تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821198718




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده سازمان ملل به راهیان نور پیوست/ قدم‌زدن بر خاک خونین‌شهر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > سینمای ایران
نماینده سازمان ملل به راهیان نور پیوست/ قدم‌زدن بر خاک خونین‌شهر
گری لوییس نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران به همراه همسر و دو دخترش به مدت دو روز از جبهه‌های نبرد آبادان و خرمشهر بازدید کردند.



به گزارش خبرگزاری مهر، گری لوییس نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران به همراه همسر و دو دخترش با همت جانبازان شیمیایی موزه صلح تهران به مدت دو روز از جبهه‌های نبرد آبادان و خرمشهر بازدید کردند.

دیدار از نخلستانهای نابود شده بر اثر بی آبی و جنگ در اروندکنار آبادان در اولین روز این سفر، گری لوییس و خانواده ابتدا از موزه جنگ خرمشهر بازدید کرده و از چگونگی نبرد قهرمانانه 45 روزه خونین شهر  مطلع شده و سپس به مسجد جامع خرمشهر و یادمان شهدای شلمچه عزیمت کردند و از نزدیک با عملیات بیرون راندن بعثی ها از خاک کشور ایران آشنایی پیدا کردند.

محل یادمان شهدای شلمچه آنها سپس با حضور در شرکت صنایع دریایی خرمشهر مراحل ساخت سکوهای نفتی دریایی برای فازهای مختلف عسلویه و پارس جنوبی توسط متخصصان ایرانی را نیز مشاهده کردند.

لوییس نماینده مقیم سازمان ملل در کنار ماکت خرمشهر در زمان جنگ نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران به همراه خانواده خود به منزل ملاصالح قاری از آزادگان رفتند و پرسشهایی درباره ماجرای عجیب و حماسی (بیست و سه و آن یک نفر) که فیلم مستند آن را چندی پیش نیز قبل از سفر مشاهده کرده بود با این آزاده مطرح کرد.

عکس یادگاری با خانواده ملا صالح قاری در ادامه این سفر، بازدید از جبهه های آبادان در زمان محاصره  با روایتگری مکی یازع نویسنده کتاب (بچه های کفیشه) و مترجمی دکتر شهریار خاطری (ریاست انجمن دفاع از قربانیان سلاحهای شیمیایی)، در محل کوی ذوالفقاری، جبهه های اروندرود و میدان مجسمه دریاقلی حضور پیدا کرده و در آخر و پس از آشنایی ضمنی با دفاع مردمی آن روزها در گلزار شهدا آبادان به جمیع شهدا این واقعه ادای احترام کردند و با خانواده شهید موسوی فرمانده اسبق سپاه خرمشهر به گفتگو پرداختند.

ادای احترام به شهدا در گلزار شهدای آبادان بازدید از کارگاه ساخت درهای حرمین عسکریین (ع) برنامه انتهایی اولین روز از سفر به این منطقه را تشکیل می داد. در روز دوم سفر هیأت با حضور در منطقه اروند کنار از چگونگی تاثیر جنگ در ایجاد فاجعه زیست محیطی و شوری آب و نابودی نخلستان‌ها مطلع شده و در ادامه در یادمان شهدا والفجر 8 در روبروی منطقه فاو عراق حضور پیدا کرده و با چگونگی این نبرد آشنا شدند.

بازدید از کارگاه ساخت درهای حرمین عسکریین در آبادان در بازدید از پالایشگاه آبادان  نیز روند بازسازی این مجموعه و نقش بیادماندنی نیروهای آن در پشتیبانی همه جانبه از دفاع مردمی در اوایل جنگ توسط مهندس مسلم رحیمی ریاست پالایشگاه مورد بحث قرار گرفت. دیدار از تالاب شادگان و پروژه های مشترک سازمان ملل و دولت ایران برای احیا این تالاب از آخرین برنامه های بازدید این هیات به شمار می رفت.

بازدید از پالایشگاه آبادان گری لوییس و خانواده با حضور در صدا و سیمای آبادان از تجربیات عجیب، شیرین و بیادماندنی خود در این سفر با مخاطبhن ایرانی صحبت کرد که بزودی از شبکه خوزستان و شبکه سراسری «شما» پخش خواهد شد. عکس های گزارش از نادر البوعلی






۱۳۹۳/۲/۲ - ۱۳:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن