تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815762788




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابلاغ 8 هدف برای آموزش عمومی قرآن کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش : ابلاغ 8 هدف برای آموزش عمومی قرآن کشور خبرگزاری پانا: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت : آموزش و پرورش به عنوان مسئول کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم در نظر گرفته شده است .
۱۳۹۳ شنبه ۲۰ ارديبهشت ساعت 11:55



به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا حمیدرضا کفاش در اولین کمیسیون توسعه آموزش عمومی قران کریم کشور که صبح امروز 20  اردیبهشت ماه در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد اظهار داشت: سه کمیسیون برای قرآن در نظر گرفته شده که کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم به مسئولیت وزیرآموزش و پرورش به همراه اعضای کمیسیون در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
وی افزود: طی سالهای گذشته حدود 32 جلسه برگزارشده که در سال 92 هفت جلسه از آن و برای سال 93 یازده جلسه پیش بینی شده که بحث های حفظ و توسعه آموزش قرآن در این کمیسیون ها پیگیری خواهد شد. محمدرضا مسیب زاده مدیرکل قرآن ، نماز وعترت وزارت آموزش و پرورش در این کمیسیون اظهار داشت طی 38 جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم کشور وظیفه نهادینه کردن فرهنگ انس با قرآن ، گسترش فرهنگ قرآنی و قرائت همراه با فهم تعالیم قرآنی برای عمومی و دانش آموزان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است. وی افزود: طی جلسات گذشته 155 عنوان موضوع مطرح شده که ثمره آن تهیه اهداف عمومی آموزش عمومی قرآن است که به تصویب رسید و با هفت هدف به شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارسال شد که پس از تشکیل کارگروه ها و جلسات با هشت هدف به کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم ابلاغ شدتا برنامه های خود را بر این اساس قرار دهند. مدیرکل قرآن ، نماز وعترت وزارت آموزش و پرورش اهداف هشت گانه را چنین برشمرد: توانایی خواندن قرآن کریم ، درک ،تدبر ، حفظ آیات و سوره ها ، انس مستمر ، توانایی استفاده از آیات قرآن کریم ، شناخت آیات و تمسک به قرآن و عترت ابلاغ شد. که باید توجه ویژه ای برای اجرایی کردن این اهداف درسیاست های عمومی در نظر گرفته شود. وی خاطرنشان کرد: سیاست عمومی در این اهداف دستیابی جامعه به تقویت ، تمسک ،تعالیم روحانی و درک معنا بر اقشار مختلف بویژه کودکان و نوجوانان است و به همین منظور کارگروه هایی فعال بودند که به طور عمومی فعالیت های خوبی داشتند کارگروه سند راهبردی، برنامه ریزی آموزشی ، مدیریت و پشتیبانی ، تامین و تقویت نیروی انسانی ، ارزیابی و عملکرد ، روابط عمومی و امور بین الملل از جمله کارگروه های تشکیل شده بودند و با ارائه پیش نویس سند راهبردی در جهت تحقق برنامه های آتی اهداف آموزش عمومی عملیاتی خواهد شد. حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی معاون قرآن وزیرارشاد و فرهنگ اسلامی در این کمیسیون گفت: موفقترین کمیسیون از بین سه کمیسیون درنظر گرفته شده کمیسیون آموزش عمومی بوده که با تشکیل کارگروه ها و تصویب اهداف آموزش عمومی قرآن کریم آینده خوبی در حوزه قرآن خواهیم داشت. وی تصریح کرد: اگر قرار است هدف قرآنی در کشور محقق شود باید کار در آموزش و پرورش صورت گیرد که با بیش از 13 میلیون دانش آموز سر وکار دارد و اگر ناکامی هم وجود داشته باشد باز هم به دلیل کم کار کردن در نظام تعلیم وتربیت است. معاونت قرآن وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: بنابراین باید همه اهداف هشت گانه عملیاتی شود و پایه گذاری اندیشه قرآنی ، انس با قرآن و تدبر در معانی و تغییرات رفتاری همه در آموزش و پرورش اتفاق بیافتد. وی افزود: در این راه همه نهادها مسئول هستند و تنها آموزش و پرورش نباید در این کار باشد وهمه باید با حمایت های دستگاه های مرتبط در خصوص آموزش عمومی قران از پیش دبستانی تا پایان متوسطه دوم گام برداریم تا رشد متوازنی در جهت اهداف قرآنی کشور رقم زده شود. حمیدی در خاتمه گفت: سه نکته کلیدی یعنی تربیت نیروی انسانی و تربیت معلم قرآن ، تدوین متون درسی و اجرایی کردن اهداف باید مد نظر مسئولان آموزش وپرورش باشد تا بتوانیم اتفاق مبارکی در زمینه های قرانی کشور به ثمر برسد.

 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن