تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814673547




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترین های مجموعه تئاترشهر در سال 92


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ترین های مجموعه تئاترشهر در سال 92 تهران- ایرنا - مجموعه تئاترشهر در سال 92 از 236هزار و 734 نفر تماشاگر میزبانی کرد و نمایش های سیندرلا، بیوه های غمگین سالار جنگ، تعبیر یک رویا، مرگ تصادفی یک آنارشیست، ترنج و شب بخیر کیارستمی پرمخاطب ترین آثار اجرا شده در تالارهای مختلف این مجموعه نمایشی بود.


مجموعه تئاترشهر به عنوان قلب تپنده و ویترین مجموعه های نمایشی کشور در مرکز پایتخت ایران همواره قطب مهم اجراهای عمومی تئاترهای تولید شده به شمار می رود و برهمین اساس نگاهی به روند اجراها، میزان مخاطب و فروش آثار نمایشی می تواند شمایی کلی از اوضاع و احوال تئاتر ایران به مخاطبان ارائه دهد.
در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تعداد اجراهای عمومی این مجموعه طی سال 1392 و ضمن آنکه پرمخاطب ترین و پرفروش ترین نمایش های اجرا شده در تالارهای این مجموعه نمایشی (سالن اصلی، قشقایی، سایه، کارگاه نمایش و کافه تریای سالن اصلی) را معرفی می کنیم، با نگاهی به عوامل تولید کننده آثار نمایشی، فعال ترین های عرصه های مختلف نمایشنامه نویسی، کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه، طراحی لباس و طراحی پوستر و بروشور را طی سال 1392 معرفی خواهیم کرد.

** سالن اصلی مجموعه تئاترشهر
تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر در سال 1392 میزبان نمایش های خانه سربی به کارگردانی علی نرگس نژاد از از 23 اردیبهشت تا 11 تیر ماه، پسران آفتاب از سیامک صفری از 16 تیر تا 25 مرداد، سیندرلا اثر جلال تهرانی از چهارم شهریور تا پنجم مهر، عرق خورشید، اشک ماه کارآتیلا پسیانی از 11 مهر تا 20 آبان و دایی وانیا کاری از اکبر زنجانپور از 12 آذر تا 27 دی ماه بود.
از میان این نمایش ها در نهایت از مجموع 158 هزار و 218 تماشاگری که از نمایش های به صحنه رفته در تالار اصلی مجموعه با احتساب ظرفیت 579 نفری این تالار دیدن کردند، نمایش سیندرلا با تعداد 31 اجرا و با میزبانی 16 هزار و 775 تماشاگر به عنوان پرتماشاگرترین و فروشی معادل 193 میلیون و 279 هزار و 500 تومان به عنوان پرفروش ترین نمایش تالار اصلی انتخاب شد.

** تالار چهار سو:
تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر در سالی که گذشت میزبان نمایش های راکب به کارگردانی کوروش زارعی از 22 فروردین تا 27 اردیبهشت، چکامه رستاخیز کاری از داود دانشور از پنجم خرداد تا 14 تیر، مثل آب برای شکلات اثر ابراهیم پشت کوهی از 20 تیر تا اول شهریور، نا تمام، به کارگردانی سیما تیرانداز از پنجم شهریور تا 26 مهر ماه، تیغ و استخوان به کارگردانی منیژه محامدی از اول آبان تا 11 آذر و بیوه های غمگین سالار جنگ به کارگردانی شهاب الدین حسین پور از 17 آذر تا 27 دی میزبان علاقه مندان تئاتر بود.
از مجموع 18 هزار و 754 تماشاگری که از این آثار دیدن کرده اند، نمایش بیوه های غمگین سالار جنگ با 44 اجرا و با 6 هزار و 896 تماشاگر به عنوان پرتماشاگرترین و فروشی معادل 57 میلیون 753 هزار تومان پرفروش ترین نمایش تالارچهار سو انتخاب شد.

** تالار قشقایی
تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر در سالی که گذشت میزبان نمایش های آیین فاطیما به کارگردانی سعید بصیری، مرکب خوانی ارکستر مردگان به کارگردانی محمود رضا رحیمی از چهارم اردیبهشت تا هفتم خرداد، دره گل زرد به کارگردانی مهدی حاصل پور از 13 خرداد تا 24 خرداد، رابینسون کروزوئه اثر میلاد نیک ابادی از 28 خرداد تا چهارم مرداد، پوتین های عموبابا کاری از شهرام کرمی از 15 مرداد تا 19 شهریور، تعبیر یک رویا به کارگردانی خیرالله تقیانی پور از هشتم مهر تا 17 آبان، پروانگی اثر عامر مسافر از 27 آبان تا 29 آذر و بی بی بیدل به کارگردانی آزاده انصاری از ششم دی تا دوم اسفند بود.
بر همین اساس از مجموع آثار نمایشی به صحنه رفته در این تالار ، تعداد 21 هزار و 361 تماشاگر از نمایش ها دیدن کردند، که نمایش تعبیر یک رویا با 36 اجرا و با 5 هزار و 653 تماشاگر به عنوان پرتماشاگرترین و فروشی معادل 30 میلیون و 397 هزار و 500 تومان به عنوان پرفروش ترین نمایش تالار قشقایی در سال 92 انتخاب شد.

** تالار سایه
تالار سایه مجموعه تئاترشهر در سال جاری میزبان نمایش های سمنو به کارگردانی جواد نوری از 22 تا 30 فروردین، دیگر کدام ما زندگی کردن را دوست دارد کاری از عباس غفاری از چهارم اردیبهشت تا هفتم خرداد، اینجا کجاست به کارگردانی شیوا مسعودی از 19 خرداد تا 28 تیر، تو هرگز نخواهی گشت کاری از سامان خلیلیان از 30 تیر تا اول شهریور، طعم آلوی جنگلی اثر نوشین تبریزی از چهارم تا 22 شهریور، بابا لنگ دراز اثر زری اماد از هفت تا 12 مهر، پروانه مفرغی کار هوشمند هنرکار از 16 مهر تا 10 آبان، عروسک های سکوت به کارگردانی سمانه زندی نژاد از 27 آبان تا 6 دی و مرگ تصادفی یک آنارشیست از مصطفی عبداللهی از 16 دی تا 9 اسفند ماه بود.
از مجموع نمایش هایی که در این تالار نمایشی به صحنه رفته 16 هزار و 986 تماشاگر از نمایش ها دیدن کرده اند، که نمایش مرگ تصادفی یک آنارشیست با 32 اجرا و با 3 هزار و 796 تماشاگر و فروشی معادل 25 میلیون 845 هزار تومان به عنوان پرتماشاگرترین و پرفروش ترین نمایش تالار سایه انتخاب شد.

** کارگاه نمایش
کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر در سال جاری میزبان نمایش های کابوس، وقتی کاپوچینو تمام می شود به کارگردانی میلاد اکبر نژاد از اول ار دیبهشت تا هفتم خرداد، پیکنولپسی به کارگردانی بنفشه اعرابی از 17 خرداد تا سوم تیر، ترنج به کارگردانی تینو صالحی از پنجم تیر تا چهارم مرداد، مرز اثر سیروس همتی از 17 مرداد تا 20 شهریور، بیچاره مکبث به کارگردانی پیام عزیزی از 13 مهر تا سوم آبان، گرفتار شدن باز در لانه جغدان کاری از محبوبه بیات از پنجم آبان تا اول آذر، بانوی گمشده به کارگردانی فرهاد شریفی از سوم تا 26 آذر، درفش کاویانی اثر زهره بهروزی نیا از سوم تا 27 دی و یک بزرگداشت باشکوه کاری از رحمت امینی از 18 بهمن تا 14 اسفند ماه بود.
از این تعداد آثار نمایشی که در کارگاه نمایش به صحنه رفت 8 هزار و 296 تماشاگر از نمایش ها دیدن کردند، که نمایش ترنج با 27 اجرا و با یک هزار و 994 تماشاگر و فروشی معادل 11 میلیون 412 هزار تومان پرتماشاگرترین و پرفروش ترین نمایش سال 92 در کارگاه نمایش انتخاب شد.

** تئاتر محیطی:
در سالی که گذشت نمایش های زن ها بوی سرب می دهند به کارگردانی محمد امین چیتگران از 28 خرداد تا اول شهریور در کافه تریای چهارسو، لاموزیکا به کارگردانی محمد صادق ملکی از 21 مرداد تا 15 شهریور در کافه تریای تالار اصلی، مخاطب خاص به کارگردانی علی شمس از 7 مهر تا 10 آبان در کافه تریای تالار اصلی، اعترافات غیر ارگانیک به کارگردانی اشکان جنابی از هشتم مهر تا سوم آبان ماه در کافه تریای چهارسو، گارسن کاری از مسعود میرطاهری از 13 آبان تا 12 آذر در کافه تریای تالار اصلی، نمی دونم فردا چی می شه به کارگردانی سمیرا مهدوی از 13 آبان تا 8 آذر در کافه تریای چهارسو، سیاهه سفارش، سفارش سیاه از بیتا خارستانی از 18 آذر تا ششم دی ماه در کافه تریای چهارسو، دوست کافکا به کارگردانی حسن جودکی از 14 آذر تا 27 دی در کافه تریای تالار اصلی، کافه با مدیریت جدید به کارگردانی مریم ملک از 22 بهمن تا 9 اسفند در کافه تریای چهارسو و شب بخیر کیارستمی کاری از علی احمدی از 14 دی تا 22 اسفند ماه در کافه تریای تالار اصلی اجرا شدند.
از مجموع آثار نمایشی که در قالب اجراهای محیطی مجموعه اجرا شدند 13 هزار و 119 تماشاگر از نمایش ها دیدن کردند، که نمایش شب بخیر کیارستمی با 32 اجرا و با 3 هزار و 553 تماشاگر و 21 میلیون 189 هزار تومان فروش به عنوان پرتماشاگرترین و پرفروش ترین نمایش محیطی مجموعه تئاتر شهر انتخاب شد.

** ترین های بخش های مختلف تولید اثر
بدون شک در تولید یک اثر نمایشی عوامل متعددی چون نمایشنامه نویس، بازیگر، طراح صحنه، طراح لباس، آهنگساز، عکاس و طراح پوستر و بروشور دخالت دارند و با توجه به خانواده فعال تئاتر در تهران شاهد حضور هنرمندان متعددی در این عرصه هستیم اما همیشه بهترین ها طرفداران بیشتری دارند که در ادامه به ترین های حوزه تولیدات تئاتر کشور می پردازیم.

** پرکارترین نمایشنامه نویسان
از مجموع آثار نمایشی که سال جاری در تالارهای مختلف مجموعه تئاترشهر به صحنه رفت، حمیدرضا نعیمی با نگارش نمایشنامه های مرکب خوانی ارکستر مردگان به کارگردانی محمودرضا رحیمی درتالار قشقایی، درفش کاویانی به کارگردانی زهره بهروزی نیا در کارگاه نمایش و رابینسون کروزوئه از میلاد نیک آبادی در تالار قشقایی به عنوان پرکارترین نمایشنامه نویس سال 92 تئاترشهر شناخته می شود.
محمد چرم شیر نیز با نگارش نمایشنامه های عرق خورشید، اشک ماه به کارگردانی آتیلا پسیانی در تالار اصلی و دیگر کدام ما زندگی کردن را دوست دارد اثر عباس غفاری در تالار سایه و خیرالله تقیانی پور با نگارش نمایشنامه های سمنو به کارگردانی جواد نوری و تعبیر یک رویا کاری از خیرالله تقیانی پور در تالار قشقایی در ردیف بعدی پرکارترین نویسندگان آثار نمایشی تئاترشهر در سال 92 قرار گرفته اند.

** پرکارترین بازیگران
از مجموع 289 بازیگر، که طی سال جاری در نمایش های اجرا شده تئاترشهر حضور داشتند، وحید آقاپور برای بازی در نمایش های دیگر کدام ما زندگی کردن را دوست دارد اثر عباس غفاری در تالار سایه، مخاطب خاص به کارگردانی علی شمس در کافه تریای تالار اصلی، خرمگس کاری از علی عابدی در تالار قشقایی و رضا پاپی برای بازی در نمایش های سمنو به کارگردانی جواد نوری در تالار سایه، تعبیر یک رویا به کارگردانی خیرالله تقیانی پور در تالار قشقایی و من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟ کاری از روح الله جعفری در تالار سایه هرکدام با بازی در سه اثر نمایشی به عنوان پرکارترین بازیگران مرد نمایش های به صحنه رفته در تالارهای مختلف مجموعه تئاترشهر طی سال جاری شناخته می شوند.
همچنین خسرو شهراز، هوشنگ قوانلو، اتابک نادری، محمودرضا رحیمی، سیامک صفری، فرزین صابونی، طوفان مهردادیان، بهمن عباس پور، جواد پورزند، وحید نفر، مصطفی ساسانی، بهرام افشاری، تینو صالحی، صادق ملکی، محمدرضا مالکی و جواد نمکی با بازی در دو اثر نمایشی در فهرست پرکارترین بازیگران آثار نمایشی تئاترشهر جای دارند.
براساس این گزارش نام الهام شعبانی بازیگر نمایش های ترنج به کارگردانی تینو صالحی در کارگاه نمایش، مخاطب خاص به کارگردانی علی شمس در کافه تریای تالار اصلی و من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟ به کارگردانی روح الله جعفری در تالار سایه هم به عنوان پرکارترین بازیگر زن آثار نمایشی مجموعه تئاترشهر طی سال 92 قرار گرفته است.
همچنین گلاب آدینه، رویا نونهالی، پریسا مقتدی، آناهیتا اقبال نژاد، مژگان خالقی، ماه گل مهر و نادیا فرجی هرکدام با بازی در دو اثر نمایشی در فهرست پرکارترین بازیگران آثار نمایشی مجموعه تئاترشهر طی سال 92 قرار گرفته اند.

** پرکارترین طراحان صحنه
از آثاری که سال جاری در مجموعه تئاترشهر روی صحنه رفت، 33 هنرمند به عنوان طراح صحنه در فهرست گروه طراحی آثار نمایشی قرار گرفتند که از این میان به ترتیب منوچهر شجاع با طراحی صحنه سه نمایش دیگر کدام ما زندگی کردن را دوست دارد کارعباس غفاری در تالار سایه، پسران آفتاب به کارگردانی سیامک صفری در تالار اصلی، درفش کاویانی اثر زهره بهروزی نیا در کارگاه نمایش، رضا مهدی زاده با طراحی صحنه سه نمایش پوتین های عمو بابا به کاری از شهرام کرمی در تالار قشقایی، دایی وانیا به کارگردانی اکبر زنجان پور در تالار اصلی را می توان نام برد.
همچنین بی بی بیدل به کارگردانی آزاده انصاری در تالار قشقایی، جلال تهرانی با طراحی سه نمایش سیندرلا در تالار اصلی، بیوه های غمگین سالار جنگ به کارگردانی شهاب الدین حسین پور در تالار چهارسو و خرمگس به کارگردانی علی عابدی پرکارترین طراحان صحنه آثار نمایشی اجرا شده در مجموعه تئاترشهر معرفی شده اند.
در این فهرست سینا ییلاق بیگی، آتیلا پسیانی و همایون غنی زاده هرکدام با طراحی صحنه دو اثر نمایشی در ردیف پرکارترین طراحان صحنه مجموعه تئاترشهر در سال 92 قرار گرفتند.

** پرکارترین طراحان لباس:
از مجموع نمایش هایی که سال جاری در مجموعه تئاترشهر روی صحنه رفت، 29 هنرمند به عنوان طراح لباس در فهرست گروه طراحی آثار نمایشی قرار گرفتند که از این بین به ترتیب الهام شعبانی با طراحی لباس چهار نمایش ترنج به کارگردانی تینو صالحی در کارگاه نمایش، طعم آلوی جنگلی کاری از نوشین تبریزی در تالار سایه، پروانه مفرغی به کارگردانی هوشمند هنرکار در تالار سایه، من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟ اثر روح الله جعفری در تالار چهارسو، پریدخت عابدین نژاد با طراحی لباس سه نمایش راکب کاری از کوروش زارعی در تالار چهارسو، سمنو به کارگردانی جواد نوری در تالار سایه و بیوه های غمگین سالار جنگ به کارگردانی شهاب الدین حسین پور در تالار چهارسو به عنوان پرکارترین طراحان لباس نمایش های مجموعه تئاترشهر در سال 92 انتخاب شدند.
همچنین آتوسا قلمفرسایی، ندا نصر و همایون غنی زاده هرکدام با طراحی دو نمایش در ردیف بعدی فهرست پرکارترین طراحان لباس قرار گرفته اند.

** پرکارترین آهنگسازان
از مجموع آثار نمایشی که سال جاری در مجموعه تئاترشهر روی صحنه رفت، 31 هنرمند به عنوان آهنگساز و نوازنده در فهرست گروه اجرایی آثار نمایشی قرار گرفتند که از این میان به ترتیب سیاوش لطفی با آهنگسازی دو نمایش مرز اثر سیروس همتی در کارگاه نمایش و پوتین های عمو بابا به کارگردانی شهرام کرمی در تالار قشقایی، آنکیدو دارش آهنگساز دو نمایش عرق خورشید، اشک ماه (با همکاری بامداد افشار) کاری از آتیلا پسیانی در تالار اصلی و من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟ کاری از روح الله جعفری در تالار چهارسو در فهرست پرکارترین های مجموعه تئاترشهر طی سال جاری در بخش موسیقی قرار گرفته اند.

** پرکارترین طراحان پوستر و بروشور
بر اساس نمایش هایی که سال جاری در مجموعه تئاترشهر روی صحنه رفت، 45 هنرمند به عنوان طراح پوستر و بروشور در فهرست گروه طراحی آثار نمایشی قرار گرفتند که از این میان یحیی پاکدل با طراحی پوستر و بروشور پنج نمایش درانتظار گودو کاری از همایون غنی زاده در تالار اصلی، ملکه زیبایی لی نین اثر همایون غنی زاده در تالار اصلی، رابینسون کروزئه به کارگردانی میلاد نیک آبادی در تالار قشقایی، خانه سربی به کارگردانی علی نرگس نژاد در تالار اصلی و دیگر کدام ما زندگی کردن را دوست دارد کارعباس غفاری در تالار سایه پرکارترین طراح پوستر و بروشور آثار نمایشی این مجموعه معرفی می شود.
امیر اسمی، مازیار تهرانی و ایلیا تهمتنی هم دیگر هنرمندانی اند که هر یک با طراحی پوستر دو نمایش در ردیف پرکارترین ها قرار گرفته اند.

** پرکارترین عکاسان
از مجموع نمایش هایی که سال جاری در مجموعه تئاترشهر روی صحنه رفت، 38 هنرمند عکاس در فهرست گروه اجرایی آثار نمایشی قرار گرفتند که از این جمع مهدی آشنا با عکاسی 12 نمایش راکب به کارگردانی کوروش زارعی در تالار چهارسو، دیگر کدام ما زندگی کردن را دوست دارد به کارگردانی عباس غفاری در تالار سایه، کابوس وقتی کاپوچینو تمام می شود به کارگردانی میلاد اکبرنژاد در کارگاه نمایش، اینجا کجاست به کارگردانی شیوا مسعودی در تالار سایه، من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟ به کارگردانی روح الله جعفری در تالار چهارسو، درفش کاویانی به کارگردانی زهره بهروزی نیا در کارگاه نمایش، بیوه های غمگین سالار جنگ کاری از شهاب الدین حسین پور در تالار چهارسو، عروسک های سکوت به کارگردانی سمانه زندی نژاد در تالار سایه، مخاطب خاص اثر علی شمس در کافه تریای تالار اصلی، مثل آب برای شکلات به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی در تالار چهارسو، ترنج به کارگردانی تینو صالحی در کارگاه نمایش و زن ها بوی سرب می دهند اثر محمدصادق چیتگران در کافه تریای تالار چهارسو به عنوان پرکارترین عکاس معرفی شد.
همچنین امیر خدامی عکاس سه نمایش شب بخیر کیارستمی به کارگردانی علی احمدی در کافه تریای تالار اصلی، تیغ و استخوان به کارگردانی منیژه محامدی در تالار چهارسو، پوتین های عمو بابا اثر شهرام کرمی در تالار قشقایی، آوا کیایی عکاس سه نمایش در انتظار گودو به کارگردانی همایون غنی زاده در تالار اصلی، ملکه زیبایی لی نین به کارگردانی همایون غنی زاده در تالار اصلی و محمد وفایی عکاس سه نمایش آیین فاطیما کاری از سعید بصیری در تالار قشقایی، سیاهه سفارش، سفارش سیاه به کارگردانی بیتا خارستانی در کافه تریای تالار چهارسو و مرز به کارگردانی سیروس همتی در کارگاه نمایش دیگر عکاسان پرکار مجموعه اند.
سمیه میری، فهیمه حکمت اندیش، مهرداد متجلی نیز هرکدام با دو نمایش پرکارترین عکاسان مجموعه تئاترشهر بودند.
فراهنگ(5)**9266**1601**
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن