تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815681813




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

این بیابانها قدرت خفته ایران هستند/ اینجا آدمها عاشق تر می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > خوزستان گزارش مهر از حضور زائران خارجی در سزمین های نور/
این بیابانها قدرت خفته ایران هستند/ اینجا آدمها عاشق تر می شوند
حضور زائران خارجی از کشورهای مختلف در مناطق عملیاتی در سال های اخیر گسترش قابل توجهی داشته اند و آنها عقیده دارند مردم ایران با حضور در این بیابانها بیشتر عاشق کشور و دین و مذهب خود می شوند.



به گزارش خبرنگار مهر از اهواز، سابقه راهيان نور به همان سال هاي ابتدايي جنگ بازمي گردد. پس از آزادسازي اولين سرزمين هاي اشغالي در شمال خوزستان در سال 1361، عده اي به بازديد از جبهه هاي جنگ شتافتند. بيشتر اين مسافران، خانواده هاي شهدا به شمار مي رفتند. آنها دوست داشتند با حضور در اين مناطق، ياد و خاطره شهيدشان را گرامي دارند. و مديران ارشد نظام و نمايندگان مجلس نيز از ديگر مسافران راهيان نور در سال هاي دفاع مقدس بودند. آنها در قالب کاروان هاي کوچک، از جبهه ها بازديد کرده و از نزديک با رزمندگان ديدار مي کردند. در سال های اخیر اما حضور مردم از نقاط مختلف کشور در ایام تعطیلات نوروزی در مناطق عملیاتی جلوه چشمگیری یافته است به گونه ای که ازدحام مردم این مناطق در این ایام از بهترین مناطق گردشگری ایران هم بیشتر است.

در این میان حضور زائران خارجی در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس جلوه دیگری دارد و آنها با حضور در این مناطق ضمن پی بردن به قدرت معنوی ملت ایران، بر حقانیت ایران در دفاع از خاک خود و دفع فتنه های دشمن ایمان می آورند. رشد چشمگیر زائران خارجی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: آمار زائران خارجی راهیان نور امسال نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و زائران از کشورهای مختلف به مناطق عملیاتی جنوب رهسپار می‌شوند. نادر ادیبی با اشاره به زائران خارجی راهیان نور گفت: آمار زائران خارجی راهیان نور امسال نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و زائران از کشورهای مختلف به مناطق عملیاتی جنوب رهسپار می‌شوند. این زائران هم از اروپا، هم آفریقا و هم آسیا و افریقا هستند. هر روز تقریبا شاهد تعداد زیادی از آنها در مناطق عملیاتی و یادمانهای مختلف هستیم و طبیعتا بعد از اتمام راهیان نور خوزستان، حتما آمار قطعی آن‌ها ارائه می‌شود. وی افزود: رویکرد این زائران خارجی عمدتا به خاطر بیداری اسلامی در منطقه است. منشأ جریان عظیم بیداری اسلامی در دنیا، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود. به همین دلیل زائران خارجی از کشورهای مختلف به دنبال آن هستند که رمز و راز پیروزی و موفقیت مردم ایران را در انقلاب اسلامی در مبارزه با استکبار فهمیده، با آن آشنا شوند و روش‌هایش را بدست آورند. آن‌ها برای استحکام درونی خود به دنبال گم شده‌شان هستند.

ادیبی با اشاره به اینکه برخی زائران خارجی فارغ از کاروان‌های بین المللی به صورت خودجوش سفر می‌کنند، گفت: بعضی از زائران کشورهای مختلف به صورت خودجوش به عنوان گردشگر وارد کشور می شوند اما در حوزه دفاع مقدس و راهیان نور تنظیم مسیر گردشگری می کنند. کاروانهایی همچون کاروان کشور پاکستان و کاروان کشمیریها از این قبیل بود. یعنی کاروانی داشتیم که تمامی اعضای آن پاکستانی بوده و داوطلبانه به راهیان نور سفر کردند. مابقی کشورها مثل انگلیس، اتریش، ساحل عاج و ... تعدادی زائر راهی مناطق عملیاتی جنوب شده اند. حضور طلابی از 20 کشور خارجی در سرزمین های نور حسن صادقی پناه مدیر کل فرهنگی جامعه المصطفی در گفتگو با خبرنگار راهیان نور مستقردر یادمان فتح المبین با اعلام این خبر گفت : طلابی با 2۰ ملیت مختلف از کشورهایی همچون آمریکا، انگستان، روسیه و دیگر کشورهای جهان با هدف آشنایی و الگوپذیری از سیره شهدای دفاع مقدس و تاثیر گذاری بر جریان بیداری اسلامی در کشورهای مختلف از این مناطق بازدید می کنند.

صادقی پناه ضمن بیان حضور زائران از کشورهای مختلف جهان و عدم آشنایی آنان با این مناطق گفت: این سفر معنوی با روایت گری روایان دفاع مقدس و بیان سیره شهدای ایران و رشادت ها و ایثارگری های آنان، می تواند زمینه ساز ایجاد ارتباط آنان با فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی با سیره شهدا باشد. اشک های طلبه ماداگاسکاری وی به اثر گذاری بالای راهیان نور بر زائران خارجی افزود: ما در راهیان نور سال گذشته، بعد از اینکه یادمان های دفاع مقدس را بازدید کردیم به معراج شهدای شهید محمودوند اهواز آمدیم که در آنجا طلبه های ما با پیکرهای عزیزان شهدای تازه تفحص شده مواجه شدند. در این بازدید سردار باقرزاده به صورت خاص به این کاروان اجازه ورود به داخل معراج شهدا روداد. به قدری طلبه های ما از حضور در آن فضای معنوی متاثر شدند که یادم می آید طلبه ای که اهل ماداگاسکار بود درحالی که اشک می ریخت به من نگاه کرد و گفت من در مقابل این شهدا احساس ضعف و کوچکی می کنم. مسئولیتی بر گردن من هست که با آشنایی با اهداف شهدا بتوانم این همه عظمت را به ملت خودم منتقل بکنم و همه این حرف ها را با شدت گریه و تاثیر پذیری عاطفی می گفت و از ما می خواست که آشنایی را با شهدا در طول سال داشته باشیم و متقاضی این بود که علاوه بر اردو راهیان نور، مستمر بااین فضا و این فرهنگ در ارتباط باشند. وی افزود : ما باید یک مسیری برای کارهای فرهنگی و تربیتی تعریف کنیم که این افراد به صورت مستمر با فرهنگ جهاد و شهادت واین الگو های تربیتی آشنا بشوند و البته ما نقش روایتگری دوستان راوی قبل از ورود این اشخاص به یادمان های دفاع مقدس را خیلی موثر می دانیم.

وی با اشاره به آشنایی طلاب خارجی به زبان کشورمان گفت: کلیه روایت گری ها در طول این سفر معنوی در به زبان فارسی صورت می گیرد و این زائرین تسلط خوبی بر زبان کشورمان دارند. مدیرکل فرهنگی جامعه المصطفی در پایان با بیان رضایتمندی و تاثیر گذاری این اردوهای راهیان نور بر زائرین گفت: باید زمینه های حضور هرچه بیشتر زائرین از کشورهای مختلف جهان در یادمان های دفاع مقدس کشورمان در قالب اردوهای راهیان نور فراهم شود. یک زائر موریتانیایی راهیان نور : یک روز تنها بودید و دنیا بر علیه شما، اما شما پشت امام خمینی بودید اما اکنون قدرت شما آنقدر افزایش یافته که دیگر به کمک کسی نیاز ندارید. باید راه شهدای ایرانی را زنده نگه داشت محمدرضا مسئول کاروان راهیان نور شیعیان پاکستان نیز هنگام زیارت شهدای تازه تفحص شده معراج شهدای اهواز گفت: در پاکستان دوره های عقیدتی برگزار می شود که بعد از پایان این دوره ها، اردوهایی برگزار می شود که یکی از آنها همین اردو های راهیان نور است که امسال اولین اردوی راهیان نور برگزار شد. وی در ادامه هدف از برگزاری این اردو ها را آشنایی با معارف اسلامی و اهل بیت و آشنایی با راه و رسم شهدا عنوان کرد و گفت: باید هدف و آرمان های شهدا را زنده نگه داشت و آن را به جهان معرفی کرد. وقتی مردمی که در اینجا حضور یافته اند را می بینم احساس می کنم با حضور در این مناطق بیش از گذشته عاشق کشور، دین و مذهب خود شده اند و این امر چیزی نیست که به سادگی از آن گذشت.

محمدرضا افزود: به هر حال این مناطق عملیاتی که در ایام تعطیل این همه آدم را به سوی خود کشانده شاید آرزوی هر کشوری باشد که ایرانیان اکنون به خوبی از آن استقبال کرده اند و باید شهدای خود محمد علی اکبر یکی دیگر از جوانان شیعه پاکستان گفت من قبل از اینکه به این مناطق بیایم فکر می کردم که این جنگ فقط بین ایران و عراق است ولی بعد از آنکه به اینجا آمدم فهمیدم که این جنگ بین دو کشور نیست بلکه جنگ بین حق و باطل است. وی بیان کرد این شهدا در راه ولایت امیر المومنین و ولایت امام زمان و ولایت فقیه جان خود را نثار کرده اند. این شیعه پاکستانی اظهار کرد: وقتی این شهدای گمنام را می بینم می فهمم که جسم برایشان مهم نبود بلکه روحشان را تهذیب کرده اند تا به این مقام رسیده اند. وقتی وارد بیابان های خوزستان که امروز شما به آنها یادمانهای دفاع مقدس می گوئید می شوم احساس می کنم این بیابانهای به ظاهر بی ارزش قدرت نهفته ایران برای مقابله با انواع توطئه های خارجی است. وی در پایان گفت: اگر به شهر و کشورم برگردم خواهم گفت که به این شهدا متوسل شوند زیرا شهدا سرمایه های بزرگی برای ما هستند. جایگاه خاص شهدا در ایران ابراهیم سوری سو، طلبه جامعه المصطفی از کشور گینه در خصوص علت حضور خود در یادمان شلمچه اظهار کرد: از دفاع مقدس ایران اطلاعات کمی داشتم و دوست داشتم که از نزدیک نظاره گر این مناطق عملیاتی باشم ولی وقتی که آمدم و در این مناطق حضور پیدا کردم با شگفتی خاصی مواجه شدم؛ حضور مردم ایران بسیار با شکوه بود و این فکر باید در تمامی امت های اسلامی پیاده شود من زمانی که به کشورم برگردم این فکر و ایده را حتما عملی خواهم کرد.

وی در ادامه افزود: راهیان نور باعث می شود تا عزم و اراده مردم بهتر شود و این حرکت در هر کشوری که باشد مثمر ثمر خواهد بود. ابراهیم سوری سو عنوان کرد: مردم ایران باید در حفظ و حمایت از انقلاب و ولایت فقیه بکوشند چون این ولایت فقیه برای همه مسلمانان جهان مفید و ضروری خواهد بود. همچنین عبادت فراجو، طلبه جامعه المصطفی از کشور ارمنستان عنوان کرد: هر کشور شهدای خود را محترم می شمارد اما هیچ کشوری مانند ایران را ندیدم که تا این اندازه برای شهدای خود ارزش قائل باشد. وی بیان کرد: در نظرم شهید چمران یک فرد خاص و فوق العاده بود و حضور مردم ایران برای من خیلی جالب و قابل توجه بود.


۱۳۹۳/۱/۱۳ - ۱۰:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن