تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):به امام سجّاد عليه‏السلام عرض كردم: مرا از تمام دستورهاى دين آگاه كنيد، امام عليه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815582605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سینمای ایران بهترین سینمای شرقی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سینمای ایران بهترین سینمای شرقی است تهران- ایرنا- استاد دانشگاه شاهد گفت: هالیوود اوج سینمای غربی است و سینمای ایران به رغم برخی ایرادات که به آن گرفته می شود بهترین سینمای شرقی است.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمدعلی رجبی دوانی، روز سه شنبه در نشست سیمای پیامبران در سینمای هالیود و ایران به تعریفی از شمایل پرداخت و گفت شمایل در میان عامه بیان کننده یک صورت کامل از تفکر، اعتقادات و همه جوانبی است که یک دور از تاریخ به خودش می گیرد اما در اصطلاح به شمایل های مقدسی گفته می شود که چهره انبیا و اولیا را به تصویر می کشد.
وی اظهار داشت: شمایل رابط بین انسان و حقیقتی است که انسان ها در جست و جوی آن هستند و در فرهنگ دینی شمایل باید به صورت کمال یافته باشد.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: در این شرایط سینمایی که زبان تکنولوژی دارد می خواهد دارای شمایلی باشد که بخشی از رابطه انسان را با عالم بالاتر مطرح می کند.
رجبی دوانی در ادامه به ویژگی های کتاب سیمای پیامبران در سینمای هالیود و ایران اشاره کرد و گفت: من این کتاب را صرفا یک کار تحقیقی نمی دانم.
وی افزود: این کتاب هرچند صرفا موضوع شمایل پیامبران در سینمای هالیود و ایران را مورد بررسی قرار داده اما در حقیقت شمایل شناسی سینما است که می توان آن را در ابعاد مختلف گسترده کرد.
وی ادامه داد: اگر قرار است که ما شمایل شناسی کنیم گاهی اوقات بحث های کلی مطرح می شود اما هنرمند از یک زاویه کوچک به این مساله می پردازد و این در حالی است که در نهایت نتیجه این پردازش با آنچه که حکما و فیلسوفان به آن اعتقاد دارند یکسان خواهد بود.
راضیه یاسینی نویسنده کتاب سیمای پیامبران در سینمای هالیود و ایران نیز در این نشست گفت: ما برای پرداختن به موضوع شمایل گرایی در این کتاب دو رویکرد را مدنظر قرار دادیم که شامل رویکرد مبتنی بر تنزیه گرایی و تشبیه گرایی است.
وی اظهار داشت: ما در این تحقیق پنج نمونه از فیلم های هالیوود و پنج نمونه از فیلم های ایرانی را انتخاب کرده و صحنه هایی از آنها را تحلیل کردیم.
وی ادامه داد: وجه تمایز این کتاب با دیگر کتاب هایی که هر کدام به نوعی به شمایل پردازی اشاره داشتند آن است که ما به موضوع شمایل پیامبران پرداخته ایم.
این نمایشگاه روز شنبه 20 اردیبهشت ماه به کار خود پایان می دهد.
فرآهنگ(3)**1883**م.ب** 1569
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن