تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، آن است كه قابل فهم و روشن و كوتاه باشد و خستگى نياورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805677782




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانیون همواره نماد اخلاق، تواضع و مردمداری در جامعه بوده اند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به آیین نکوداشت آیت الله دهشت: روحانیون همواره نماد اخلاق، تواضع و مردمداری در جامعه بوده اند مشهد - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به آیین نکوداشت آیت الله حاج شیخ غلامرضا دهشت در مشهد از روحانیون به عنوان نماد اخلاق ، تواضع و مردمداری در جامعه یاد کرد.


به گزارش ایرنا، ˈعلی جنتیˈ در این پیام که روز پنجشنبه توسط سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی قرائت شد، نوشته است: درایت ، راهبری ، راهگشایی و اخلاق نیز از ویژگی های روحانیون و علمای دینی است.
وی در پیام خود آورده است : آیت الله دهشت به واقع از مفاخر حوزه علمیه مشهد و نمونه کاملی از دانش ، فقاهت ، فروتنی ، زهد و مقبولیت مردمی است که بیش از پنج دهه اهتمام ایشان به تربیت نسل جوان و طلاب علوم دینی در سرزمین امام هشتم (ع) خود بیانگر روحیه مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر ایشان در حوزه فرهنگی و دینی است.
وی گفته است : غربت زدایی از حوزه علومی چون علم اقتصاد از خدمات ایشان است و اقدامات ارزنده وی در جهت رفع مشکلات عموم مردم ، طلاب و معاودین و جنگ زده ها در دوران دفاع مقدس خود عاملی در ماندگاری او در اذهان و قلوب مردم است.
وی در ادامه حمایت آیت الله دهشت از انقلاب ، دفاع مقدس و همراهی با رهبر معظم انقلاب را از نقاط قوت این شخصیت برشمرد و آورده است : این اقدام در نکوداشت این عالم ربانی بسیار شایسته و بجا است و مجاهدت های علمی آن عالم فرزانه را ارج می نهیم.
قائم مقام صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران هم در این مراسم گفت : این مراسم در واقع تجلیل از فضل ، علم و نیز ستایش اخلاق و معنویت و تکریم مقام والای حوزه های علمیه و فقاهت و معنویت است.
حجت الاسلام موسوی مقدم افزود : مکتب اسلام در ذات خود به دنبال تبدیل افکار ، تعالی و تدبیر امور است و عالم و اندیشمند در حوزه علمیه نیز فقط به قصد خدمت به مردم ، ترویج اخلاق عمل می کند و فقاهت را نه هدف بلکه وسیله ای برای خدمت به بندگان خدا می داند.
وی اظهار داشت : این خدمت در شئونات مختلف زندگی مردم جاری و ساری است، بر این اساس دین موجب سعادت اخروی و دنیوی است و علم فقه هم جامع ترین قوانین برای حوزه های مختلف اعم از خانواده ، اجتماع ، سیاست و مانند آن است و نقش فقها و علما هم بعنوان هادیان امت در این زمینه سرنوشت ساز می باشد.
وی گفت : حضور مستقیم فقیه و عالم دینی در سطح جامعه ضامن اجرای دین و معارف دینی است و امروز در این جایگاه از عالمی فقیه، پارسا و استاد مسلم در تربیت دانشجویان و طلاب تقدیر می شود که خصلت ها و شیوه های علمی و عملی او می تواند سرمشقی ماندگار برای همه طلاب و دانشجویان باشد.
وی اظهار داشت : این عالم دینی در میان مردم زندگی اخلاقی دارد و در عمل مردم را هدایت می کند.
حجت الاسلام موسوی مقدم افزود : از یک سو جنبه علمی این عالم چراغ هدایت را در دل طلاب و دانشجویان روشن می کند و از سوی دیگر خودسازی و تهدیب او مثال زدنی است و الگویی برای شاگردانش و اسوه ای در خدمت به مردم و مستمندان و نیازمندان جامعه می باشد.
وی گفت : امروز هیچ خیریه ای در مشهد فعال نیست که رد پای آیت الله دهشت در آن نباشد و از جهتی سال ها در دفاع از انقلاب و اسلام لحظه ای درنگ نکرده اند.
آیت الله دهشت به دلیل بیماری در این مراسم حضور نداشت.
در این مراسم همچنین حجت الاسلام مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری ،آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد و جمعی دیگر از علما و اساتید برجسته حوزه حضور داشتند.
آیت الله دهشت که در سال 1316 هجری شمسی در مشهد به دنیا آمده در کسب علوم دینی از شاگردان مرحوم آیت الله مسلم حائری ، مدرس یزدی ، هاشم قزوینی است و درس خارج فقه را نیز در مشهد در محضر مرحوم آیت الله سید محمدهادی میلانی و در نجف نزد مرحوم آیت الله سید ابوالقاسم خویی گذرانده است.
او موسس انجمن های مختلف خیریه از جمله جامعه درمانگاه ها، انجمن حمایت از معلولین، انجمن حمایت از بیماران روانی و بسیاری دیگر است و در فعالیت های خیریه ای بویژه در مشهد فعالیت گسترده ای دارد.
وی در اعزام مبلغین به مراکز و شهرستان ها برای پاسخگویی به نیازهای دینی و شرعی از همان سال های بعد انقلاب هم فعالیت شاخصی داشته است.
آیت الله دهشت سرپرستی مدارس شهید مطهری در شهر مشهد را نیز بر عهده دارد و علاوه بر تدریس و تالیف آثار، حضوری پر رنگ در کنگره های بین المللی داشته است.
آنچه بیش از همه شخصیت و چهره این عالم دینی را ماندگار کرده وجهه مردمی آیت الله دهشت است.
2713/659
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن