تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804681593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قیمت مرغ در فرود/ زعفران گران شد/ تکذیب خبر توقف فروش آرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کشاورزی در هفته‌ای که گذشت
قیمت مرغ در فرود/ زعفران گران شد/ تکذیب خبر توقف فروش آرد
مرغ ارزان و نهاده های دامی گران شد، زعفران در ریل گرانی، از سرگیری توزیع یارانه 300 میلیارد تومانی بین دامداران، تکذیب خبر توقف فروش آرد و نیار کشور به واردات 600 هزار تن برنج از جمله مهم‌ترین اخبار حوزه کشاورزی در این هفته بود.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار حوزه کشاورزی از 30 فروردین تا 4 اردیبهشت ماه به شرح زیر است:

مرغ ارزان شد


محمد یوسفی رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه تولید زیاد عامل کاهش قیمت ای مرغ کالا است، گفت: قیمت مرغ نسبت به ایام عید کاهش بسیاری داشته و این کالا در میادین میوه و تره‌بار کمتر از 6 هزار و 300 تومان به فروش می‌رسد. 


وی با اشاره به افزایش بهای نهاده‌های دامی، افزود: قیمت ذرت برزیل تحویل بنادر 1100 و تحویل مرغداری 1200 تومان و بهای سویا نیز تحویل بنادر حدود 1900 و تحویل مرغداری 2000 تومان است. 


زعفران در ریل گرانی


فرشید منوچهری دبیر شورای ملی زعفران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،  از افزایش قیمت این محصول خبر داد و گفت: بهای طلای سرخ بین 250 تا 350 هزار تومان بسته به کیفیت محصول افزایش یافته است که در حال حاضر قیمت زعفران حدود 5 میلیون تومان است. 



از سرگیری توزیع یارانه 300 میلیارد تومانی بین دامداران


سید احمد مقدسی رییس هیئت‌مدیره انجمن صنفی گاوداران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به افزایش 12 درصدی قیمت تمام شده تولید شیر گفت: در حال حاضر مراحل قانونی توزیع مجدد یارانه 300 میلیارد تومانی بین دامداران در حال انجام است. 


وی در رابطه با افزایش قیمت لبنیات پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: هنوز فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها آغاز نشده قیمت تمام شده تولید شیرخام بین 12 تا 13 درصد افزایش یافته است که  در حال حاضر بهای تمام شده تولید شیر 1450 تومان است که دامداران آن را 150 تومان زیر قیمت (1300 تومان) می‌فروشند. 


 مقدسی با اشاره به اینکه قیمت شیر با احتساب سود 15 درصدی در حال حاضر 1670 تومان است گفت: نمی‌توان پیش‌بینی کرد بهای لبنیات پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به چه میزان افزایش می‌یابد و هنوز قضاوت در این باره زود است. 


تکذیب خبر توقف فروش آرد


محمدرضا مرتضوی دبیر انجمن صنفی آردسازان کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، امتناع سیلو‌های آرد قزوین از فروش این محصول را تکذیب کرد و گفت: سیلو‌ها مسئول فروش آرد نیستند و کارخانجات این کار را انجام می‌دهند.


وی با اشاره به اینکه تا به این لحظه هیچ صحبتی در مورد افزایش قمیت آرد، گندم یا نان نشده و تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است، افزود: ثابت نگه داشتن قیمت نان سبب افت کیفیت آن میشود.



نیاز کشور به واردات برنج 600 هزار تن است


 محمدتقی توکلی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع زبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در حالیکه در کشور 2/2 میلیون تن برنج تولید می‌شود باید 600 هزار تن دیگر برای تأمین نیاز داخلی واردات صورت گیرد. 
 

تخم‌مرغ مهمان تازه بورس کالا


هدایت اصغری مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران میهن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به ورود تخم‌مرغ به بورس کالا، گفت: دولت باید برای صادرکنندگان مشوق صادراتی در نظر بگیرد تا ما توان رقابت با سایر کشورها را به دست آوریم. 


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت هر کیلو تخم‌مرغ حدود 2600 تومان است افزود: ‌کاهش نرخ ارز و وجود کشورهای رقیب قدرتمند (در این کشورها به صادرکنندگان 18 تا 25 درصد مشوق صادراتی پرداخت می‌شود) سبب افت صادرات تخم‌مرغ شده است. 


خرید 20 هزار تن گندم/ پول کشاورزان به موقع پرداخت شد


محسن دارايي سخنگو و مدير خريد تضميني گندم، برنج و چاي کشور اعلام کرد بيست هزار تن گندم در استان هاي بوشهر، خوزستان و فارس خريداري و 211 ميليارد ريال پرداخت شده است.


وی با بیان اینکه گندم خريداري شده شامل 6 مرکز خريد و 2440 محموله است، افزود: تا 15 دقيقه بعد از اينکه اطلاعات خريد گندم به شعب بانک سپه در هر نقطه‌اي از کشور ارائه مي شود، پول گندم‌ را واريز 
مي کنيم.


دارايي ادامه داد: امسال 11 هزار ميليارد تومان براي خريد تضميني گندم به قيمت 1050 تومان گندم معمولي و 1080 تومان گندم دوروم (گندم ماکاروني) براي هر کيلوگرم اختصاص يافته است.



انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن