تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 18 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810062720




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پناهجویان چالشی بین لبنان و سازمان ملل


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پناهجویان چالشی بین لبنان و سازمان ملل بیروت - ایرنا - درحالیکه مقامات لبنانی تاکید دارند هیچ منعی برای ورود پناهجویان سوری و یا فلسطینی های مقیم سوریه به داخل خاک این کشور وجود ندارد، برخی سازمان های حقوق بشری و سازمان ملل متحد ادعا کرده اند لبنان با وضع قوانینی مانع ورود پناهجویان شده است.


به گزارش ایرنا، سازمان حقوق بشر مدعی شده است که دولت لبنان اجازه نمی دهد پناهجویان فلسطینی از مرزهای سوریه وارد خاک لبنان شوند.
« جو استورک» معاون مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان حقوق بشر بر این ادعا تاکید و دولت لبنان را به « سوء تعامل» متهم کرده است.
سازمان امداد و کاریابی سازمان ملل برای پناهجویان فلسطینی (اونروا) نیز گفته است که مقامات لبنانی همچنان با ورود پناهجویان فلسطینی ساکن سوریه به داخل خاک لبنان مخالفت می کنند.
« کریس گینس» سخنگوی اونروا با بیان اینکه این سازمان اوضاع را در گذرگاه مرزی مصنع – جدیده بین لبنان و سوریه کنترل می کند، افزود: چند روزی است که هیچ پناهجویی اجازه نیافته است وارد خاک لبنان شود.
وی افزود : مقامات لبنانی می گویند که این تصمیم موقت است.
سازمان ملل اعلام کرده است که از شروع بحران سوریه تاکنون بیش از یک میلیون پناهجو از سوریه به لبنان رفته اند که 52 هزار تن آنها فلسطینی هستند.
منابع غیررسمی و حتی مقامات دولتی لبنان می گویند که بیش از 500 هزار نفر پناهجوی از سوریه وارد لبنان شده که ثبت نام نشده و در مناطق مختلف این کشور پراکنده شده اند.
« علی عبدالکریم علی» سفیر سوریه در لبنان معتقد است که در زمینه شمار پناهجویان اغراق و مبالغه شده و از سوی دیگر بسیاری از آنها تصمیم دارند به کشور خود بازگردند و این روند شروع شده است.
اینها در حالی است که لبنان سال هاست میزبان بیش از 400 هزار پناهجوی فلسطینی است که در 12 اردوگاه در این کشور زندگی می کنند.

** واکنش لبنان
دولت لبنان بارها اعلام کرده است که تاکنون حدود یک چهارم جمعیت حدود 4 میلیون و 500 هزار نفری این کشور، پناهجو وارد این کشور شده که بیش از 7 میلیارد دلار هزینه بر آن تحمیل و در زمینه های آموزشی ، بهداشتی ، شغلی ، امنیتی ، اجتماعی و اقتصادی مشکلات زیادی ایجاد کرده است.
لبنان با بیان اینکه هیچ کشوری در دنیا با چنین مشکلی مواجه نبوده است، خواستار کمک های بین المللی و منطقه ای برای میزبانی از پناهجویان سوری روز به افزایش شده است.
ناظران معتقدند که برغم وعده ها ، تاکنون کمک قابل توجهی به دولت لبنان برا میزبانی مناسب از پناهجویان سوری نشده است.
یکی از بزرگترین مشکلات ورود نامنظم و بدون کنترل پناهجویان از سوریه به لبنان ، گسترش ناامنی ها از جمله جنایات تروریستی و آدم ربایی ها بوده است زیرا تروریست های تکفیری مسلح همراه آنها وارد خاک لبنان شده اند.
دولت لبنان تصمیم دارد برای کنترل ورود پناهجویان سلسله تدابیری را اتخاذ کند تا مانع ورود عناصر مسلح و تروریست های تکفیری به داخل خاک این کشور شود.
اعتراض ها به اقدامات دولت لبنان زمانی اوج گرفت که مقامات امنیتی لبنانی مانع سفر یک گروه 40 نفری از پناهجویان فلسطینی ساکن سوریه شدند که قصد داشتند از طریق فرودگاه بین المللی بیروت و با اسناد تقلبی عازم یک کشور عربی منطقه شوند.

** وزیر کشور: منعی وجود ندارد
وزیر کشور لبنان در واکنش به اعتراض ها تاکید کرد که هیچ منعی برای ورود پناهجویان فلسطینی از سوریه به داخل خاک لبنان وجود ندارد و تنها اقداماتی در یک مرحله درخصوص تعدادی از پناهجویان سوری و فلسطینی که قصد داشتند با اسناد تقلبی از لبنان به یک کشور عربی دیگر بروند، صورت گرفت.
« نهاد المشنوق » افزود: اجازه تکرار این گونه حوادث را که بر اوضاع امنیتی لبنان و روابط آن با دیگر کشورهای عربی تاثیر منفی می گذارد، نمی دهیم.
وی خاطرنشان کرد که معیارهایی برای کنترل ورود پناهجویان فلسطینی از سوریه به لبنان درنظر گرفته می شود از جمله اینکه موافقت اداره کل امنیت عمومی لبنان و یا کارت اقامت مدت دار داشته باشند.
وزیر کشور لبنان تاکید کرد که این سازوکار و معیارها در صورت تغییر شرایط و بهبود اوضاع امنیتی و انسانی قابل بازنگری و تعدیل است.
المشنوق تصریح کرد: هرگونه تصمیمی در باره بستن مرزها و یا ایجاد مانع برای ورود پناهجویان از سوریه به لبنان اعم از سوری و یا فلسطینی بر عهده دولت لبنان است که براساس پیشنهادهای کمیته وزارتی ویژه پناهجویان صورت می گیرد.
در همین حال شورای امنیت لبنان با تشکیل جلسه از مدیریت امنیت عمومی این کشور خواست تا معیارهای روشن و سازوکارهای ورود پناهجویان از سوریه به داخل خاک لبنان از مرزهای دریایی ، زمینی و هوایی را پیشنهاد کند.
شورای امنیت لبنان به ریاست وزیر کشور درعین حال تاکید کرده است که ممنوعیت مطلق وجود ندارد و مرزهای لبنان و سوریه بسته نیست.
این معیارها و سازوکارها به دولت لبنان ارائه می شود تا در باره آن تصمیم گیری شود.
خاورم ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




19/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن