تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كاغذى را كه روى آن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم نوشته شده است از روى زمين برد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814661252




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقشه 48 هزارکیلومتر از ایل راه های عشایری کشور تدوین شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نقشه 48 هزارکیلومتر از ایل راه های عشایری کشور تدوین شد شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر کشور گفت: با اجرای طرح تدوین نقشه و اطلس ایل راه های عشایری حدود 48 هزارکیلومتر از این راه ها شناسایی و تثبیت شده است.


به گزارش ایرنا، ˈمیرولی صفر زادهˈ پنجشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری افزود: پیش بینی می شود پایان اجرای این طرح 54 هزارکیلومتر ایل راه عشایری در کشور شناسایی و تثبیت شود .
وی اظهار داشت: تدوین نقشه ایل راه ها از سال 91 با هدف احیای ایل راه ها و دفاع قانونی ازحقوق عشایر در اجرای طرح های راه و شهرسازی و دستگاه های مختلف با استفاده از سیستم GPS آغاز شده است.
صفرزاده با اشاره به پیشرفت 80 درصدی این طرح، ادامه داد: تدوین نقشه ایل راه استان های خراسان رضوی، تهران، گیلان، مرکزی به اتمام رسیده و نقشه استان فارس نیز در دست تدوین است که با تدوین این نقشه و بر اساس قانون، اجرای طرح در این مسیرها ممنوع شده و تنها با مصوبه مجلس قانونی است .
معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر کشور افزود: پس از تدوین نقشه، ایل راه ها نشانه گذاری و احیا شده و در مسیر عشایر امکانات اولیه ارائه و تجهیزاتی نظیر سرویس های بهداشتی برای آنان احداث می شود.
هم اکنون یک میلیون و 200 هزار نفر عشایر در قالب 220 هزار خانوار در کشور وجود دارند که با قلمرو عشایری 750هزار هکتار زمین باغی و زراعی و 32 میلیون هکتار 38 درصد از مراتع و 59 درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.
به گزارش ایرنا، رییس سازمان امور عشایر به همراه مدیر کل طرح و برنامه و بودجه و معاون توسعه و امور زیر بنایی امور عشایر کشور برای بازدید از پروژه های عشایری چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرده اند.
8125/547/1495
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن