تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804679777




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار بر استفاده از ظرفیتهای مختلف برای اجرای پروژه های مهم در خراسان رضوی تاکید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار بر استفاده از ظرفیتهای مختلف برای اجرای پروژه های مهم در خراسان رضوی تاکید کرد مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: باید از ظرفیتهای بخشها و دستگاههای اجرایی مختلف ذیربط برای تسریع در اجرای پروژه های مهم در این استان حداکثر استفاده را کرد.


به گزارش ایرنا ˈعلیرضا رشیدیانˈ روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیگیری طرحهای مهم خراسان رضوی افزود: حق این استان در اجرای طرحهای مهم و ملی با توجه به ظرفیتهای خاص آن بیش از میزان فعلی است و با توجه به پتانسیلهای موجود باید سرمایه گذاری ملی در اجرای پروژه های خراسان رضوی بیشتر مورد عنایت قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی اجرایی و تکمیل برخی پروژه های مهم استان منفی و از برنامه زمانبندی آنها عقب هستیم، گفت: از دستگاههای اجرایی استان می خواهیم که با پیگیری های لازم از طریق سازمانها و وزارتخانه های متبوع خود برای تسریع در تامین امکانات زیربنایی و اجرای این پروژه ها اقدام کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه تامین اشتغال بزرگترین مشکل برای مردم و از جمله نسل جوان و تحصیلکردگان دانشگاهی است، گفت: باید با راه اندازی پروژه های عمرانی و اقتصادی استان و از جمله پروژه های مهم فرصت شغلی لازم برای این قشر فراهم شود.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به مشکل تامین آب برخی از پروژه های مهم استان نظیر کارخانجات فولاد و کنسانتره سنگان خواف خواستار استفاده بیشتر از پتانسیلهای سرمایه گذاران بخش خصوصی برای انتقال آب به این پروژه ها شد.
رشیدیان گفت: باید ضمن حفظ منابع آبهای زیر زمینی خراسان رضوی تا جایی که امکان دارد از منابع خارج استان برای رفع این تنگنا اقدام کرد.
وی از وزارت نفت خواست که برای تامین زیرساختهای مناسب پروژه های اقتصادی به خصوص فولادی این استان از جمله گاز رسانی توجه جدی تر داشته و در رفع مشکلات موجود این بخش تلاش کند.
وی گفت: نباید در فصل زمستان سالجاری گاز هیچ نقطه ای از استان قطع شود و در صورت پیش بینی بروز مشکلات احتمالی باید از هم اکنون نسبت به برنامه ریزی و اجرای پروژه هایی برای رفع آنها اقدام کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی نیز گفت: در جلسات قبل 12 طرح مهم صنعتی و معدنی و اقتصادی استان مورد بررسی قرار گرفت و 103 مصوبه در ابن بخشها داشتیم.
ˈمحمد حسن واحدیˈ از جمله این پروژه ها را بررسی طرح راه آهن مشهد به گرگان، فاز 1 قطار شهری مشهد و مراحل اجرایی فاز 2 این خط ، پروژه محور درگز به خادمانلو و دوغایی، طرح فولاد سبزوار، پروژه های فرودگاه مشهد، برقی کردن قطار مشهد به تهران ، کنار گذر شمالی مشهد و بررسی مشکلات کارخانجات کنسانتره سنگان خواف و پروژه خط ریلی مشهد به گلبهار ذکر کرد.
وی گفت: بررسی مسائل و مشکلات مجتمع فولاد خراسان و ایجاد منطقه آزاد تجاری شمال شرق کشور از دیگر اقدامات است.
مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی هم گفت: هم اکنون 39 طرح فولادی با ظرفیت 64،5 میلیون تن در استان در جال اجرا است و از این میان جانمایی طرح فولاد سبزوار انجام شده و این طرح هفت درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
ˈعلی رسولیانˈ ادامه داد: مهمترین مشکلات اجرای طرح فولاد سبزوار تامین زیرساخت های آن از جمله برق و گاز است که باید با اهتمام مسوولان و دست اندرکاران مربوطه شاهد رفع این تنگناها باشیم.
وی گفت: بر اساس مصوبه دولت دهم ایجاد منطقه آزاد تجاری در شمال شرق کشور در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد بخشی از سرمایه گذاری این منطقه در منطقه ویژه اقتصادی سرخس و بخشی دیگر در فرودگاه مشهد انجام شود و مسوولان مربوطه برای جلب موافقت و اقدامهای زیربنایی از آستان قدس رضوی و وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند.
مدیر کل راه آهن خراسان رضوی نیز گفت: پروژه برقی کردن قطار مشهد به تهران با هدف افزایش ظرفیت حمل و نقل مسافر ، اصلاح زیر ساخت ریلی و افزایش سرعت حرکت قطار از 160 به 200 کیلومتر در ساعت در این مسیر در حال اجرا است.
ˈهادی ضیایی مهرˈ گفت: اجرای این طرح به صورت ˈبی او تیˈ در سال 1390 به قرارگاه خاتم الاوصیاء (ص) سپاه واگذار شده بود ولی بعد از مدتی به دلیل عدم تامین اعتبار لازم بر اساس مصوبه دولت یازدهم اجرای آن به وزارت راه و شهرسازی واگذار شد.
وی افزود: این پروژه به صورت 85 درصد فاینانس خارجی و 15 درصد اعتبارات دولتی اجرا می شود که قرارداد فاینانس آن به مبلغ 11،5 میلیارد یوهان چین معادل دو میلیارد دلار با یک شرکت چینی منعقد شد.ک/2
7490/659
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




27/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن