محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826748955
توحیدی در هفتمین شب فیلمنامه مدعی شد تشکیلات موازی بانک فیلمنامه باید حذف شود /دعواهای سینما بر سر تقسیم منابع است
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: توحیدی در هفتمین شب فیلمنامه مدعی شد
تشکیلات موازی بانک فیلمنامه باید حذف شود /دعواهای سینما بر سر تقسیم منابع است
توحیدی گفت: بانک فیلمنامه به فعالیت خود ادامه میدهد، امیدواریم تشکیلات موازی ثبت فیلمنامه در ارشاد حذف و تنها بانک فیلمنامه مسئولیت ثبت فیلمنامهها را به طور رسمی به عهده بگیرد.
به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، هفتمین شب فیلمنامه نویسان سینمای ایران با حضور جمعی از هنرمندان و اعضای کانون فیلمنامه نویسان سینما در سالن سینماتوگراف موزه سینما برگزار شد .این برنامه در حالی اجرا شد که گروهی از اعضای کانون فیلمنامهنویسان به دلیل آنچه آن را «کدورتها و شبهاتی که در قانونی بودن کانون وجود دارد»خوانده بودند حاضر به شرکت در این مراسم نشده و آن را تحریم کردند. شادمهر راستین رئیس شورای مرکزی این صنف از برخی فعالیتهای آتی کانون فیلمنامه نویسان خبر داد و گفت:آغاز به کار غرفه فیلمنامه در موزه سینما از این جمله است، با محمدحسن پزشک رئیس موزه سینما مذاکراتی انجام شده و قرار است از همین امروز تا روز ملی سینما این غرفه آغاز به کار کند. وی همچنین به آغاز باشگاه فرهنگی فیلمنامه نویسان ایران اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف این باشگاه ارتباط فیلمنامه نویسان حرفهای با علاقهمندان به حوزه فیلمنامه نویسی حرفهای است. او در ادامه از انتخاب سالانه بهترین فیلمنامه در این صنف را یادآور شد و افزود: از همین امروز تا سال آینده داوری فیلمنامهها آغاز میشود و بهترین فیلمنامه در جشن سال بعد انتخاب و اعلام خواهد شد. فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره خانه سینما نیز گفت: کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران از اولین اصناف در تاسیس خانه سینما است و به نوعی از بنیانگذاران این خانه است. او گفت: همه 31 صنف عضو خانه سینما مهم هستند اما گمان میکنم بدون سه صنف که مثلث تهیهکننده، کارگردان و فیلمنامه نویس است کاری از پیش نمیبرد. توحیدی همچنین درباره خدمات متقابل کانون و خانه سینما تصریح کرد: یکی از این خدمات که هنوز هم اثرش باقی مانده است تاسیس بانک فیلمنامه است. وی افزود: یکی از مشکلاتی که امروز برای ما وجود دارد این است که در دوره بسته شدن خانه سینما واحدی در وزارت ارشاد مشغول به ثبت فیلمنامهها شد تا خلع بسته بودن بانک فیلمنامه به این وسیله پر شود و برگه ثبت فیلمنامه توسط این واحد صادر میشد اما امروز مجددا مانند قبل عمل میشود و بانک فیلمنامه به فعالیت خود ادامه میدهد اما نکته این است که این تشکیلات موازی ثبت فیلمنامه هنوز از وزارت ارشاد حذف نشده و امیدواریم این تشکیلات در آنجا جمع شود و بانک فیلمنامه این کار را انجام دهدو برگه ثبت این بانک به عنوان حافظ حقوق مولف مطرح باشد. توحیدی درباره بحران فیلمنامه، نبود فیلمنامه و میزان نقش اعضای واقعی صنف در این موضوع گفت: واقعا سهم فیلمنامه نویسان عضو کانون در این بحران چقدر است، یکی از کارهای ما تعریف شماره نظام صنفی سینمایی است و تعریف یک چرخهای است که امنیت را تضمین کند همانطور که برگه ثبت فیلمنامه در امنیت فیلمنامه موثر است داشتن شماره نظامصنفی هم باعث میشود این چرخه با عضویت در صنف آغاز و با بازنشستگی کامل شود. او ادامه داد:سال گذشته 52 فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران و نگاه نو جشنواره فیلم فجر پذیرفته شدند که از این بین فیلمنامه 36 فیلم توسط کارگردانان آنان نوشته شده، 18 فیلم عنوان فیلمنامه نویس دارد که 8 فیلم از آنها کار مشترک بین کارگردان و فیلمنامه نویس است و تنها 2 فیلم امضای فیلمنامه نویس را به صورت مستقل دارد. او گفت:امیدوارم با تقویت بخش خصوصی و شفافیت واگذاری اعتبارات دولتی که دعواهای سینما بیشتر بر سر تقسیم همین منابع است و کسانی که در موسسات مالی و کانونهای قدرت که تصمیمگیری میکنند، استقرار این شفافیت و توجه به بازار بخش خصوصی و عرضه و تقاضا، فیلمنامه نویسان از اهمیت بیشتری برخوردار شوند. محمدرضا جعفری جلوه در بخشهایی از این مراسم گفت: در این دوران توجه خاصی نسبت به فیلمنامه نویسان مدنظر مدیر عالی سینمای کشور است و تاثیر بازوی این مدیریت در بنیاد سینمای فارابی اینگونه است که بستههایی را در حمایت از فیلمنامه نویسان ارائه کنیم. در ادامه یک کلیپ درباره برخی فیلمنامه نویسان و هنرمندان که دیگر در بین ما نیستند پخش شد. محمد بهشتی از بنیانگذاران بنیاد سینمای فارابی گفت:بنیاد مرکز آموزش فیلمسازی که دورههای فیلمسازی در آن مرکز برگزار میشد توسط مرحوم سیفالله داد راهاندازی شد، میخواهم نکاتی را درباره آن عرض کنم اواخر دهه 60 در این مرکز دورههای فیلمنامه نویسی برگزار شد که یکی از شرطهای ورود به آن داشتن مدرک کارشناسی ارشد در هر رشتهای بود بنده هم توفیق داشتم که جلساتی را در این مرکز داشته باشم. او درباره شخصیت سیفالله داد ادامه داد: سیفالله داد شخصیت بزرگی بود، درباره ابعاد شخصیت او صحبتهای زیادی شده اما اینجا درباره ویژگی حس ماموریت در سیفالله داد صحبت میکنم. او به فیلمسازی فقط به چشم کار و شغل نگاه نمیکرد و به گونهای موضوع را میدید که ماموریتی برای کشورش دارد که آن ماموریت یک ماموریت ملی و فرهنگی است. بهشتی فیلمسازان را در سینمای ایران به سه گروه تقسیم کرد و گفت:گروه اول گروهی هستند که در واکنش به جریان فیلمسازی میکنند یعنی سایرین را ترغیب میکنند و قلههایی که قبلا فتح شده را میپیمایند تا سهمی از موفقیتهای کسب شده توسط سایرین داشته باشند مقدار زیادی از فیلمنامههای ما امروز از همین دستهاند. وی افزود: گروه دیگری از فیلمنامه نویسان هستند که نسبت به شرایط اجتماع واکنش دارند و تحت تاثیر شرایط عمومی جامعه فیلمنامه مینویسند که در دوران معاصر به فیلمنامه نویسان متعهد طبقهبندی شدهاند. او خاطر نشان کرد: دسته سوم تعداد بسیار بسیار کمی هستند، فیلمهای آنها واکنشی نسبت به جامعه ندارد بلکه در جامعه واکنش ایجاد میکند اینها دغدغه جامعه دارند اما میدانند که احساس همدردی مشکلی حل نمیکند و میخواهند مانند یک پزشک به جامعه یاری برسانند اگر روز فیلمنامه نویسی با روز فردوسی همزمان است دلیلش این نقش فردوسی است، فردوسی گفته است بسی رنج بردم در این سالسی عجم زنده کردم بدین پارسی، اما متاسفانه این موضوع درست فهمیده نشده و ما فکر میکنیم که منظور فردوسی از این بیت نقشش در نگهداری زبان فارسی است، اما فقط این نیست منظور فردوسی این بوده که شاهنامه چیست که سی سال عمرش را صرف او کرده او میخواسته عجم را که در آن زمینه دچار افسردگی بوده به خود بیاورد و به آنها بگوید که ما که هستیم و یادمان باشد کدام ملت هستیم. او ادامه داد: مشکل اصلی جامعه ما همین است که فراموش کرده کیست و نخبگان جامعه وظیفه دارند که ابتدا به جا بیاورند خود که هستند و به جامعه تذکر بدهند که کیست، سینمای ما باید این نقش را ایفا کند. سیفالله داد از این جنس فیلمسازان بود و برای خود ماموریت قائل بود. سینمای ما بنیهای دارد که کارهای مهمتر انجام دهد و وظایف سخت تری به دوش بگیرد. سینمای ایران نسبت به این ماموریت غفلت میکند البته وظیفه مدیریت سینما این است که مشغلههای نخبگان این عرصه را طوری مرتفع کند تا امور روزمره برای آنها بهانهای نشود تا ماموریتهای مهم سینما به دست فراموشی سپرده شود. او خاطر نشان کرد: فیلمنامههای ما باید به سطحی برسد که دیگر کارگردان فرصت نکند فیلمنامه بنویسد وقتی فیلمنامههای ما هنوز در حدی است که کارگردان میتواند آن را بنویسد دیگر شان فیلمنامه نویس در حد بالایی نیست، ما هنوز در فیلمنامه نویسی پژوهشی نداریم، پژوهش یک موضوع جدی است، در ایران کدام فیلمها را داریم که فیلمنامه نویس در تالیف فیلمنامه از متخصصان حوزههای مختلف بهره برده باشد که نمونه آن در سینمای کشورهای دیگر مشاهده میشود. پس از صحبتهای بهشتی درباره سینما و مرحوم سیفالله داد بخش تقدیر انجام شد و لوح تقدیر و یک نشان به فرزند مرحوم سیفالله داد تقدیم شد. خسرو دهقان در بخشهایی از این مراسم درباره هوشنگ طاهری گفت:او پدیده خاصی در سینمای ایران بود، کاش امروز حضور داشت و ثمره کارهایش را میدید. اگر افرادی که در سینما حضور دارند دو بخش تئوری و عملی داشته باشند طاهری خیلی اهل عمل در سینما نبود اما در زمینه تئوری کار و تحقیقی نبود که او در زمینه هنر و تاریخ هنر نکرده باشد، طاهری بدعتگذار فیلمنامه است از مجموع کتابهای او 9 کتاب درباره فیلمنامه نوشته شده و به عنوان یک فیلمنامه نویس باید شان او را ارج دهیم. پس از آن لوح تقدیری توسط امیر دهقان به ایران درودی نقاش که خواهر همسر هوشنگ طاهری است اهدا شد. ایران درودی درباره هوشنگ طاهری گفت: او بیشتر از این که همسر خواهرم باشد یکی از عزیزترین دوستانم بود او همیشه درباره نقاشیهای من نظر میداد نقاشی را خوب درک میکرد هوشنگ به طرز عجیبی ایران را دوست داشت و مرگ او برای همه ما فاجعه بود. در ادامه محسن دامادی درباره احمد بهبهانی گفت: بهبهانی فوقالعاده بود فاضل بود و مطالعه میکرد او فیلمنامه را بر اساس موضوعی پیش میبرد که مخاطب بیشتری داشته باشد او کوشش میکرد که مخاطب را به سینما نزدیک کند مشکل امروز سینمای ما جذب مخاطب است. او وقتی میخواست موضوعی درباره کودکان بنویسد خود را به اندازه یک کودک کوچک میکرد. در ادامه لوح تقدیر از احمد بهبهانی به همسر وی اهدا شد. پس از آن بخش تقدیر میانرشتهای که در حوزه تالیف، ترجمه و نقد فیلم بود برگزار شد که در آن از سحر عصرآزاد منتقد، گذرآبادی، و شاهپور شهبازی تقدیر شد. همچنین در این بخش اعلام شد که کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران قصد دارد از فعالان سینما مانند کارگردان و تهیهکننده که ارتباط خوبی با فیلمنامه نویس دارند تقدیر کنند. در ادامه این برنامه توسط پیمان قاسمخانی از کمال تبریزی تقدیر شد. پیمان قاسمخانی در جریان این تقدیر گفت:از کارگردانی تقدیر میکنم که بیشتر با فیلمنامه نویس کار کرده تا این که خودش بنویسد، آروزی هر فیلمنامه نویسی است که با تبریزی کار کند او با سوادی که دارد طوری فیلمنامه را برای خود میکند که عصاره فیلمنامه حفظ میشود. پس از آن کارت عضویت افتخاری فیلمنامه نویسان به جمال امید کارشناس سینما و دکتر امید روحانی منتقد سینما اهدا شد. علیاکبر قاضینظام فیلمنامه نویس در ادامه از علیرضا داودنژاد تقدیر کرد. داودنژاد با اشاره به صحبتهای محمد بهشتی و تقسیمبندی فیلمسازان و فیلمنامه نویسان به سه گروه گفت: دغدغه گروه اول این است که میخواهند مردم را به سالن بیاورند و این مهم است هرچند ارزش فیلمنامه نویسی به نوع مفهومی است که ارائه میدهد اما کسانی که بتوانند مردم را به سینما بیاورند هم کار ارزشمندی انجام دادند نوع اول فیلمنامه نویسی وابسته است به مدیریت سینما و این نوع فیلمنامه نویسی باید توسط مدیران تقویت و حمایت شود، جریان فیلمسازانی که مردم را به سالن بیاورند نیاز به برنامهریزی دارند. در انتها علیرضا داودنژاد از حسین مهکام به عنوان یک فیلمنامه نویس جوان تقدیر کرد. انتهای پیام/
93/02/20 - 10:41
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]
صفحات پیشنهادی
۱۰ هزار تومان برای اعضا؛ ۱۵ هزار تومان غیر عضو تعرفه جدید بانک فیلمنامه خانه سینما اعلام شد
۱۰ هزار تومان برای اعضا ۱۵ هزار تومان غیر عضوتعرفه جدید بانک فیلمنامه خانه سینما اعلام شدتعرفه جدید بانک فیلمنامه خانه سینما برای اعضا مراجعان غیر عضو و دانشجویان اعلام شد براساس این گزارش برابر اعلام بانک فیلمنامه خانه سینما تعرفه جدید ثبت فیلمنامه در سال 1393 به شرح زیر استفیلمنامه سید مهدی شجاعی درباره شهید چمران پرفروشترین کتاب نیستان
فیلمنامه سید مهدی شجاعی درباره شهید چمران پرفروشترین کتاب نیستانکتابهای سید مهدی شجاعی بیشترین آمار تجدید چاپ را نسبت به دیگر کتاب های نشر نیستان دارد و کتاب مرد رویاها ی این نویسنده که فیلمنامهای درباره شهید چمران است جزء پرفروشترینهای این نشر قرار گرفته است به گزارش خبرنجشن کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران
جشن کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایرانجشن کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران بعد از ظهر امروز جمعه با حضور نویسندگان و کارگردانان در موزه سینما برگزار شد عکس فاطمه بهبودی1393 02 19 - 23 22 دریافت کل گزارش تصویریسپرده بانکی بیش از یک سال حذف شد
سپرده بانکی بیش از یک سال حذف شد رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی گفت در آخرین جلسه شورا در سوم اردیبهشت همه بانک ها به یک تفاهم رسیدند که از این پس سپرده بالای یک سال پذیرفته نشود و سود ۲۲ درصد برای این نوع سپرده ها تعیین شود عبدالناصر همتی در گفت و گویی با اشاره به مسابقه98 درصد بانکها نرخهای جدید سود را اعمال کردند/ حذف موسسات پولی غیرمجاز تا پایان سال
اقتصادی بانک - بیمه بورس معاون سیف گزارش داد 98 درصد بانکها نرخهای جدید سود را اعمال کردند حذف موسسات پولی غیرمجاز تا پایان سال معاون نظارتی بانک مرکزی با اعلام حذف کامل موسسات پولی غیرمجاز از شبکه بانکی کشور تا پایان سال جاری گفت حداکثر سود سپرده در نظام بانکی مربوط به سموسسات مالی غیرمجاز تا آخرسال حذف میشوند/ ۹۸ درصد بانکها نرخهای جدید سود را اعمال کردند
موسسات مالی غیرمجاز تا آخرسال حذف میشوند ۹۸ درصد بانکها نرخهای جدید سود را اعمال کردند اقتصاد > بازار مالی - مهر نوشت معاون نظارتی بانک مرکزی با اعلام حذف کامل موسسات پولی غیرمجاز از شبکه بانکی کشور تا پایان سال جاری گفت حداکثر سود سپرده در نظام بانکی مربوط بهحذف سپردههای بانکی بالای یک سال
حذف سپردههای بانکی بالای یک سالتاریخ انتشار چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱ ۲۰ رئیس شورای هماهنگی بانک های کشور درباره قراردادهای قبلی بانکی با سود بالاتر از نرخ مصوب جدید گفت آن قراردادها به قوت خودشان باقی است و هر سپرده ای با هر نرخی تا زمان سر رسید آن با همان نرخ ادامهسپرده بانکی بلندمدت حذف شد/ 70 درصد معوقات در اختیار50 نفر
اقتصادی بانک - بیمه بورس آغاز اجرای نرخهای جدید از شنبه آتی سپرده بانکی بلندمدت حذف شد 70 درصد معوقات در اختیار50 نفر رئیس شورای هماهنگی بانکهای دولتی با بیان اینکه بر اساس تفاهم میان بانکها قرار است از این پس سپرده بالای یکسال پذیرفته نشود و سود 22 درصد برای این نوع سپردهنگارش فیلمنامه شیار 143، 2 سال طول کشید / بارها در سر صحنه فیلمنامه بازنویسی شد
کارگردان شیار 143 نگارش فیلمنامه شیار 143 2 سال طول کشید بارها در سر صحنه فیلمنامه بازنویسی شد کارگردان فیلم سینمایی شیار 143 گفت بارها در سر صحنه فیلمنامه بازنویسی شد به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران نرگس آبیار شامگاه سهشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت فیلم شیار 1سپرده بلندمدت بانکی حذف شد/ اجرای نرخهای جدید سود از شنبه/۷۰درصد معوقات بانکی در اختیار۵۰ نفر
سپرده بلندمدت بانکی حذف شد اجرای نرخهای جدید سود از شنبه ۷۰درصد معوقات بانکی در اختیار۵۰ نفر رئیس شورای همانگی بانکهای دولتی از نقش موسسات متخلف در تلاطمات دیگر بازارها مانند ارز و مسکن خبر داد و گفت بانکها به تفاهم رسیدند که از این پس سپرده بالای یک سال پذیرفته نشود و سودجزئیات چهارمین «شب فیلمنامه ایران»/ جشنهای صنفی دوباره جان گرفتند
فرهنگ و هنر سینمای ایران جزئیات چهارمین شب فیلمنامه ایران جشنهای صنفی دوباره جان گرفتند شادمهر راستین از برگزاری چهارمین جشن شب فیلمنامه ایران در تاریخ 19 اردیبهشت ماه خبر داد و جزئیات این جشن را اعلام کرد به گزارش خبرنگار مهر شادمهر راستین دبیر چهارمین «شب فیلمنانتقاد شدید فیلمنامه نویس «پایتخت ۳» از برخی سریال های نوروزی
تاریخ انتشار 10 اردیبهشت 1393 ساعت 13 57 | شماره خبر 1475635381764447697 خشایار الوند گفت چرا باید از یک گروه در سال سه کار در تلویزیون ساخته شود که کارشان در بین برنامهها در عید آخر میشود و یک درصد بیننده دارند و جالب اینجاست که مورد تقدیر هم قرار بگیرند اکراه طنابندهفیلمنامه «بوسیدن روی ماه» منتشر شد
فیلمنامه بوسیدن روی ماه منتشر شدفیلمنامه بوسیدن روی ماه نوشته همایون اسعدیان توسط انتشارات دی داد منتشر شد بوسیدن روی ماه فیلمی از همایون اسعدیان که خود نیز نگارش فیلمنامه آن را بر عهده داشت این فیلم در زمان اکران در جشنواره فیلم فجر توانست نظر بسیاری از منتقدان را جلب کند حمدیرعامل باشگاه ماهان تندیس قم: هر کسی میخواهد میتواند از ماهان تندیس جدا شود / مدعی قهرمانی جام حذفی هس
مدیرعامل باشگاه ماهان تندیس قم هر کسی میخواهد میتواند از ماهان تندیس جدا شود مدعی قهرمانی جام حذفی هستیممدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی ماهان تندیس قم گفت مانع جدایی هیچ یک از اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم ماهان تندیس قم نمیشویم امیر جلالی امروز در گفتوگو با خبرنگرئیس شورای همانگی بانکهای دولتی خبر داد سپرده بلندمدت بانکی حذف شد/ سقف سپرده بلندمدت یکسال با سود ۲۲ درصد
رئیس شورای همانگی بانکهای دولتی خبر دادسپرده بلندمدت بانکی حذف شد سقف سپرده بلندمدت یکسال با سود ۲۲ درصدرئیس شورای همانگی بانکهای دولتی گفت در آخرین جلسه شورا در سوم اردیبهشت همه بانکها به تفاهم رسیدند که از این پس سپرده بالای یک سال پذیرفته نشود و سود ۲۲ درصد برای این نفیلمنامه «توده» در حال بازنویسی است/ آغاز فیلمبرداری از خرداد
فرهنگ و هنر سینمای ایران فیلمنامه توده در حال بازنویسی است آغاز فیلمبرداری از خرداد کیارش اسدیزاده از بازنویسی فیلمنامه توده و آغاز فیلمبرداری این اثر سینمایی در خردادماه خبر داد کیارش اسدیزاده که به تازگی پروانه ساخت فیلم «توده» را دریافت کرده و قرار انشست فیلمنامه نویسان سینمای ایران
عکس ابوالفضل سلمانزاده نشست فیلمنامه نویسان سینمای ایران نشست فیلمنامه نویسان سینمای ایران صبح امروز شنبه در خانه سینما برگزار شد ۱۳۹۳ ۲ ۱۳ - ۱۲ ۲۶-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها