تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815171423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت ها تاکنون منطبق با افکار بسیج نبوده اند/اصلاح طلبی باید حذف شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس سازمان بسیج دانشجویی: دولت ها تاکنون منطبق با افکار بسیج نبوده اند/اصلاح طلبی باید حذف شود تهران- ایرنا- رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور جریان های اصلاح طلب و اصولگرا را در بسیج دانشجویی نمی داند و معتقد است که تاکنون هیچ دولتی منطبق با افکار بسیج در جمهوری اسلامی ایران حاکم نشده است.


سید ودود حیدری با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی از خط قرمزهای این سازمان گفت و تاکید کرد که بسیج دانشجویی به هیچ عنوان در انتخابات های مختلف از فرد یا گروهی حمایت نمی کند.
از نظر وی دولتی منطبق با افکار بسیج است که تمام وقت خود را به مردم و خدمت به آنها اختصاص دهد .
وی در گفت وگویی که با ایرنا انجام داد مهمترین رویکرد سازمان بسیج دانشجویی را سیاسی عنوان کرد و گفت: اهداف فرهنگی و اقتصادی نیز در دستور کار بسیج دانشجویی قرار خواهد گرفت.

**خط قرمز های بسیج دانشجویی
حیدری حفظ استقلال سازمان بسیج دانشجویی را یکی از مهمترین دغدغه ها و خط قرمزهای این سازمان عنوان کرد.
وی افزود: هرکس چتر انقلاب اسلامی و ستون های آن یعنی ولایت فقیه، اسلام و انقلاب را قبول داشته باشد بسیج منزل و ماوای او محسوب می شود.
رییس سازمان بسیج دانشجویی اعلام کرد: ما در انتخابات مختلف مصداقی را تعیین نمی کنیم زیرا به دنبال نزدیک شدن به جریان های سیاسی نیستیم.
حیدری توضیح داد: نباید فراموش کرد که افکار اعضای سازمان به معنی موضع گیری رسمی بسیج دانشجویی نیست.
وی گفتمان انقلاب را مورد تاکید بسیج دانشجویی دانست و گفت: ما به دنبال گفتمان انقلاب که همان گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبری محسوب می شود هستیم و در این راستا به مطالبه گری می پردازیم.
رییس سازمان بسیج دانشجویی یادآور شد: برای نمونه در دوره اصلاحات بسیج دانشجویی طرف خودش را یک حزب سیاسی خاص قرار نمی داد اما در خصوص جریان اصلاحات به نقادی می پرداختیم و این روند را در دولت دهم مقابل جریان انحرافی ادامه داد.

**نگاه بسیج به سیاسی کاری
حیدری تاکید کرد: ما به دنبال سیاسی کاری در سطح دانشگاه ها نیستیم اما اگر احساس کنیم که شاخصه های اصلی انقلاب مورد تهاجم قرار می گیرد وارد عرصه خواهیم شد.
حیدری با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: با آغاز فعالیت های زودهنگام سیاسی در دانشگاه مخالفیم اما نمی توانیم نسبت به جریان هایی که عرض اندام می کنند بی تفاوت باشیم و در مقابل آنها موضع گیری نکنیم.

**نقدها و دولت
وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی پاسخگوی عملکرد خود است اما یک تکیه گاه مستحکم به عنوان بسیج و سپاه دارد، گفت: سپاه به عنوان یک مجموعه نظامی در کشور فعالیت می کند و ادعا می کند که حضورش در عرصه های اقتصادی حضور در عرصه سازندگی و بنا بر نیاز اقتصادی نظام اسلامی است.
رییس سازمان بسیج دانشجویی معتقد است که انتقاد در زمینه اقتصاد کشور تنها متوجه دولت نمی شود و مجموعه ها و قوای دیگری نیز می توانند در این عرصه موثر باشند.
وی با بیان اینکه مطالبه گری ما در مباحث اقتصادی به سمت مجلس و قوه قضاییه نیز خواهد رفت ، گفت: ˈقوه قضاییه باید با اراده جدی به سمت برخورد با مفسدین اقتصادی پیش رود؛ با دستمال کثیف نمی توان شیشه را تمیز کرد.ˈ
رییس سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه دولت تنها دستگاه متولی فرهنگ کشور نیست اظهارداشت: مطالبه در عرصه فرهنگ از دولت کار غلطی است زیرا دستگاه های بسیاری وجود دارند که کار فرهنگی انجام می دهند.
حیدری گفت: اگر رویکرد دولت در حوزه فرهنگ بر مبنای اسلامی- ایران باشد نه تنها به دولت کمک می کنیم بلکه حاضریم پشتوانه لازم را نیز در دانشگاه ها ایجاد کنیم.

**تقابل اصلاحات و اصولگرایی با بسیج
رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور این سازمان را با جریان اصلاح طلبی در تقابل می داند و معتقد است که این جریان باید حذف شود.
وی در این خصوص چنین توضیح داد: جریان اصلاح طلبی در کشور به دلیل تعارضات جدی که با بسیاری از مبانی دارد، اصلا به جریان ما نزدیک نیست؛ جریان اصولگرایی را نیز به طور صد درصد مطابق با خود نمی دانیم.
به گفته حیدری در جمهوری اسلامی هیچ وقت دولتی حاکم نشده است که منطبق با نگاه یک فرد بسیجی باشد.
وی در مورد تقابل سازمان بسیج دانشجویی با جریان اصلاح طلبی گفت: این جریان تا زمانی که خود را مقابل انقلاب مطرح نمی کرد یکی از احزاب کشور بود، اما در سال 88 موثرین افراد فتنه که اطلاح طلب بودند از هیچ اقدامی برای اسقاط نظام کوتاهی نکردند.
وی افزود: به فاصله چند هفته از انتخابات منافقین و تمام دشمنان انقلاب اسلامی بر علیه ما فعالیت کردند و پشت این جریان سیاسی قرار گرفتند؛ من نمی گویم که آقای موسوی منافق بوده اما وی تا کنون هیچ اعلام برائتی از دشمنان نکرده است.
وی تصریح کرد: هر گروهی که حضورش در فتنه 88 ثابت شود اجازه فعالیت در کشور به ویژه دانشگاه ها را ندارد.

**توسعه بدون فرهنگ ممکن نیست
حیدی در مورد برنامه های سازمان بسیج دانشجویی برای پاسخ به نگرانی های مقام معظم رهبری در سال پیش رو اظهارداشت: همان طور که از شعار امسال پیداست حضرت آقا بر لزوم توجه به بحث فرهنگ تاکید دارند از این رو فعالیت های فرهنگی را نیز در دستور کار خود قرار خواهیم داد.
وی معتقد است که توسعه اقتصاد بدون در نظر گرفتن فرهنگ ممکن نیست.
رییس سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: پیشرفت در زمینه اقتصادی تنها زمانی موثر خواهد بود که بر مبنای الگوی اسلامی ایرانی باشد.
حیدری گفت که دولت باید زمینه را برای رشد اقتصادی فراهم کند؛ رشد اقتصادی نیازمند مدیریت جهادی است و از روش های معمول محقق نخواهد شد.
وی مطالبه گری را یکی از آرمان های بسیج دانشجویی برشمرد و اظهارداشت: ما یک تشکل دانشجویی سیاسی و مطالبه گر هستیم اما در حوزه های فرهنگ و اقتصاد نیز به موضع گیری می پردازیم.

**از راهیان نور دریایی تا اردوی جهادی
رییس سازمان بسیج دانشجویی با اعلام اینکه مباحث فرهنگی و اقتصادی جای خود را در اردوهای جهادی سازمان بسیج دانشجویی باز می کنند، گفت: سازمان بسیج دانشجویی سالانه حدود یک هزار و 800 اردوی جهادی برای خدمت به مناطق محروم برگزار می کند و از این پس مباحث فرهنگی و اقتصادی از قبیل آموزش روش های علمی افزایش تولد و ازدواج آسان را در دستور کار خود قرار خواهد داد.
حیدری برگزاری کنگره شهدای دانشجو را نیز از دیگر برنامه های این سازمان اعلام کرد و توضیح داد: با توجه به نقش دانشجویان در هشت سال جنگ تحمیلی ما به دنبال آن هستیم که در آذر ماه سال 93 نخستین گنگره شهدای دانشجو را در سطح کشور برگزار کنیم.
وی به برگزاری اردوهای راهیان نور به عنوان یکی دیگر از برنامه های سازمان بسیج دانشجویی اشاره کرده و اظهارداشت: سازمان بسیج دانشجویی سالانه نزدیک به یکصد هزار نفر را به اردوهای راهیان نور اعزام می کند.
رییس سازمان بسیج دانشجویی افزود: برای بهتر برگزار کردن اردوهای راهیان نور در سال جاری به دنبال آن هستیم که دانشجویان را علاوه بر مناطق غربی و جنوبی به مناطق شمال غربی و دریایی نیز اعزام کنیم.
حیدری با اشاره به برخی حوادث رخ داده برای کاروان های راهیان نور گفت: آمار حوادث در اردوهای راهیان نور بسیار کمتر از میانگین حوادت جاده ای کشور است با این حال برای کاهش آمار حوادث به دنبال آن هستیم که تا حد ممکن از سیستم های حمل و نقل ریلی استفاده کنیم.

**دانشجو و فضای امن
وی بر برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها تاکید کرد و آن را یکی از راه ها کنترل فضای دانشگاه دانست.
رییس سازمان بسیح دانشجویی با تاکید براینکه محیط دانشگاهی محل بحث شدیدترین مباحث است گفت: ما باید فضایی امن را برای دانشجو ایجاد کنیم تا بتواند به راحتی نظرات خود را مطرح کند.
حیدری افزود: مدیران جسارت لازم برای برگزاری کرسی های آزاد ندیشی را ندارند و از تنش دوری می کنند.
وی تاکید کرد: باید باور داشت که بسیاری از تنش های دانشگاهی می تواند با یک بحث کارشناسانه حل شود تا موضع به اعتراض کف دانشگاه و درگیری سیستم کشیده نشود.
فراهنگ**9303**1601**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن