تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مؤمن! به تحقيق اين دانش و ادب بهاى جان توست پس در آموختن آن دو بكوش كه هر چه بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805515362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشارکت در تدوين سند راهبردي بازار سرمايه و سازمان بورس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۱:۰ق.ظ)
مشارکت در تدوين سند راهبردي بازار سرمايه و سازمان بورس مديريت پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامي سازمان بورس و اوراق بهادار با انتشار اطلاعيه اي اعلام کرد، اين سازمان در جايگاه راهبري، متولي عملياتي کردن تصميمات و سياست‌هاي بازار سرمايه است.
به گزارش خبرگزاري موج، مديريت پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامي سازمان بورس و اوراق بهادار با انتشار اطلاعيه اي اعلام کرد: اين سازمان در جايگاه راهبري، متولي عملياتي کردن تصميمات و سياست‌هاي بازار سرمايه است. از اين رو در صدد تدوين سند راهبردي بازار سرمايه برآمه است. هدف از تدوين اين سند، شناخت وضع موجود و پي‌­ريزي وضعيت مطلوب براي آينده است. به بيان ديگر، با چنين کاري شکاف بين وضع فعلي و وضع مطلوب مشخص خواهد شد.
با تبيين شکاف، مي‌توان درخصوص چگونگي و راه‌کارهاي رسيدن به وضع مطلوب، تصميمات مناسبي اتخاذ نمود.
در نتيجۀ اين امر رسالت­‌ها، چشم‌­اندازها، بيانيه ارزش­‌ها، راهبردها و اهداف و برنامه‌­هاي بلندمدت، ميان­ مدت و کوتاه ­مدت بازار سرمايه ايران و سازمان بورس و اوراق بهادار تبيين مي‌شوند.
بيش از 4 سال از ابلاغ برنامه جامع بلندمدت سازمان بورس و اوراق بهادار مي­گذرد. اين برنامه نتيجه رويکرد ضرورت برنامه جامع استراتژيک در بازار سرمايه کشور و توجه ويژه رييس و ساير اعضاي هيئت مديره سازمان بورس به اين امر بود.
پيشينه مطالعاتي اين برنامه نيز خود مبتني بر سه سال کار مداوم مديريت پژوهش و ساير مديران آگاه و آشناي سازمان بورس به موضوعات بازار و مديريت استراتژيک بود.
بايد خاطر نشان کرد در آن دوره هر يک از ارکان بازار اعم از نهاد ناظر و تشکلهاي خود انتظام بر اساس پيش فرض دانستن مشترکاتي از جمله ايفاي وظايف قانوني رأساً اقدام به ترسيم برنامه راهبردي خود کردند.
ضرورت تغيير و بازنگري برنامه هاي پيشين همت والاي فعالان بازار سرمايه براي توسعه و جذب سرمايه در اين بازار آثاري را در چند سال اخير در پي داشته است. اما در اين برهه ضرورت تغيير و يا بازنگري برنامه­ها يا اضافه نمودن راهبردهاي جديد حس مي­شود.
بر همين اساس حتي نخستين تغيير ساختار سازمان بورس و اوراق بهادار در راستاي اجراي راهبري شرکتي در اين نهاد، ايجاد کميته برنامه­ريزي و مديريت ريسک بود. پيش از اين مديريت پژوهش با دستور مستقيم رياست سازمان برنامه­هاي سنجش سياستهاي راهبردي و کلان بازار سرمايه را به توجه به اسناد بالادستي و مرتبط با بازار سرمايه به پيش برده بود.
اين تجربه در پيشنهاد و پيگيري اجراي برنامه راهبردي بازار سرمايه و سازمان بورس کارگر افتاد و ضمن تشکيل کارگروه داخلي راهبري برنامه راهبردي قرار بر اين شد تا از تجربه متخصصان برنامه­ريزي راهبردي و متخصصان مالي و اقتصادي، در طراحي نظام برنامه­ريزي راهبردي بازار سرمايه استفاده شود. پيش از آن در راستاي اجراي تفکر راهبردي در نخستين اقدام عملي کميته برنامه ريزي با همکاري مديريت پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامي سازمان بورس اقدام به تهيه برنامه راهبردي منطبق با سياست­هاي وزير اقتصاد کرد که اين برنامه­ها با تمهيداتي در سازمان و ساير تشکلهاي خود انتظام بازار سرمايه براي دوره 93-96 اجرايي خواهند شد.

عزم جدي سازمان بورس

با توجه به نيازهاي برشمرده شده سازمان بورس قصد دارد تدوين و نگارش سند راهبردي بازار سرمايه ايران را برون‌سپاري کند. به اين منظور مجموعه­اي جهت دريافت اطلاعات مورد نياز از متقاضيان علاقه‌مند همکاري در تدوين اين سند راهبردي تنظيم شده است. پس از جمع ‌آوري اطلاعات موردنياز، متقاضي منتخب براي اجراي پروژه، از بين متقاضيان داوطلب، انتخاب خواهد شد.
هدف از تدوين سند راهبردي بازار سرمايه، شناخت وضع موجود و پي­ ريزي وضعيت مطلوب براي آينده است. به بيان ديگر، با چنين کاري شکاف بين وضع فعلي و وضع مطلوب مشخص خواهد شد. با تبيين شکاف، مي‌توان درخصوص چگونگي و راهکارهاي رسيدن به وضع مطلوب، تصميمات مناسبي اتخاذ کرد. در نتيجه اين امر رسالت­ ها، چشم­ اندازها، بيانيه ارزشها، راهبردها و اهداف و برنامه هاي بلندمدت، ميان­ مدت و کوتاه­ مدت بازار سرمايه ايران و سازمان بورس و اوراق بهادار تبيين مي‌شوند.
سازمان بورس و اوراق بهادار قصد دارد تدوين و نگارش سند راهبردي بازار سرمايه و سند سازمان بورس و اوراق بهادار را برون ‌سپاري نمايد. لذا، اين مجموعه به منظور دريافت اطلاعات مورد نياز از متقاضيان علاقه‌مند همکاري در تدوين سند راهبردي تنظيم شده است. پس از جمع­ آوري اطلاعات موردنياز، متقاضي موردنظر به عنوان پيمانکار طرح، از بين متقاضيان داوطلب، انتخاب خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن