تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813101661




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عارف:قهر و بی انگیزگی در قاموس اصلاح طلبی معنی ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عارف:قهر و بی انگیزگی در قاموس اصلاح طلبی معنی ندارد مشهد- ایرنا- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:قهر و بی انگیزگی در قاموس اصلاح طلبی معنی ندارد.


محمد رضا عارف که به منظور افتتاح نخستین شعبه استانی بنیاد امید ایرانیان به مشهد سفر کرده است در جمع فعالان اجتماعی و مدنی این استان خراسان رضوی افزود:در اواخر سال 91 فضای بی روح و سردی برای شرکت در انتخابات خرداد 92 حاکم بود که دوستان اصلاح طلب خراسان رضوی در شکستن این فضا پیشگام بودند.
وی گفت:در اواسط آبان 89 خبرنگاری از من پرسید انتخابات ریاست جمهوری 92 را چگونه می بینید و من در پاسخ گفتم نگاه من به خرداد 1492 است پس 24 خرداد 92 برای ما یک پروژه بود که خوشبختانه نه تنها در آن پیروز شدیم که حماسه حضور 73 درصدی مردم نیز شکل گرفت.
او در تشریح چرایی شکل گیری بنیاد امید ایرانیان با وجود بنیاد باران اظهار داشت: در یک نگاه کلی توصیه ما توسعه نهادهای مدنی با تفکر اصلاح طلبی است و هر چه قدر تعداد تشکلهای اصلاح طلب بیشتر باشد خوشحال تر می شویم.
وی افزود:بنیاد باران در ماههای آخر دولت اصلاحات با هدف احصا و بهره برداری از تجارب مدیران ارشد اصلاحلات شکل گرفت و حتی شرایط سنی عضویت در آن عامدا به گونه ای تدوین شده بود که هیچ فرد مدیرکل به پایینی نتواند در آن عضویت داشته باشد.
او گفت:اما این تشکل به محضی که خواست گسترش یابد و دامنه فعالیتهایش را افزایش دهد با مانع مواجه شد و به طور مثال وزارت علوم وقت مجوز پژوهشگاه را به این تشکل نداد.
وی افزود:در همان دوران تعدادی از نخبگان، راه اندازی تشکلی را که نقش اتاق فکر را داشته باشد و آموزش و تربیت جوانان را نیز بر عهده بگیرد مطرح کردند چون میانسالان و بزرگسالان اصلاح طلب در بنیاد باران متشکل بودند.
رییس بنیاد امید ایرانیان گفت:بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به این دغدغه در اواخر سال 1384 با رویکرد فعالیت در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، علمی و با دغدغه توسعه همه جانبه کشور، ایجاد ساختاری برای بهره برداری از دانش و تجربه نخبگان و خبرگان در همه عرصه ها و ایجاد فرصتی برای حضور جوانان شایسته در عرصه مدیریتی، تدوین رویکرد اعتدال و خردورزی در همه شئونات سیاست ورزی و توسعه گفتمان کشورداری خردمندانه شکل گرفت.
عارف تاکید کرد:در جمع بندی خود به این تتیجه رسیدیم که بنیاد امید ایرانیان حزب نباشد بلکه باید جایگاه و پایگاهی برای تعامل باشد.
وی گفت: این بنیاد از طریق ثبت شرکتها در تاریخ هشتم شهریور 1388 مجوز فعالیت داشت اما چون من تاکید داشتم که مجوز فعالیت از وزارت کشور را نیز داشته باشیم تنها به فعالیتهای ستادی پرداختیم.
او افزود:دولت پیشین شهامت اجازه فعالیت به بنیاد امید ایرانیان در قالب مجوز وزارت کشور را نداشت لذا چهار سال متمادی از این کار سر باز زد و در نهایت در دولت یازدهم و در 25 اسفند 1392 یعنی 9 ماه پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 مجوز فعالیت این بنیاد از طریق وزارت کشور صادر شد.
وی گفت:این بیناد تاکنون موافقت اصولی تشکیل یک دانشگاه را نیز دریافت کرده اما چون هیات مدیره این دانشگاه را سه نفر از روسای اسبق دانشگاه تهران و سه نفر از وزرای اسبق وزارت علوم تشکیل می دهند نخواسته ایم که یک دانشگاه معمولی باشد و از طرفی با مشکل تامین مالی نیز برای راه اندازی این دانشگاه مواجهیم و این همه باعث شده که راه اندازی این دانشگاه تاکنون به تعویق بیفتد.
عارف افزود:ارزشهای بنیادی بنیاد امید ایرانیان را می توان اعتلای ایران اسلامی به عنوان ارزش غایی، میانه روی و اخلاق مداری در سیاست، درایت و صداقت در رفتار و گفتار و جوانگرایی و شایسته سالاری دانست به طوری که می توان گفت جهت گیری اصلی بنیاد امید ایرانیان متوجه جوانان است.
وی گفت:ایجاد شعب شهرستانی در دستور کار بنیاد امید ایرانیان است و انتظار این است که این بنیاد در شهرستانها نیز فعال شود اما در این خصوص با مشکل تامین منابع مالی مواجهیم چون یک سازمان مردم نهاد هستیم و باید خودکفا باشیم.
او اظهار داشت:این بنیاد روی تاسیس چند انجمن خیریه نیز کار کرده است که متاسفانه جواب مثبتی نگرفته است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:باید دولت تدبیر و امید را که در شرایط تورم و رشد منفی اقتصادی روی کار آمده و نیاز به حمایت دارد پشتیبانی کنیم.
عارف افزود:دولت یازدهم مجبور به ورود به فاز دوم هدفمندی یارانه ها شد و باید دانست که صرف انصراف از دریافت یارانه مشکلی را حل نمی کند و انشاء ا... در فاز دوم هدفمندی یارانه ها دولت بتواند در جهت بهینه سازی منابع آزاد شده موفق شود.
وی گفت:نقد مشفقانه و دلسوزانه به نفع کشور است و حتی می توان گفت که هر نوع نقدی را باید شنید و بررسی کرد و در صورت مشفقانه نبودن نپذیرفت.
او در خصوص گفت و گوهای هسته ای نیز اظهار داشت:این مذاکرات باید به نتیجه برسد و خط قرمز ما رسیدن به انرژی هسته ای صلح آمیز است.
وی با اشاره به نزدیکی میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن گفت:هم اکنون 48.2 درصد ظرفیت دانشگاههای کشور در اختیار خانم هاست حال پرسش اینجاست که آیا از این جمعیت که بر روی آن سرمایه گذاری شده به درستی استفاده می شود یا خیر؟
او تاکید کرد:ما نمی توانیم با اتکای به توان 50 درصدی کشور که همان توان مردانه است پاسخگوی مطالبات 100 درصدی باشیم و به آرمانهای سند چشم انداز دست یابیم لذا باید از ظرفیت زنان متخصص و کارآمد و تحصیل کرده کشور نیز بهره مناسب را ببریم.
در پایان این مراسم، آغاز به کار بنیاد امید ایرانیان در استان خراسان رضوی به عنوان نخستین شعبه این بنیاد اعلام شد.
/ 1922/659
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




27/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن