تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805391588




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمعي از روساي اصناف ، مشکلاتشان را با نمايندگان دولت مطرح کردند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۲:۷ب.ظ)
عملکرد سالهاي اخير ماموران مالياتي بزرگترين چالش اصناف جمعي از روساي اصناف ، مشکلاتشان را با نمايندگان دولت مطرح کردند جمعي از صاحبنظران و روساي اصناف در يک نشست صميمانه با قائم مقام وزير صنعت معدن و تجارت و تني چند از مديران و مشاوران وي ضمن طرح مسائل و مشکلات موجود صنفي، نقش اصناف در جامعه و اقداماتي که در راستاي اقتصاد مقاومتي بايد صورت گيرد را بررسي کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، قائم مقام وزير صنعت معدن و تجارت در اين نشست با تاکيد براينکه اين گونه نشستها بصورت منظم با صاحبنظران اصناف ادامه خواهد يافت، تاکيد کرد که اصناف بايد به جايگاه واقعي خود دست يابند و فاصله فعلي اتاقهاي اصناف و اتاقهاي بازرگاني با کارآمد شدن تشکل هاي اصناف کاهش يابد.
مجتبي خسروتاج با اشاره به ضرورت اگاه سازي واحدهاي صنفي نسبت به انتخابات پيش رو و دعوت از همه روساي اتحاديه ها براي مشارکت فعال در انتخابات اتاقهاي اصناف افزود: مشارکت فعالتر مسوولان اتحاديه ها در انتخابات اتاقهاي اصناف به افزايش کارايي و پيگيري مطلوبتر خواسته هاي اصناف منجر خواهد شد.
وي تاکيد کرد: اگر بتوانيم دانايي ، عقل و شعور را در محافل تصميم گيري جاانداخته و فرهنگ سازي کنيم ، مي توانيم تمام دستگاهها را متحول کنيم.
قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اين‌كه نقد دلسوزانه بسيار مهم است، يادآور شد: براي انتخابات اتاق‌هاي اصناف شهرستانها بايد همفكري بيشتري صورت گيرد.
وي تاكيد كرد: وزير صنعت، معدن و تجارت بارها به اشكالات قانون نظام صنفي اشاره كرده‌اند، اما اعلام شده تا شش ماه بعد از ابلاغ قانون نمي‌توان به آن رسيدگي كرد و اين درحالي است كه قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز نيز از مشكلات فراواني رنج مي‌برد.
در اين نشست که چهارشنبه شب در تهران برگزار شد؛ شرکت کنندگان ضمن اشاره به برخي از ضعفها و اشکالاتي که در تشکلهاي صنفي در سالهاي اخير بوجود آمده است، به برخي از مشکلاتي که با مشارکت و حمايت دولتمردان قابل پيگيري و برطرف شدن است ، اشاره کردند.
انتقاد از عملکرد مسوولان اتاق اصناف کشور که باعث افت جايگاه اتحاديه ها در وصول ماليات اصناف در سالهاي اخير شده است، مهمترين مشکل مطرح شده از سوي شرکت کنندگان در اين نشست بود.
برخي از روساي اتحاديه‌ها بر اين باوربودند كه با روند فعلي اقتصاد و برنامه‌هاي موجود سازمان امور مالياتي، توليد نابود خواهد شد و عدم توافق سازمان امور مالياتي كشور با اتحاديه‌هاي صنفي ضربه سنگيني بر پيكره اصناف وارد كرده که در نهايت به تشديد روند تعطيلي واحدهاي صنفي در کشور منجر خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، برخي از روساي اتحاديه‌ها در اين نشست اعلام كردند محاسبه ماليات در حال حاضر بنا بر ظرفيت و دستگاه‌هاي موجود در واحدهاي توليدي محاسبه مي‌شود و اين در حالي است كه حجم توليد بسيار كمتر از ظرفيت توليد است و عدم توافق سازمان مالياتي ضربه سنگيني بر پيكره اصناف است و بايد حرف اصناف از زبان خودشان شنيده شود نه از زبان يك يا دو عضو هيات رييسه اتاق اصناف كشور.
در اين نشست رييس اتحاديه فروشندگان و توليدكنندگان گل و گياه گفت: پايانه صادرات و توليد گل در دولت‌هاي نهم و دهم بدون هيچ حمايتي نيمه کاره رها شد كه اين پايانه باعث ارزآوري بسيار درحوزه گل بود. اما سازمان مالياتي پنجاه ميليون تومان براي مجموعه‌اي که هنوز راه‌اندازي نشده است، ماليات بريده است.
عجايبي تاكيد كرد:‌ هدفمندي‌ يارانه‌ها بلايي بود كه در زمان اجرا با آن موافقت نشد، اما كسي توجهي به اعتراضات كارشناسان نكرد. واريز يارانه نقدي به حساب افراد باعث شد نيروي كار كاهش يابد و تمام سرمايه و نيروهاي كار كشور به افغان‌ها داده شود.
دروديان رييس اتحاديه پيراهن‌دوزان و پيراهن فروشان هم تاكيد كرد: با توجه به شعارهاي سال در چند سال اخير اگر مقامات و رييسان كشور از توليدات داخلي استفاده كنند، زير دستان و ديگر مسوولان رده پايين‌تر كشور هم از توليدات ايراني استفاده خواهند كرد كه اين موضوع فرهنگ استفاده از توليد داخلي را در كشور رواج خواهد داد.
وي با اشاره به اين‌كه از اصناف و اتحاديه ها به درستي استفاده نمي‌شود، بيان كرد: رانت و رشوه در مباحث مالياتي باعث فساد در جامعه و خانواده مي‌شود.
شجري رييس اتحاديه توليدكنندگان كفش دست‌دوز هم گفت: رييسان اتحاديه‌ها به صورت دست و پا بسته كار مي‌كنند و هيچ اختيار و همكاري با رييسان صورت نمي‌گيرد و در سالهاي اخير اتحاديه‌ها بي‌هويت شده‌اند.
همچنين در اين جلسه يك كارشناس امور اصناف خاطرنشان كرد: اصناف فراموش شده‌اند و جايگاه اصناف به درستي تعريف نشده است و كسي قدرت اصناف را درك نكرده است.
وي با اشاره به اين‌كه در بين اصناف وحدت نيست، تاكيد كرد: بايد اهتمام شود تا افراد با كفايت، با سابقه و داراي برنامه مدون رييس اتحاديه ها شوند و اگر ايرادي در اجراي برنامه‌ آن‌ها وجود داشت، از سوي اتاق‌هاي اصناف بازخواست شوند.
وي با اشاره به اين‌كه اگر از اصناف حمايت شود، ايجاد شغل خواهد شد گفت: واريز يارانه نقدي نيروي كار را كاهش داد.
حدود سه ميليون واحد صنفي در کشور وجود دارد.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن