تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820080627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندارمرکزی:اساس پیشرفت اقتصادی بالا بردن میزان تولید است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندارمرکزی:اساس پیشرفت اقتصادی بالا بردن میزان تولید است اراک- ایرنا- استاندار استان مرکزی گفت: پایه و اساس بالندگی و پیشرفت اقتصادی بالا بردن میزان تولید است که تحقق اقتصاد مقاومتی را به دنبال دارد.


ˈمحمد حسین مقیمیˈ روز سه شنبه در نشست کار گروه اقتصادی و تولیدی استان مرکزی با موضوع رسیدگی به مشکلات صنعتگران ساوه اظهار کرد: توسعه و پیشرفت، نتیجه رفتاری نظام‏مند در عرصه اقتصادی و سیاستگذاری‏های مرتبط با آن است بنابراین فعالان این عرصه در استان مرکزی باید برای رسیدن به رشد و توسعه این استان برنامه های کاربردی داشته باشند.
وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یکی از موثرترین الگوهای رفتار اقتصادی است که جوامع در حال توسعه باید از آن استفاده کنند چرا که این مهم استقلال کشورها را در تمام بخش ها به همراه دارد.
استاندار استان مرکزی بیان کرد: در اقتصاد مقاومی اصل بر گسترش فرهنگ استفاده بهینه از ظرفیت‏های داخلی برای رسیدن به بالاترین نتایج است و در این نوع الگوی اقتصادی به شهروندان توصیه می‏شود از منابع داخلی و ثروت‏های عمومی با کمترین هزینه نهایت بهره را ببرند.
وی توضیح داد: استان مرکزی ظرفیت های بسیار زیادی در عرصه صنعت دارد که صنعتگران باید با برنامه ریزی های کاربردی این استان را به قطب صنعت کشور تبدیل کنند.
مقیمی ادامه داد: صنعتگران استان مرکزی باید ندای مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی را لبیک بگویند و با کار و تلاش شبانه روزی چرخ تمام ظرفیت های صنعتی این استان را به حرکت درآورند و به خواسته معظم له جامه عمل بپوشانند.
عضو هیات رییسه انجمن مدیران صنایع شهرستان ساوه نیز در این نشست گفت: بیش از 30 سال از عمر ماشین آلات واحدهای صنعتی ساوه می گذرد.
ˈمحمد احمدیˈ بیان کرد: ماشین الات قدیمی، تولیدات واحدهای صنعتی را با مشکل مواجه کرده و صادرات را به چالش کشیده است وامکان رقابت با شرکت های چینی و ترکیه ای را از صاحبان صنایع ساوه گرفته است .
وی اظهار کرد: همچنین کارخانه های فعال در شهرک صنعتی ساوه با کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش روبرو هستند و از جانب بانکها حمایتی از آنها صورت نمی گیرد.
عضو هیات رییسه انجمن مدیران صنایع شهرستان ساوه بیان کرد: افزایش قیمت تمام شده به واسطه افزایش قیمت انرژی، افزایش 31 درصدی حقوق کارگران و نبود و گرانی مواد اولیه، مشکل تعرفه ها و مسائل مالیاتی از دیگر مشکلات کارخانه های صنعتی ساوه است.
وی همچنین در خصوص سهولت در وارد کردن کالاهای قاچاق در کشور نیز گفت:برخی افراد با کم اظهاری از بعد ریالی و یا تعداد، کالاهای غیر استاندارد را وارد کشور می کنند و به راحتی بازار داخلی را از بین می برند بنابر این باید با قاچاقچیان برخورد شود
استاندار استان مرکزی در پاسخ او بیان کرد: با توجه به اینکه ماشین و ادوات مربوط به صنایع در ساوه مربوط به سال های گذشته است نیازمند بازسازی و نوسازی هستند و در مسیر بازسازی لازم است که صنایع قدیمی و با سابقه در اولویت کار قرار گیرند.
مقیمی ادامه داد: صنایع و کارخانه ها باید احیا و برای بهینه عمل کردن و اختصاص منابع برای بازسازی اولویت بندی شوند چرا که در غیر این صورت استان مرکزی با سابقه بیش از 50 سال فعالیت در بخش های مختلف صنعتی، از استان هایی که هم اکنون کار تولید را آغاز می کنند عقب می ماند.
استاندار استان مرکزی گفت: هم اکنون صنعت این استان در بعد سخت افزاری درحال در جا زدن است و مسوولان استانی و مدیران صنایع باید در این خصوص چاره اندیشی کنند.
وی تاکید کرد: احیای صنایع کوچک وظیفه شرکت شهرک ها است و بازسازی تجهیزات صنایع بزرگ نیز باید نظرات خود را به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارائه دهند تا براساس نیاز، منابع ارزی لازم از صندوق توسعه ملی در اختیار آنها قرار گیرد و تجهیزات خود را بازسازی کنند.
مقیمی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات صنایع ساوه باید در هر هفته یک نشست تخصصی با ریاست فرماندار این شهرستان برگزار شود.
شهر صنعتی کاوه واقع در ساوه یکی از شهرکهای بزرگ صنعتی کشور محسوب می شود.ک/2
7115/559 / 1539
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن