تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812837710




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه مسوولان و مردم مشمول فرمان رهبری در نامگذاری سال هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امام جمعه موقت کرمان: همه مسوولان و مردم مشمول فرمان رهبری در نامگذاری سال هستند کرمان - ایرنا - امام جمعه موقت کرمان، گفت: همه مسوولان و آحاد جامعه مشمول این عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمان معظم له در نامگذاری سال جاری به عنوان ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ هستند.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ˈمحمد قاسمی زادهˈ در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان، افزود: در نامگذاری سال جاری اقتصاد و فرهنگ مورد توجه معظم له قرار دارد.
وی بیان کرد: شاید در سال های گذشته که نامگذاری سال ها انجام می شد به طور معمول گروهی از افراد جامعه و حتی مسوولان خود را مشمول این دستور، اهتمام و تلاش در این رابطه نمی دانستند.
وی با بیان اینکه مردم و مسوولان جامعه به دو بخش تقسیم بندی می شوند، ادامه داد: مردم یا عناصر اقتصادی بوده و در زمینه کار و تلاش فعالیت می کنند و صاحبان سرمایه های اقتصادی هستند یا در بخش فرهنگ فعال می باشند.
امام جمعه موقت کرمان تاکید کرد: باید به بحث اقتصاد توجه و اهتمام ویژه داشت.
وی گفت: بخش دیگر جامعه نیز در حوزه علم، دانش، تربیت، فرهنگ و هنر یا در حوزه نظارت فرهنگ و اقتصاد و سیاست جامعه قرار دارند که همه مسوولان و مردم جامعه ما یا در زمره نخست یا دوم هستند پس جای هیچ گونه بهانه ای برای اجرای دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جاری وجود ندارد.
وی ادامه داد: همه نیروها، آحاد جامعه، مسوولان و دست اندرکاران جامعه مشمول این عنایت ویژه رهبری هستند و باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.
حجت الاسلام قاسمی زاده، تصریح کرد: مردم ما وقتی در ابتدای سال دستور، نامگذاری و نیتی را از رهبر معظم انقلاب اسلامی می شنوند در این فکر هستند که پایان سال چه نتیجه ای حاصل می شود.
وی گفت: مهم این است که ما بتوانیم با برنامه ریزی، جدیت، تلاش و نظارت مستمر کار را به مرحله ای برسانیم که مردم احساس کنند.
وی اظهار کرد: بسیاری از مسایلی که امروز به عنوان ضد فرهنگ در عرصه فرهنگ اسلامی، دینی و ملی ما در حال ورود بوده جلویش گرفته شده و امروز ما هستیم و یک فرهنگ غنی اسلامی، ایرانی و ملی و این نتیجه را مردم ما باید ببینند و همه مردم نیز دلشان این نتیجه را در آخر سال می خواهد.
امام جمعه موقت کرمان گفت: مردم ما مشمول این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دارند که باید با عزم ملی به صحنه بیایند، زیرا دولت، مجلس و مسوولان به تنهایی نمی توانند این کارها را انجام دهند.
وی تاکید کرد: مردم باید عزم خود را جزم کنند و مصمم و متحد به میدان بیایند زیرا هر دو موضوع اقتصاد و فرهنگ از مسایل مهم و اساسی جامعه هستند.
وی ادامه داد: امروز مهمترین مسئله در زمینه فرهنگ باید در نظام آموزش و پرورش و دانشگاه ها رقم بخورد و باید دانش آموزان و دانشجویانی را تربیت کنیم که فردا وقتی وارد عرصه اجتماع می شوند بتوانند فرهنگ غنی و پر محتوای اسلام و دین مبین و شریعت اسلام و فرهنگ ملی را پاس بدارند و تبلیغ کنند.
حجت الاسلام قاسمی زاده همچنین گفت: اروپایی ها انگار یک پیش نویس را آماده کرده اند و در آن پیش نویس 23 یا 24 بندی خود مطالبی را می گویند که یک ورود علنی و آشکار به حوزه مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی است.
وی افزود: هیچ ایرانی باغیرت، مسلمان و هیچ فردی در این نظام این تمایل را ندارد که بیگانگان برای ما تعیین تکلیف کنند.
وی ادامه داد: سووال من این است آیا کسی از سوی ملت ایران به اروپایی وکالتی داده است یا نه آن ها خیلی آدم های خوبی هستند و مبرای از هر نقص و گناه و اشتباه که ما آنها را الگوی خود قرار دهیم.
امام جمعه موقت کرمان، تصریح کرد: مسایل داخلی ما چیزی نیست که به اروپایی ها ربط داشته باشد، بهتر است بدانید چندین سال قبل اروپایی ها سفرای خود را از کشور ما فراخواندند و بردند اما دیدید برگشتند و التماس کردند تا به ایران راهشان دادند.
وی ادامه داد: آمریکایی ها در ادامه آن سیاست ها و تحرکات به طور علنی به ملت، نظام و مردمی که شهدای فراوان داده اند هتک حرمت و تعدی می کنند.
وی گفت: به نظرم می رسد مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه و دولت به عنوان دست اندرکاران باید یک موضع گیری قاطع و کلی داشته باشند که ما هر روز شاهد نباشیم آمریکایی ها یک چیزی را بگویند، اسراییلی ها هم که تکلیفشان معلوم است و این طرف قصه اروپایی ها هم شروع کرده اند و فردا ممکن است یک کشور دیگر هم شروع کند.
حجت الاسلام قاسمی زاده، افزود: مواضع نظام جمهوری اسلامی به طور کامل شفاف و روشن است و این همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند.
وی به روز ملی فناوری هسته ای اشاره کرد و گفت: موضوع هسته ای از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وی اظهار کرد: دشمنان ما فکرش را نمی کردند که ما بتوانیم به این فناوری دست پیدا کنیم و بعد از آن نیز بتوانیم این دانش را بومی کنیم.
امام جمعه موقت کرمان، افزود: دشمن فکر می کند با بستن برخی مکان ها علم را از جوانان برومند و دانشمند ایران اسلامی می گیرد در حالی که ما آنچه را باید یاد می گرفتیم گرفتیم و مطمئن هستیم هنوز دانشمندان ما توانایی هایی بیشتری دارند و ان شاءالله برای اقتدار نظام به کار می گیرند لذا باید این روز را پاس بداریم و قدر دانشمندان مان را نیز بدانیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش، شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت گفت و با اشاره به جایگاه زنان و دختران در گذشته و زمان جاهلیت، افزود: نگاه به زن زمانی که خداوند حضرت زهرا (س) را به پیامبر مکرم اسلام هدیه کرد به طور کلی عوض شد و تغییر کرد.
وی ادامه داد: با آمدن حضرت زهرای مرضیه (س) الگوی تربیتی و همسرداری نیز در جامعه تغییر کرد و راه برای بانوان برای پیشرفت و تعالی باز شد.
حجت الاسلام قاسمی زاده، تصریح کرد: امروز زنان جامعه اسلامی به مقام و منزلت هایی رسیده اند که می توانند چهار فرزند خود را در راه دفاع از انقلاب و برای تثبیت نظام در طبق اخلاص قرار دهند و این راهی است که حضرت فاطمه (س) آن را تبیین، ترسیم، عملی و تفهیم کرد.
وی افزود: با تولد دخت نبی مکرم اسلام (ص) دوران تحقیر و حقارت و نادیده گرفتن شدن ارزش ها پایان پذیرفت و امروز زنان در نظام اجتماعی یک عنصر فعال، پویا و موثر هستند و این ثمره آمدن فاطمه (س) است و بی دلیل نیست که ما ایشان را سیده نساء عالمین می نامیم.
وی به مقام عصمت حضرت زهرا (س) اشاره و تصریح کرد: امروز افتخار زنان این است که الگویشان حضرت فاطمه است.
خطیب موقت جمعه کرمان، به عمر کوتاه زندگی مشترک حضرت فاطمه (س) با حضرت علی (ع) اشاره و اظهارکرد: در همین مدت زمان 9 تا 10 سال حضرت زهرا (س) چهار فرزند را پرورش دادند و به نیکی تربیت کردند که البته فرزند پنجم ایشان قبل از تولد شهید شدند.
وی به امکانات محدود زندگی حضرت زهرا و حضور ایشان در صحنه های حساس و ضروری جامعه آن زمان نیز اشاره کرد و گفت: این امر از دیگر نکات مهم زندگی دخت مکرم رسول خدا است.
وی همچنین سالروز شهادت آیت الله سید ˈمحمدباقر حکیمˈ، سید ˈمرتضی آوینیˈ و ˈصیاد شیرازیˈ را گرامی داشت و گفت: تاریخ ما مملو از شهدای بزرگوار است و ما همیشه خود را مدیون این بزرگمردان می دانیم.
حجت الاسلام قاسمی زاده، با اشاره به 18 فروردین روز بهداشت گفت: سلامتی اساس زندگی و نعمتی است که تا زمانی از آن بهره مند هستیم قدر آن را نمی دانیم.
وی تاکید کرد: امسال دولت اهتمام دارد بحث سلامت و بهداشت را بطور جدی پیگیری کند.ک/2
7433/8154/2624
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن