تبلیغات
تبلیغات متنی
رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید
آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت
تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی
محبوبترینها
انواع ریل دستگاههای CNC + جدول مقایسه معایب و مزایا
خرید سوسیس پرکن اصل با گارانتی
تشخیص دیسک و صفحه اصلی از تقلبی (6 راه ساده)
بهترین روش های چاپ جعبه محصولات + ویژگی ها و کاربردها
بهترین روش های چاپ جعبه محصولات + ویژگی ها و کاربردها
ده راهنمایی برای نوازندگان مبتدی یوکللی
بررسی دلایل قانع کننده برای خرید صنایع دستی اصفهان
راه های جلوگیری از جریمه های قبض برق
آشنایی با سایت قو ایران بهترین سایت آگهی و تبلیغات در کشور
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1806914763
![نمایش مجدد: نگارش فیلمنامه شیار 143، 2 سال طول کشید / بارها در سر صحنه فیلمنامه بازنویسی شد refresh](https://vazeh.com/images/refresh.gif)
نگارش فیلمنامه شیار 143، 2 سال طول کشید / بارها در سر صحنه فیلمنامه بازنویسی شد
واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کارگردان شیار 143:
نگارش فیلمنامه شیار 143، 2 سال طول کشید / بارها در سر صحنه فیلمنامه بازنویسی شد
کارگردان فیلم سینمایی شیار 143 گفت: بارها در سر صحنه فیلمنامه بازنویسی شد.
![](http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/2/10/2217140_777.jpg)
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،، نرگس آبیار شامگاه سهشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فیلم شیار 143 نگاهی نو در پیش گرفته است و تلاش شده با نگاهی جدید و محلی فضای تازهای در عرصه فیلم سازی ایجاد شود که همین امر موجب جذب مخاطب شده است.
وی با اشاره به نحوه نگارش و ساخت فیلم شیار 143 بیان کرد: پروسه نوشتن این فیلم نامه دو سال طول کشید و بارها در زمانی سر صحنه بودیم، فیلمنامه بازنویسی شد.
این نویسنده با اشاره به وضعیت سینمای ایران در جهان افزود: در حال حاضر سینمای ایران در بین چند کشور انگشت شمار که رتبه خوبی در بحث سینما دارند، مطرح شده و حرفی برای گفتن دارد.
آبیار با بیان اینکه یکی از مشکلات سینمای ایران تحمیل موضوع مورد نظر تهیه کننده فیلم به مخاطب است، اضافه کرد: همین امر موجب میشود که مردم اقبال کمتری نسبت به این موضوع داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه داشتن برش واقعی و دید رئالیسم نسبت به جنگ و انتقال واقعیات بدون کم و کاست موجب جذب مخاطب خواهد شد، تصریح کرد: اگر بدون اینکه با تکیه بر موسیقیهای مختلف نسبت به جذب مخاطب اقدام کنیم، قطعا موفق عمل خواهیم کرد، چرا که در این زمان حس جاری در صحنه روایت میشود.
این کارگردان با اشاره به اینکه موضوع دفاع مقدس و جنگ نیز یک امر درام است، اضافه کرد: معمولا در جنگ موضوعات دراماتیک اتفاق میافتد و اگر سازنده فیلم نیز با یک چینش دراماتیک و پرداختن به موضوع و قوت ماجرا نسبت به انتقال پیام اقدام کند، موفق خواهد بود.
آبیار با اشاره به استقبال مردم ایران از فیلمهایی که با موضوع جنگ ساخته میشود، بیان کرد: چون موضوع دفاع مقدس امری است که در کشور تجربه شده و همه مردم ایران با آن آشنا هستند از همین رو وقتی فیلمی در این زمینه ساخته میشود، با اقبال خوبی از سوی مردم مواجه میشود.
وی خاطرنشان کرد: اما اقبال مردم از فیلم بستگی به شرایطی دارد و شرط اصلی این است که مخاطب فکر نکند، کسی قصد گول زدن او را دارد.
این نویسنده با بیان اینکه داشتن مطالعه و شاخت از ادبیات نیز یکی از امور مهم در موفقیت فیلم ساز است، بیان کرد: یکی از موضوعاتی که موجب موفقیت شیار 143 شد، سابقه من در نویسندگی بود و همین امر کمک بسیاری به انسجام فیلم نامه کرد.
آبیار با انتقاد از موضوع محوری موجود در سینمای ایران در زمینه اینکه فیلم سازان راغب به نوشتن فیلم نامه و داستان هستند، افزود: در اینگونه موارد چون فیلم ساز خوب چون داستان را نمیشناسند و نمیتواند چینش دراماتیکی از اثر داشته باشند به همین دلیل حرفی را برای گفتن نداشته و در نتیجه فیلم کسل کننده بوده و فاقد انسجام لازم خواهد بود.
این کارگردان با اشاره به برخی از موضوعات تاثیرگذار در زمینه اقبال کمتر مردم از سینما بیان کرد: به خاطر غلبه رسانههای مختلف مثل اینترنت، تلویزیون و انواع شبکهها طبیعی است که اقبال مردم از اینها کمتر شود.
وی با تأکید بر تحلیل آیتمهای موجود در زمینه عدم حضور مردم در سینما، اظهار داشت: باید یک تحلیل فرهنگی درست از این موضوع وجود داشته باشد و اینکه چرا مردم از یک طنز سخیف اسقتبال میکنند.
آبیار ادامه داد: در صورتی که مردم نگاهی نقادانه به فیلم داشته باشند، با توجه به معیار و ملاک به تماشای فیلم میروند.
این نویسنده با بیان اینکه باید در دوران مدرسه توجیه لازم به نسبت به تماشای فیلم در ذهن کودک ایجاد شود، افزود: اگر ما در مدرسه در دوران ابتدایی کودکان را توجیه کنیم و آنها بدانند که سینما چیست دیگر هر فیلمی را نخواهند پذیرفت.
وی با اظهار تاسف از جایگاه سینمای کودک در کشور افزود: متاسفانه سینمای کودک در کشور شکست خورده است و سینماگران خیلی به این سمت نرفتهاند و متاسفانه میبینیم که اگر گاهی اوقات فیلمهایی ساخته میشود در خصوص کودکان است تا برای کودکان و همین امر موجب شده سینمای کودک حرفی برای گفتن نداشته باشد.
این کارگردان یادآور شد: در صورتی که ویژگیهای بومی کشور بدون تقلید از سینمای هالیوودی در سینمای کودک گنجانده شود، موفق خواهیم بود.
وی در زمینه کار بعدی خود نیز که یک سوژه اجتماعی است، بیان کرد: یک ایده دارم فعلا دارم کار میکنم ولی بیان نمیکنم، البته این موضوع اجتماعی است، ولی به جنگ نیز مربوط میشود.
این کارگردان به بحث دعوت وی از طرف دانشگاه شاهد نیز اشاره کرد و گفت: در دانشگاه شاهد من دعوت شده بودم تا یک مراسم تجلیل صورت گیرد، ولی این دانشگاه قوانینی داشت که هر کس خانم برای ورود باید باید چادر داشته باشد و من نیز اطلاع نداشتم و این یک عدم هماهنگی بود که موجب شد، این اتفاق رخ دهد.
وی افزود: هر دانشگاه قوانینی دارد و من برای اینکه احترام به قوانین دانشگاه بگذارم محل را ترک کردم ولی از دانشجویان دانشگاه شاهد که زحمت کشیده بودند، تقدیر میکنم.
این نویسنده به موضوع واردات فیلمهای کرهای و اقبال از این فیلمها نیز اشاره کرد و اظهار داشت: از چند سال گذشته شاهد آن هستیم که فیلمهای کرهای باب شده است.
وی تأکید کرد: این کشورها از چند سال پیش تاریخ نداشته خود را به داشته تبدیل کردهاند.
آبیار با بیان اینکه در ایران علیرغم داشتن تاریخی کهن ما نتوانستهایم درست عمل کنیم و در خصوص گذشته خود فیلم بسازیم، بیان کرد: برای مثال مثل مولانا که ترکیه میگوید مال من است و اگر اثری در این زمینه باشد، شفاف سازی لازم صورت میگیرد.
وی با انتقاد از سطحی بودن فیلمهای کرهای و وجود عشقهای مثلثی در آنها بیان کرد: برخی از این فیلمها به گونهای هستند که حتی اگر اگر 20 قسمت را نبینید میتوان با دیدن یک قسمت آن را متوجه شد.
این کارگردان ادامه داد: چنین فیلمی قابل مقایسه با فیلمی نیست که حتی اگر یک پلان را نبینید داستان را متوجه نخواهید شد و این نیازمند یک فرهنگ سازی است و این موضوع باید از کودکی در ذهن ما جا بیفتد که چه فیلمی را باید دید و چه فیلمی را نباید دید.
این نویسنده با بیان اینکه نگاه نقادانه باید از ریشه و از همان دوران کودکی در افراد ایجاد شود، بیان کرد: اگر این نگاه برای همه جا بیفتد خوب است و این اتفاق باید از مدرسه باشد و متاسفانه آموزش و پرروش ما فقط به متون درسی می پردازد و یک سری معلومات علمی و گزینههای علمی به خورد کودک میدهد که باید آنها را حفظ کند.
آبیار با بیان اینکه در مدرسه هیچ فرصتی برای نمایش فیلم و یا تحلیل آن وجود ندارد، افزود: اگر نگاه نقادانه در فرد نهادینه شود، دیگر به راحتی هر فیلمی را نخواهد پذیرفت.
وی با تاکید بر فاصله گرفتن از افراط و تفریط در سینما و نگاه ظریف به مسائل گفت: ما باید موضعگیریهای مطلوبی در فیلم داشته باشیم و نسبت به مسائل نگاه واقع گرایانه کنیم.
این کارگردان با تاکید بر ساخت فیلم در زمینه جنگ و اتفاقات رخ داده در طی جنگ، بیان کرد: ما باید نشان دهیم که جنگ به ما تحمیل شده است و در طی آن به ما تجاوز شده و ما قربانی جنگ هستیم، که به علت موقعیت خاص جنگ این موضوعات با تلخی باید بیان شود.
وی همچنین با تاکید بر نشان دادن تبعات جنگ در کشور، افزود: ما برای اینکه مظلومیت خود را نشان دهیم باید برخی از چیزها را بیان کنیم، اینکه جنگ موجب از بین رفتن بسیاری از جوانان شد و ما باید اینها را نشان دهیم.
آبیار ادامه داد: اما باید این نکته نیز گفته شود که همین جنگ موجب پرورش بسیاری از افراد شد و و این صبوریها موجب بزرگ شدن روح افراد شده است.
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]
صفحات پیشنهادی
تهیه کننده فیلم شیار: نبود فیلمنامه مناسب مشکل اساسی تهیه کنندگان ایرانی است
تهیه کننده فیلم شیار نبود فیلمنامه مناسب مشکل اساسی تهیه کنندگان ایرانی است زنجان- ایرنا - تهیه کننده فیلم شیار 143 گفت نبود فیلمنامه و فیلمنامه نویسان متحبر و قصه گویی معضل اساسی تهیه کنندگان ایرانی است به گزارش ایرنا محمدحسین قاسمی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران در زنجحضور زنان در صحنه جرم مانعی ندارد/ سال 92، بیشترین کشفیات جرائم خشن در طول عمر پلیس آگاهی
سردار بتولی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران حضور زنان در صحنه جرم مانعی ندارد سال 92 بیشترین کشفیات جرائم خشن در طول عمر پلیس آگاهی رئیس پلیس آگاهی ناجا در مورد حضور بانوان در صحنه هاي جرم اظهار داشت نحوه حضور بانوان در چهار چوب شرع و ضوابط قانوني و متناسب با شرايط خاص آن صحنه بهچرا «مصائب چارلی» 10 سال طول کشید؟
یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱ ۱۰ کارگردان فیلم مصائب چارلی گفت نمیخواستم در فیلمم جنگ را نشان دهم بلکه تصمیم داشتم عشق را به اندازهی آزادی که در کردستان عراق داشتم و بدون قید و بندهای اینجا نشان بدهم به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا علیرضا سعادت نکارگردان فیلم شیار: مشکل اصلی فیلمنامه های دفاع مقدس باورپذیری اثر در مخاطب است
کارگردان فیلم شیار مشکل اصلی فیلمنامه های دفاع مقدس باورپذیری اثر در مخاطب است زنجان- ایرنا- کارگردان فیلم شیار 143 گفت مشکل اصلی فیلمنامه های دفاع مقدس باور پذیری اثر در مخاطب است به گزارش ایرنا نرگس آبیار روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در زنجان افزود فیلم های حوزه دفاعفیلمنامه «توده» در حال بازنویسی است/ آغاز فیلمبرداری از خرداد
فرهنگ و هنر سینمای ایران فیلمنامه توده در حال بازنویسی است آغاز فیلمبرداری از خرداد کیارش اسدیزاده از بازنویسی فیلمنامه توده و آغاز فیلمبرداری این اثر سینمایی در خردادماه خبر داد کیارش اسدیزاده که به تازگی پروانه ساخت فیلم «توده» را دریافت کرده و قرار انگارش فیلمنامه دا تا پایان اردیبهشت ماه پایان می یابد
نگارش فیلمنامه دا تا پایان اردیبهشت ماه پایان می یابد تهران - ایرنا - کارگردان سریال دا از پایان نگارش نسخه نهایی فیلمنامه این اثر بر اساس کتابی به همین نام به قلم سیده زهرا حسینی تا اردیبهشت ماه جاری خبر داد همایون اسعدیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا افزود دونگارش فیلمنامه «زیر نور شمع» تمام شد/ اقتباس از رمان مرادیکرمانی
فرهنگ و هنر رادیو و تلویزیون نگارش فیلمنامه زیر نور شمع تمام شد اقتباس از رمان مرادیکرمانی ابراهیم فروزش از ساخت مجموعه زیر نور شمع با اقتباس از رمان هوشنگ مرادی کرمانی با نظارت این نویسنده در تابستان برای شبکه یک خبر داد ابراهیم فروزش با اشاره به سریال «زیر نور شمبا نگارش خاطرات آزاده هشت سال دفاع مقدس میترا رفیعی خاطرهنویس برتر دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد شد
با نگارش خاطرات آزاده هشت سال دفاع مقدسمیترا رفیعی خاطرهنویس برتر دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد شدمعاون حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت میترا رفیعی خاطرهنویس برتر دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد شد به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج اسحاق آقایی ظهر امروز در جمع خبرنگارانمشکل اصلی فیلمنامه های دفاع مقدس باور پذیری اثر در مخاطب است
مشکل اصلی فیلمنامه های دفاع مقدس باور پذیری اثر در مخاطب است زنجان- ایرنا- کارگردان فیلم شیار 143 گفت مشکل اصلی فیلمنامه های دفاع مقدس باور پذیری اثر در مخاطب است به گزارش ایرنا نرگس آبیار شامگاه سه شبه در جمع خبرنگاران در زنجان افزود فیلم های حوزه دفاع مقدس باید نگاه واقع بجستجوی هواپیمای مالزی سالها طول میکشد
شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲ ۰۹ یکی از مقامات ارشد دفاعی آمریکا ادعا کرد که عملیات جستجو برای یافتن اثری از هواپیمای مفقودشده مالزی ممکن است سالها طول بکشد به گزارش سرویس حوادث خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا این مقام ارشد دفاعی آمریکا با اشاره به اینکه حدود 95 درصد از محدودهدر طول سال 92 اتفاق افتاد مراجعه 34 هزار نفر به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی آذربایجانشرقی
در طول سال 92 اتفاق افتادمراجعه 34 هزار نفر به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی آذربایجانشرقیمدیرکل پزشکی قانونی آذربایجانشرقی از مراجعه بیش از 34 هزار نفر به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان خبر داد بهرام صمدیراد امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد در طودر راه تولید رضا عطاران فیلمنامهامیرمهدی ژوله را میسازد/احتمال تغیر نام «توده»
در راه تولیدرضا عطاران فیلمنامهامیرمهدی ژوله را میسازد احتمال تغیر نام توده فیلم سینمایی بر باد رفته با فیلمنامهای از امیر مهدی ژوله توسط رضا عطاران ساخته میشود به گزارش خبرنگار سینمای خبرگزاری فارس فیلمنامه فیلم سینمایی برباد رفته که قرار است توسط رضا عطاران ساخته شودهمکاری دوباره اسپیلبرگ و فیلمنامهنویس «لینکلن»
جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲ ۲۸ تونی کوشنر فیلمنامهنویس لینکلن متن اثر اقتباسی جدید استیون اسپیلبرگ را به نگارش درمیآورد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا استیون اسپیلبرگ بار دیگر در کنار تونی کوشنر قرار میگیرد تا رمان دزدیدن ادگاردو مورتارا به قلم دیوید کرتزرتعرفه جدید بانک فیلمنامه خانه سینما اعلام شد
تعرفه جدید بانک فیلمنامه خانه سینما اعلام شد خبرگزاری پانا برابر اعلام بانک فیلمنامه خانه سینما تعرفه جدید ثبت فیلمنامه در سال 1393 به شرح زیر است ۱۳۹۳ شنبه ۳۰ فروردين ساعت 15 42 به گزارش سرویس فرهنگی پانا برابر اعلام بانک فیلمنامه خانه سینما تعرفه جدید ثبت فیلمنامه در سال 139تقدير از فيلمنامه نويسان اراكي در جشنواره بسيج
تقدير از فيلمنامه نويسان اراكي در جشنواره بسيج هنرجويان انجمن سينماي جوانان اراك در سومين در جشنواره فيلم بسيج دو لوح تقدير را از آن خود كردند به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روبط عمومي انجمن سينماي جوان مسعود دائي زاده و مليحه عزيزي منفرد در بخش فيلمناجستجوی یافتن هواپیمای مالزی چند سال طول میکشد
جستجوی یافتن هواپیمای مالزی چند سال طول میکشد یک مقام نظامی آمریکایی حاضر در عملیات جستجوی هواپیمای گمشده مالزی اعلام کرد به احتمال بسیار جستجو برای یافتن هواپیمای گمشده مالزی سال ها طول می کشد به گزارش نامه نیوز به نقل از رویترز این در حالی است که فعالیت زیردریایی بدون سرنشتغذیه سالم و کار و کوشش رمز عمر طولانی مرد پلدشتی است
تغذیه سالم و کار و کوشش رمز عمر طولانی مرد پلدشتی است پلدشت ارومیه - ایرنا - تغذیه سالم و کار و کوشش در هوای پاک رمز عمر طولانی و پر برکت پیرمرد پلدشتی است به گزارش خبرنگار ایرنا در یکی از روستاهای شهرستان پلدشت پیرمرد 120 ساله ای زندگی می کند که دارای شش فرزند 25 نوه 55 نت-
گوناگون
پربازدیدترینها