تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819722725




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش دولت براي قدرت‌گيري اصناف


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تلاش دولت براي قدرت‌گيري اصناف
قائم مقام وزير صنعت خواستار بازيابي جايگاه اصناف در مقايسه با اتاق‌هاي بازرگاني شد
قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت در ديدار با جمعي از رؤساي اتحاديه‌هاي صنفي گفت: نخستين انتخابات اتاق‌هاي اصناف شهرستان‌هاي كشور 31 ارديبهشت‌ماه جاري در تهران و همه شهرستان‌هاي كشور به طور همزمان برگزار مي‌شود.
به گزارش «جوان»، اصناف هم اكنون در اقتصاد نقشي به مراتب بيشتر و جدي‌تر از اتاق‌هاي بازرگاني دارند اما نفوذ اتاق‌هاي بازرگاني در حوزه تصميم‌گيري رابطه‌اي معكوس دارد. از همين رو است كه اتحاديه اين دوره از انتخابات را جدي‌تر گرفته‌اند.
بنابر اين گزارش، خبرهاي رسيده حاكي است كه ظاهراً دولتمردان نيز با علم به اين موضوع از نقش‌پذيري بيشتر اصناف حمايت مي‌كنند چراكه نقش اتحاديه‌هاي توزيعي و توليدي با توجه به شرايط كنوني اقتصاد در كنترل قيمت‌ها و رونق اقتصادي بسيار جدي‌تر و پر رنگ‌تر از گذشته شده است. از اين رو مجتبي خسروتاج روز جمعه با اشاره به اصلاحات صورت گرفته در قانون نظام صنفي كشور و افزايش مدت زمان تصدي پست‌هاي مديريتي، در اين تشكل‌ها خواستار نقش‌آفريني بيشتر اصناف شده و گفته است: در انتخابات اين دوره براي نخستين بار در راستاي تقويت تشكل‌هاي صنفي نگاه متمركزي براي مديريت اصناف شكل گرفته و بر همين اساس مجامع توليدي و توزيعي در تهران و ساير شهرستان‌هايي كه تاكنون ادغام نشده‌اند در هم ادغام و در همه شهرستان‌هاي كشور تبديل به اتاق اصناف مي‌شوند.
قائم‌مقام وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سياست‌هاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي خاطرنشان كرده است: شفاف‌سازي و روان‌سازي نظام توزيع و قيمت‌گذاري و روزآمدسازي شيوه‌هاي نظارت بر بازار با محور قراردادن رشد بهره‌وري در اقتصاد با تقويت عوامل توليد، توانمندسازي نيروي كار، تقويت رقابت‌پذيري اقتصاد، ايجاد بستر رقابت بين مناطق و استان‌ها و به كارگيري همه ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي نيروي انساني موجود در كشور در اين انتخابات مورد توجه قرار گيرد.
 قائم‌مقام وزير صنعت، معدن و تجارت در اين نشست گفت: اصناف بايد به جايگاه واقعي خود دست يابند و فاصله فعلي اتاق‌هاي اصناف و اتاق‌هاي بازرگاني با كارآمدتر شدن تشكل‌هاي اصناف كاهش يابد و مشاركت فعال‌تر مسئولان اتحاديه‌ها در انتخابات اتاق‌هاي اصناف به افزايش كارايي و پيگيري مطلوب‌تر خواسته‌هاي اصناف منجر خواهد شد.
     جايگاه اتحاديه‌ها افت كرد، ماليات زياد شد!
در اين نشست شركت‌كنندگان با انتقاد از عملكرد مسئولان اتاق اصناف كشور كه باعث افت جايگاه اتحاديه‌ها در وصول ماليات اصناف در سال‌هاي اخير شده است، گفتند: برخي از رؤساي اتحاديه‌ها بر اين باور بودند كه با روند فعلي اقتصاد و برنامه‌هاي موجود سازمان امور مالياتي، توليد نابود خواهد شد و عدم توافق سازمان امور مالياتي كشور با اتحاديه‌هاي صنفي، بر پيكره اصناف خسارت وارد كرده كه در نهايت به تشديد روند تعطيلي واحدهاي صنفي در كشور منجر خواهد شد.  همچنين برخي از رؤساي اتحاديه‌ها در اين نشست اعلام كردند محاسبه ماليات در حال حاضر بنا بر ظرفيت و دستگاه‌هاي موجود در واحدهاي توليدي محاسبه مي‌شود و اين در حالي است كه حجم توليد بسيار كمتر از ظرفيت توليد است و عدم توافق سازمان مالياتي ضربه سنگيني بر پيكره اصناف است و بايد حرف اصناف از زبان خودشان شنيده شود.
     مسئولان دولتي پيراهن ايراني بپوشند
دروديان، رئيس اتحاديه پيراهن‌دوزان و پيراهن‌فروشان نيز با اشاره به اينكه رانت و رشوه در مباحث مالياتي باعث فساد در جامعه و خانواده مي‌شود، تأكيد كردند: با توجه به شعارهاي سال در چند سال اخير اگر مقامات و رئيسان كشور از توليدات داخلي استفاده كنند، زير‌دستان و ديگر مسئولان رده پايين‌تر كشور هم از توليدات ايراني استفاده خواهند كرد كه اين موضوع فرهنگ استفاده از توليد داخلي را در كشور رواج خواهد داد.
گفتني است، رؤساي حدود 8 هزار اتحاديه صنفي در كشور 31 ارديبهشت ماه امسال در حدود 400 شهرستان به طور همزمان نمايندگان اتاق‌هاي اصناف را تعيين مي‌كنند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 05 ارديبهشت 1393 - 21:49





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن