تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806901171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارشناس افغان:اقتصاد مقاومتی،ایران را به قدرت اقتصادی مبدل خواهد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کارشناس افغان:اقتصاد مقاومتی،ایران را به قدرت اقتصادی مبدل خواهد کرد کابل – ایرنا - ˈسید مسعودˈ از کارشناسان برجسته اقتصادی و استاد اقتصاد دانشگاه کابل تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی با ابتکار رهبری ایران، به زودی جمهوری اسلامی ایران را به قدرت بزرگ اقتصادی مبدل خواهد کرد.


سید مسعود از استادان برجسته اقتصاد دانشگاه کابل روز جمعه در گفت وگو با ایرنا ضمن تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی ایران به ابتکار رهبری جمهوری اسلامی به زودی ایران را به قدرت بزرگ اقتصادی مبدل خواهد کرد گفت: اقتصاد یکی از برنامه های اصلی کشورها و از ارکان مهم دولتهاست از این رو برخی دولت ها در جهت منافع خود می کوشند برای عقب نگه داشتن دیگر کشورها که منابع غنی خام دارند، مانع توسعه و پیشرفت آنان شوند.
مسعود گفت: به همین دلیل ایجاد برنامه مشخص برای ایجاد فضای امن اقتصادی با تکیه بر تولیدات داخلی مهم به نظر می رسد.
استاد اقتصاد دانشگاه کابل گفت: ایران از جمله کشورهایی است که در گذشته نیز مورد تهاجم و تعرض قرار گرفته است چنانچه به گواهی تاریخ، دولت های گذشته ایران مجبور به تسلیم در برابر آمریکا و انگلیس شدند همانطور که رضا خان سر اطاعت در برابر آمریکا خم کرد.
این کارشناس اقتصادی گفت:با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) حکومت مردم سالار در ایران به قدرت رسید و مردم محور اصلی قرار گرفتند و بخش های ضربه پذیر اقتصاد ایران تقویت شد و این نقاط ضعف تقریبا به صفر نزدیک گردید.
مسعود افزود: رهبری ایران با اتکا به قدرت منسجم مردم این کشور در برابر زیاده خواهی کشورهای خارجی، توانست اقتصاد را به گونه ای آماده کند که به تنهایی بتواند در بخش های گسترده ای شکوفا شود و رونق یابد.
این کارشناس اقتصادی پیشرفت های ایران را چشمگیر دانست و گفت: چند سال پیش ایران 37 هزار مگاوات برق تولید می کرد اما بر اساس آخرین آمارها این کشور اکنون 68 هزار مگاوات برق تولید می کند و به صادر کننده برق مبدل شده است.
مسعود ظرفیت های ایران را در عرصه های اقتصادی، علمی و فنی بسیار بالا ارزیابی کرد و گفت:آمریکا در برابر ایرانیان که اقتصاد مقاومتی را در پیش گرفته اند، قادر به انجام هیج اقدامی نیست.
این کارشناس اقتصادی، روسیه را نیز الگو پذیر از ایران دانست و گفت ایرانی ها به خوبی توانستند در برابر آمریکا و سیاست های این کشور ایستادگی کنند.
وی گفت: با اقتصاد مقاومتی با توجه به ظرفیت های ایران در کشاورزی، دامداری، منابع آبی و اتحاد و انسجام ملی، جمهوری اسلامی بزودی می توانند به قدرت بزرگ اقتصادی منطقه مبدل شوند.
مسعود افزود: اکنون قدرت ایران در منابع طبیعی مانند نفت و گاز سنجیده می شود اما در آینده نزدیک قدرت ایران قدرت اقتصادی و صادرات این کشور خواهد بود.
این استاد اقتصاد گفت:اختلاف نظرهایی در سیاست های داخلی ایران وجود دارد که این نشان از آزادی اندیشه و تفکر دارد اما در همین راستا ایرانیان با درک و شعوری بالا در مواجهه با قدرت بیرونی منسجم و متحد و یکپارچه هستند که این حاصل طاغوت ستیزی است که امام خمینی در این کشور نهادینه کرد.
وی با برشمرده مقاومت ملت ایران در برابر زیاده خواهی های آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) گفت: ایرانیان در برابر خارجی ها در یک صف واحد قرار دارند و ایرانی بودن را بعنوان وجه مشترک خود پذیرفته اند و در این که چگونه باید ایران را ساخت مشترکند که این حرکت ارزشمندی است.
مسعود گفت: علی رغم مشکلات فراوانی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در راه ایرانیان ایجاد شد اما این کشور با رشد اقتصادی بسیار خوب خود اکنون با قبل از انقلاب بسیار متفاوت است زیرا با رهبری خردمندانه رهبران ایران این کشور حرکتی سریع به جلو داشت.
وی گفت: ایران امروز در بخش های فناوری حرف های زیادی برای گفتن دارد و در عرصه های هوانوردی، صنعتی علمی و غیره حرکت های قابل توجهی انجام داده است.
مسعود گفت دشمنی آمریکا با ایران عامل مهمی برای رشد و پیشرفت این کشور شده است و امروز آمریکا که پیش از این ایران را ماننده مستعمره خود می نگریست در مقابل ملت ایران مجبور به امتیاز دهی است.
این کارشناس اقتصادی، حاکمان ارتجاعی برخی کشورهای عربی و وابسته به غرب را در شماری از کشورهای اسلامی عامل مهمی در عقب ماندگی این کشور ها دانست و گفت این کشورها چون از حاکمان مردمی برخوردار نیستند، هرگز نمی توانند مانند ایران جهشی به این بزرگی داشته باشند.
وی گفت: رهبران ایران خردمندانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، انقلاب و افکار امام خمینی را زنده نگه داشتند و در انسجام مردم ایران کوشیدند که در این راستا نیز موفق هستند.
مسعود علم آموزی را از دیگر وی‍ژگی های ایرانیان دانست و گفت:ایرانیان درعلم و تکنولو‍‍ژی خارجی متوقف نمی شوند و خود در جستجوی برای دست یافتن به علم و تکنولو‍ژی هستند.
وی افزود: در ایران کتاب های ضد اسلامی و ماتریالیستی نیز در اختیار دانشگاهیان قرار می گیرد تا بدانند دشمنان آنان چه تفکراتی دارند از این رو برای مقابله با آنان مجهز باشند.
وی با تاکید بر اینکه غربی ها نمی تواند مدعی شوند که در ایران فرصت تفکر وجود ندارد، گفت: ایرانی ها امروز در بخش فیزیک اتمی بدون مشاور خارجی به آخرین نقطه این علم دست یافته اند.
این استاد اقتصاد دانشگاه کابل در خاتمه این دست آوردها را نتیجه رهبری خردمندانه و مردم آگاه و با شعور در جمهوری اسلامی ایران دانست.
آساق**ع.ن**1501
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن