تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819653001




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوگواره یاس نبوی در40 بقعه متبرکه آستانه آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سوگواره یاس نبوی در40 بقعه متبرکه آستانه آغاز شد رشت - ایرنا - رییس اداره اوقاف و امور خیریه آستانه اشرفیه از آغاز برگزاری آئین سوگواره یاس نبوی در 40 بقعه متبرکه این شهرستان خبر داد.


حجت الاسلام والمسلمین ˈعباس خوبروˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آیین به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تا چهاردهم ماه جاری در بقاع متبرکه این شهرستان برگزار می شود.
وی ادامه داد: این آیین معنوی به منظور تبیین و ترویج معارف اسلامی، بزرگداشت مقام والای حضرت فاطمه (س) و آشنایی قشرهای مختلف مردم بویژه جوانان با سیره دخت نبی اکرم (ص) آغاز شده است.
حجت الاسلام خوبرو یادآور شد: اقامه نمازجماعت، برگزاری آیین های عزاداری و سوگواری ، توزیع آش نذری و... از جمله ویژه برنامه های سالروز شهادت حضرت زهرا (س) است که در آخرین روز از سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه این شهرستان برگزار می شود.
وی در ادامه در خصوص برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع این شهرستان نیز گفت: طرح آرامش بهاری امسال در 36 بقعه متبرکه این شهرستان همزمان با آغاز سال جدید آغاز و تا پانزدهم فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
وی گفت: برگزاری نمازهای جماعت، ترویج معارف دینی و اسلامی ، ارائه خدمات مناسب به زائرین، پرسش به سوالات شرعی مسافران ، برگزاری خیمه معرفت، برگزاری آیین های ویژه تحویل سال نو، قرائت قرآن و دعاهای مذهبی و ...از جمله برنامه های این طرح می باشد.
وی با بیان این که شهرستان آستانه اشرفیه از وجود 48 بقعه متبرکه برخوردار است، افزود: وجود بقاع متبرکه در این شهرستان موجب شده تا این منطقه به یکی از مناطق مهم مذهبی گیلان مورد توجه قرار بگیرد.
حجت الاسلام خوبرو اظهار کرد: طبق آمار از آغاز سال جدید تاکنون بقاع متبرکه این شهرستان پذیرای بیش از یکصد هزار نفر از مسافر و زائرین بوده است.
وی گفت: حرم مطهر آقا سلطان سید جلال الدین اشرف(ع) ، اقا سید حسن (ع) ،آقا سید محمد (ع) ،آقا سید ابو جعفر (ع) و...از جمله بقاع متبرک و شاخص این شهرستان به شمار می روند.
آستانه اشرفیه در شرق گیلان قرار دارد.ک/3
7287/ 603
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن