تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819376122




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتخاب رییس دانشگاه تهران؛ الگویی برای سایر دانشگاه ها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

انتخاب رییس دانشگاه تهران؛ الگویی برای سایر دانشگاه ها تهران- ایرنا- برای اولین بار پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در سال 1357، شورایی از اعضای هیات علمی دانشگاه تهران در انتخاب رییس «نماد آموزش عالی کشور» سهیم شده اند تا این روش به الگویی برای انتخاب سایر روسای دانشگاه های کشور بدل شود.


به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا، دانشگاه تهران به طور سنتی درآموزش عالی کشور نقشی اساسی ایفا کرده و از همین رو رییس این دانشگاه نیزاز جایگاه وی‍ژه ای برخوردار است.
فرهاد رهبر رییس سابق دانشگاه تهران خود در این ارتباط گفت: هر فردی می تواند وزیرعلوم باشد اما هرکسی نمی تواند رییس این دانشگاه باشد.
رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که خود هم فارغ التحصیل دانشگاه تهران است و هم به مدت چهار سال (1380 تا 1384) ریاست این دانشگاه را برعهده داشته، به خوبی از نقش و اهمیت این دانشگاه باخبر است.
وی بعد از آنکه دوران ریاست فرهاد رهبر بر دانشگاه تهران پایان یافت، محمدحسین امید معاون مالی و اداری خود را که از اعضای هیات علمی این دانشگاه است و هم سمت های مختلفی از قبیل معاون دانشجویی و معاون مالی و اداری آن را برعهده داشته، به سرپرستی دانشگاه تهران انتخاب کرد.
فرجی دانا به محمدحسین امید ماموریت داد تا برای اولین بار شیوه ای را برای مشارکت دادن اعضای هیات علمی در فرایند انتخاب رییس دانشگاه تهران ایجاد کند تا این شیوه به الگویی برای انتخاب روسای سایر دانشگاه های کشور تبدیل شود.
محمدحسین امید خود در این خصوص به ایرنا گفت: با توجه به نظر وزیر علوم ، شورای منتخبان اعضای هیات علمی دانشگاه تهران که براساس تعداد استادان هر دانشکده تعیین شده اند، کار بررسی شرایط نامزدهای مطرح برای ریاست دانشگاه را آغاز می کنند.
هیات علمی دانشگاه تهران 2 هزار عضو دارد و براساس شیوه کنونی، از میان هر 40 عضو یک نفر به عضویت شورای منتخبان با رای اعضا انتخاب می شود. این افراد 3 تا 5 نامزد را برای ریاست دانشگاه تهران به وزیر علوم پیشنهاد می دهند و رضا فرجی دانا از میان این افراد، نامزد مورد نظر خود را انتخاب می کند.
سهمیه هر دانشکده دانشگاه تهران نیز براساس اعضای هیات علمی آن تعیین شده است.
اولین جلسه شورای منتخبان دانشگاه تهران امروز (دوشنبه) درمحل دانشگاه تهران برگزار شد.
وزیر علوم پس از این جلسه درجمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز، جلسه اولیه بود و فقط به بحث های مقدماتی پرداختیم؛ تصمیمات مقدماتی گرفته شد و رای نهایی برعهده اعضا است.
معاون اداری، مالی و منابع انسانی وزیرعلوم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و در پاسخ به این سوالی مبنی براینکه اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس منتخب دانشگاه تهران را تأیید نکند، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ توضیح داد: شورای منتخبان یک نامزد را برای ریاست دانشگاه معرفی نخواهد کرد بلکه چند نفر را به وزیرعلوم پیشنهاد می کند.
سرپرست دانشگاه تهران با بیان اینکه وزیر علوم رئیس دانشگاه تهران را از میان معرفی شدگان با نظر خود انتخاب و به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی خواهد کرد، افزود: مانند همه موارد دیگر، اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد فرد پیشنهادی موافقت نداشته باشد، وزیر علوم فرد دیگری را انتخاب و معرفی خواهد کرد.
فراهنگ(5)**9129**1601**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن