تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مبادا جز حق، با تو اُنس بگيرد و جز باطل، از تو بهراسد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815257936




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از خبرگزاری های قابل اعتماد است/ ارتقاي فرهنگ استاندارد با استفاده از ظرفيت‌ رسانه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > مرکزی میرنظامی مدنی:
خبرگزاری مهر از خبرگزاری های قابل اعتماد است/ ارتقاي فرهنگ استاندارد با استفاده از ظرفيت‌ رسانه
اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل استاندارد استان مرکزی در بازدید از دفتر نمایندگی خبرگزاری مهر در استان مرکزی گفت: خبرگزاری مهر یکی از خبرگزاری های قابل اعتماد است و انصاف آن در درج اخبار یکی از ویژگی های برجسته این خبرگزاری است.



به گزارش خبرنگار مهر، سیدسعید میرنظامی مدنی صبح یکشنبه در بازدید از دفتر نمایندگی خبرگزاری مهر در استان مرکزی که با حضور مدیرکل تبلیغات استان مرکزی انجام شد با اشاره به اینکه خواننده دائمی خبرهای این خبرگزاری است افزود: این بازدید برای تعامل و ارتباط بیشتر با رسانه ها در بخش فرهنگ سازی استاندارد است. وی با بیان اینکه گزارشهای خبرنگاران مهر استان مرکزی در بخشهای مختلف تاثیر بسزایی داشته است ادامه داد: در این گزارشها ضمن انتقاد و ارائه کاستی ها در بخشهای مختلف، جانب انصاف نیز رعایت شده است. میرنظامی مدنی استانداردسازی را امري چند مؤلفه‌ای دانست و تصريح كرد: در راستاي ترويج و ارتقاي فرهنگ استاندارد باید از ظرفيت‌هاي رسانه ها در اين حوزه استفاده کرد. وی در ادامه با بیان اینکه یکی از اصلی ترین اهداف سازمان استاندارد ایجاد نظم در ارائه کالا، خدمات و موارد فنی مهندسی بوده، در خصوص عملکرد استاندارد اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد در سال های اخیر  با تغییر و تحولات بسیاری در رویکرد و ساختار روبه رو بوده است. این مقام مسئول گسترش محدوده فعالیت استاندارد را اصلی ترین تغییر این سازمان عنوان و اضافه کرد: سازمان استاندارد، در گذشته زیر نظر وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت بوده است ولی به دلیل اینکه محدوده فعالیت هایش از یک وزارتخانه بیشتر بود، در سال 89 از این وزارتخانه جدا و به نهاد ریاست جمهوری الحاق شد.

در گذشته فقط ورود سازمان بر نظارت کیفی خودرو بود

وی با اشاره به اینکه در گذشته فقط ورود سازمان بر نظارت کیفی خودرو بود، گفت: با تصویب قانون ارتقا کیفی خودرو و سایر تولیدات صنعتی توسط مجلس شورای اسلامی استاندارد سازی از محدوده خودرو خارج و محدوده آن گسترده تر شد.

میرنظامی ادامه داد: از آن پس بنا براین شد که به غیر از خودرو سایر صنایع و تولیدات نیز باید از استاندارد پیروی و کالاهای بیشتری نیاز به تاییدیه سازمان داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: با تصویب این قانون نظارت استاندارد از  500 قلم كالا مشمول استاندارد اجباري بوده است به دو هزار و 845 قلم رسید که نشان دهنده افزایش حجم فعالیت استاندارد بود.

مدیرکل استاندارد ادامه داد: هم اکنون وظایف این سازمان در حوزه های صنعت، خدمات، کشاورزی و سایر حوزه های فنی مهندسی است، چون اوزان و مقیاس و کالیبره کردن وسایل سنجش (ترازو و باسکول)، استاندارد سازی شهربازی، cngها، نظارت بر نازل های سوخت. اداره کل استاندارد استان مرکزی با وجود مشکلاتی چون کمبود نیروی انسانی و اعتبارات میرنظامی تاکید کرد: اداره کل استاندارد استان مرکزی با وجود مشکلاتی چون کمبود نیروی انسانی و اعتبارات همچنان در حوزه تولید و واردات کالا نظارت تاثیرگذار دارد. وی تشریح کرد:  استاندارد به چند بخش ملی، بین المللی، کارخانه ای و منطقه ای تقسیم و با توجه به شرایط کالا استاندارد موردنظر را دریافت می کند.

این مقام مسئول با اشاره به فرمایش های مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: استاندارد می تواند در حوزه اقتصاد کشور و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی موثر باشد و قطعا این ارتقا کیفیت در صادرات محصولات نیز موثر است. کمبود و دغدغه نیروی انسانی این سازمان در استان میرنظامی در خصوص کمبود و دغدغه نیروی انسانی این سازمان در استان گفت: هم اکنون هیچ گونه جذب نیروی نداشته و نداریم.

وی کمبود فضای اداری را از دیگر مشکلات این اداره عنوان و ادامه داد: در حال حاضر در هیچ یک از شهرستان ها اداره نداریم و فقط در ساوه و شهرک صنعتی کاوه این کار انجام می شود که نیروی آنجا نیز قرضی است و  تنها ساختمان نمایندگی اداره در ساوه نیز نیمه کاره است. وی گفت: استان مرکزی قطب چهارم صنعت کشور و هرجا صنعت حضور داشته باشد، قطعا استاندارد باید حضور چشمگیرتر داشته باشد که استان مرکزی در مقایسه با سایر استان ها که رتبه صنعتی شان از استان مرکزی کمتر است، تشکیلات استاندارد ضعیف تری داریم. میرنظامی در خصوص عملکرد استاندارد در مبارزه با قاچاق گفت: برنامه مبارزه با قاچاق کالا به صورت ستادی پیگیری می شود. برنامه جمع آوری واردات غیر با چک کردن کالاهای درون بازار این بخش را مدیریت می کند زیرا وارداتی که از مبادی قانونی وارد مشمول استاندارد اجباری هستند ولی کالاهایی که به صورت قاچاق وارد از این طریق مورد بررسی و شناسایی قرار می گیرند. .... عکس: محمد وروانی فراهانی


۱۳۹۳/۲/۲۱ - ۱۵:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن