تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‏دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820046144




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشاورز ایرانشهری ریگ زار را به سبزه زار کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کشاورز ایرانشهری ریگ زار را به سبزه زار کرده است ایرانشهر، زاهدان- ایرنا- ˈشیرمحمد ناروییˈ در سال 1388 با خرید 60 هکتار زمین در یکی از مناطق ریگ زار بخش بمپور با تلاش شبانه روزی آن را در مدت چهار ماه به یک مزرعه سر سبز تبدیل کرد.


وی که 42 سال سن دارد از محل تولید محصولات کشاورزی خود شامل گندم، جو، خرما، هندوانه و یونجه سالانه افزون بریک میلیارد و 500 میلیون ریال محصول برداشت می کند.
این در حالی است که دامداری و پرورش ماهی نیز در کنار کار کشاورزی منبع در آمد بسیار خوبی برای این کشاورز و ایجاد اشتغال برای 12 نفر دیگر شده است.

شیرمحمد ناروئی در نشستی با خبرنگار ایرنا گفت: هدفم از خرید زمین برای کشاورزی کمک به اقتصاد کشور و فراهم کردن زمینه اشتغال تعدادی از جوانان منطقه بود.

این کشاورز ایرانشهری افزود: 12 نفر دراین مزرعه مشغول بکار هستند و از اینکه توانسته ام نقشی در تولید و اقتصاد کشور که تاکید مقام معظم رهبری است داشته باشم و اشتغال برای تعدادی از افراد جویای کار فراهم کنم بسیار خرسندم.

وی افزود: درکنار کار کشاورزی به دامداری و پرورش ماهی نیز مشغول هستم بطوریکه هم اینک 500 راس گوسفند و بز و شش هزار قطعه ماهی در حال پرورش دارم.

این کشاورز ایرانشهری اظهار داشت: سالیانه چهار تا پنج تن گوشت قرمز و سه تن ماهی به بازار مصرف عرضه می کنم.
مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر نیز گفت: ناوریی از جمله کشاورزان و دامداران موفق شهرستان است که توانسته علاوه براشتغالزایی در تولید محصولات کشاورزی و دامی نیز الگویی برای دیگران باشد.

منصور عدل افزود: ایرانشهر یکی از قطب های کشاورزی محسوب می شود و زمینه بسیاری مناسبی برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی، صنایع وابسته به کشاورزی و غیره را دارد.
بخش بمپور از توابع شهرستان ایرانشهر در فاصله 35 کیلومتری جنوب شهر ایرانشهر واقع شده است.
ایرانشهر یکی از بزرگترین شهرستانهای سیستان و بلوچستان و در فاصله 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان قرار دارد. ک/4
7314/7437 / 653
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن