تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820727266




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهران و روم در حوزه زنان و کودکان برنامه مشترک اجرا می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تهران و روم در حوزه زنان و کودکان برنامه مشترک اجرا می کنند تهران- ایرنا- رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا در دیدار با معاون مرکز سینمائی بولونیا از اجرای برنامه مشترک در حوزه فیلم کودک و زنان در سال جاری میلادی خبرداد .


براساس گزارش عصر یکشنبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در دیدار قربانعلی پورمرجان با مورینی، معاون مرکز سینمائی بولونیای ایتالیا نحوه تعامل و ارتباط دو سویه ایران و ایتالیا مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاد شد در سال جاری( 2014 ) میلادی یک برنامه مشترک در حوزه فیلم کودک و یا فیلم های مربوط به زنان ایران در این مرکز برگزار شود.
براساس این گزارش با تاکید وزیر فرهنگ ایتالیا برای ایجاد ارتباط با مرکز سینمائی شهر بولونیا با دیگر کشورها رایزن فرهنگی کشورمان با مورینی معاون مرکز سینمائی بلونیا (Cineteca Bologna )دیدار و از قسمتهای مختلف این مرکز بازدید بعمل آورد .
در این دیدار ، مورینی با معرفی و تشریح نحوه فعالیت های این مرکز گفت که این مرکز در سال 1972به عنوان کتابخانه و آرشیو فیلم در شهر بلونیا بنیان نهاده شد و بعدها نقش پل ارتباطی بین نویسندگان ، کارگردانان و مخاطبین را به خود گرفت که وظیفه معرفی سینمای جهان به مخاطبین خود در بلونیا را بر عهده دارد و از همان سال جمع آوری فیلم ها و حلقه های قدیمی فیلم ها را در سرلوحه کارهای خود قرار داد که در حال حاضر 38 هزار حلقه فیلم کوتاه و بلند را در آرشیو خود دارد .
وی افزود: این موسسه در طول سالهای گذشته در ترمیم فیلم های قدیمی تخصص پیدا کرده و امروزه مهمترین مرکز ترمیم فیلم در اروپا محسوب می شود ، از سال 2005 میلادی فستیوال فیلم های ترمیم شده را به طور سالانه در ماه جولای برگزار می کند ، در سال 1995 مهمترین آزمایشگاه خود را در خصوص ترمیم فیلم ها در این شهر ایجاد کرد و در حال حاضر 18 متخصص در این زمینه با این موسسه همکاری دارند .
مورینی ادامه داد: این موسسه با مراکز مشابه در سایر کشورها و آرشیوهای فیلم در دنیا ارتباط تنگاتنگ دارد و در ارتباط نزدیک با موزه فیلم تورینو و فستیوال فیلم ونیز می باشد. موسسه سینمائی بولونیا هرسال یک فستیوال فیلم هم برگزار می کند که صنعت فیلم کشوری خاص را به مخاطبین خود معرفی نماید و نلاش می کند کشوری را انتخاب کند که در همان سال در نمایشگاه بین المللی کتاب کودک بولونیا به عنوان میهمان ویژه شناخته شده است .
وی افزود: با این حال این مرکز با داشتن دو سالن نمایش مجهز ، کتابخانه تخصصی قوی و سالن های آموزشی برای کودکان یکی از مراکز تاثیر گذار در حوزه هنر هفتم بشمار می رود و در طول سال برنامه های متعدد هنری را در حوزه کودک و نوجوان و معرفی چهره های هنری در حوزه سینما به اجرا در می آورد.
فراهنگ(1)** 1355**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن