تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801560033




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در استان قزوین اجرا می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در استان قزوین اجرا می شود قزوین - ایرنا - مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: با توجه به همزمانی نوروز با ایام فاطمیه، سازمان اوقاف، طرح آرامش بهاری را از 28 اسفند امسال تا 14 فروردین 93 و سوگواره یاس نبوی را از 9 تا 14 فروردین سال جدید در امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می کند.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ˈمصطفی نوروزیˈ روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: مهمترین هدف از اجرای طرح آرامش بهاری تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای دینی و معنوی و ارتقای سطح فکری و دینی زایران، ترویج سنت های اصیل اسلامی و شناساندن امامزاده ها به زایران می باشد.
وی، آماده سازی اماکن متبرکه جهت پذیرش زائران نوروزی، فراهم کردن تسهیلات لازم جهت جذب در اماکن متبرکه و استفاده از ظرفیت بقاع جهت ارتقای سطح فکری، فرهنگی و دینی زائران را از دیگر اهداف عنوان کرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه تصریح کرد:علاوه بر کارهای عمومی از جمله نظافت، غبارروبی و عطرافشانی امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد برنامه های متنوعی را نیز اجرایی می کند.
حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه در 90 امامزاده و بقعه متبرکه و مساجد زیر پوشش اوقاف، برنامه های مهمی برگزار می شود، ادامه داد: امسال برای اولین بار سفره هفت سین فاطمی در امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می شود که این اقدام به منظور بیان فضایل حضرت فاطمه (س) می باشد.
وی یادآور شد: آیین های تحویل سال نو در امامزادگان همراه با اجرای ادعیه انجام و بعد از آن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی از سیستم های صوتی محل پخش می شود.
به گفته وی در سطح امامزاده های شاخص استان فضای لازم برای اسکان موقت زایران و میهمانان نوروزی فراهم شده است.
وی افزود: در این مدت در امامزاده و بقاع متبرکه، دفتر مشاوره و پاسخگویی به مسایل شرعی و نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی نیز در سطح امامزاده برپا می شود.
حجت الاسلام نوروزی در پایان افزود: طرح ایستگاه سلامت از دیگر برنامه های اوقاف در ایام نوروز است که این طرح با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی اجرا می شود که با استقرار یک پزشک در سطح امامزاده های استان به زایران خدمات رسانی خواهد شد.
7390/ 614
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن