مجوز نشریه محلی در کردستان صادر شده که تنها دو مورد از آن فعال است و مابقی به دلیل مشکلات مادی قادر به چاپ نشریه خود نیستند.
وی از مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تمام رسانه های کشور بخصوص رسانه های محلی را مورد حمایت قرار دهند و رسانه های کردستان را نیز به صورت ویژه ببینند.
استاندار کردستان در بخش پایانی سخنان خود با تبریک انتصاب مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از مدیرکل و سرپرست پیشین این اداره کل قدردانی کرد و گفت: مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان فردی باتجربه، شایسته و فرهنگی است و ارتباط و تعامل خوبی با اهل فرهنگ و هنر دارد.
وی به مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان توصیه کرد از آنجاییکه کردستان استانی فرهنگی است، باید فرهنگ و هنر کردستان نماد و نمود بیشتری در کشور داشته باشد و برای این مهم نیاز به برنامه ریزی وجود دارد.
وی همچین از سنندج و کردستان به عنوان مرکز فرهنگ و هنر کردهای دنیا نام برد و گفت: این استان در حوزه فرهنگ و هنر نیاز به حمایت ها و توجهات بیشتر مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد.
در این مراسم از زحمات قباد میمنت آبادی مدیرکل پیشین و جلال قلعه شاخانی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان قدردانی و حجت الاسلام رحیم جعفری به عنوان مدیرکل جدید این اداره کل معرفی شد.ک/3
7346/570
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن