تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805649775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خوزستان دروازه باستان و گردشگری کشور


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

خوزستان دروازه باستان و گردشگری کشور اهواز- ایرنا- خوزستان با داشتن آثار بجا مانده از دوره مختلف باستانی و تاریخی چند هزار ساله، دروازه تمدن باستانی ایران زمین،و همواره چشم اندازی به منظور گذر برتاریخ ایران برای گردشگران در کشور و دنیا بوده است.


خوزستان با مساحت 64 هزار و 57 کیلومتر مربع در جنوب غربی ایران در کرانه خلیج فارس قرار دارد و مرکز استخراج نفت ایران به شمار می آید، شهر اهواز مرکز خوزستان است. این استان پنجمین استان پرجمعیت ایران است.
خوزستان ازقطب های گردشگری ایران است؛ج‍م‍‍ع‍ی‍ت ک‍ن‍ون‍‍ی آن چ‍‍ه‍‍ار م‍ی‍ل‍ی‍ون و 234 ه‍ز ار ن‍ف‍ر ب‍ر آورد ش‍ده ک‍ه 33 درص‍د آن ر ا روس‍ت‍‍ایی‍‍ان ت‍ش‍ک‍ی‍ل م‍‍ی د ه‍ن‍د.
خوزستان مناطق بکر و دیدنی زیادی دارد که از آن جمله می توان به وجود تالاب ها و سواحل زیبای خلیج فارس در جنوب، و کوه های بلند و برفگیر در شمال استان، و جلگه پست و گرم در شرق خوزستان اشاره کرد.
خوزستان از جمله استان هایی است که در طول جنگ هشت ساله دچار آسیب و خسارت فراوانی شد. اشغال طولانی مدت برخی مناطق استان، موشک باران دایمی برخی شهرها و حملات هوایی و زمینی به شهرهای دزفول، اهواز، شوش، شوشتر، اندیمشک و بسیاری از مناطق دیگر، همه و همه باعث آسیب فراوان به سرمایه های طبیعی و انسانی و زیرساخت های آن شد.
خوزستان از جمله استان هایی است که قومیت های زیادی دارد از آن جمله می توان به قوم های عرب و بختیاری و لر نام برد.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد:دریاچه های پشت سدهای خوزستان ازجمله دز -شمین سد مرتفع جهان -، وسدهای کارون 3، کرخه و شهید عباسپور ،امکانات فراوانی برای گردشگری فراهم آورده است.
ˈ افشین حیدری ˈ افزود:وجود چشمه های آب گرم و معدنی عین خوش ، گراب، سیزنگر، گلگیر، در استان زمینه های دیگری برای اکوتوریسم فراهم آورده که هریک از آنها استفاده های درمانی متفاوتی دارند.
وی گفت:خوزستان با داشتن آثار و بناهای تاریخی به جای مانده از تمدن های پیشین که در طول تاریخ حیات خود بر این سرزمین حکومت کرده اند، از جاذبه های گردشگری قابل ملاحظه ای برخوردار است.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان بیان داشت: در کمتر سرزمینی می توان تمدن هایی تا این حد متعالی و پیوسته را مشابه خوزستان پیدا کرد، تمدن و آثار به جای مانده از حکومت عیلامیان در شوش، هفت تپه، چغازنبیل، ایذه و بهبهان، هخامنشیان درشوش، اشکانیان در مسجد سلیمان، ساسانیان در شوشتر، دزفول، بهبهان و رامهرمز و بالاخره تمدن دوره اسلامی در بیشتر نقاط این استان، همگی گویای تاریخ ارزنده و پربار این سرزمین و جزو میراث های گرانقدر فرهنگی کشور هستند.
وی افزود: از جمله مناطق دیدنی طبیعت خوزستان، ارتفاعات پوشیده از برف ایذه، دامنه های سرسبز اطراف این شهر، نرگس زارهای وسیع بهبهان ودشت های لاله های واژگون رنگارنگ لالی و مسجدسلیمان می توان نام برد.
حیدری با اشاره به مناطق و یادمان هایی که از دوران هشت سال دفاع مقدس در خوزستان باقی مانده گفت: مناطق اروندکنار، شلمچه، فکه، طلاییه و شهرهای آبادان و خرمشهر از جاذبه های گردشگری دوران دفاع مقدس خوزستان به شمار می روند.
سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان (تاریانا) نیز با اشاره به شهرت جهانی خوزستان در قدمت و آثار باستانی اظهارکرد:از جمله آثار باستانی که می توان در خوزستان نام بردˈک‍ول ف‍رح ˈ ، ˈ اش‍ک‍ف‍ت س‍ل‍م‍‍ان ˈ، ش‍ی‍ر ه‍‍ا ی س‍ن‍گ‍‍ی و ˈخ‍ون‍گ اژدرˈ ی‍‍ادم‍‍ان‍‍ی از دوره ایلامی ها و ازج‍م‍ل‍ه آث‍‍ار دی‍دن‍‍ی ش‍‍ه‍رس‍ت‍‍ان ایذه ه‍س‍ت‍ن‍د.
ˈ مجتبی گهستونی ˈ گفت:ب‍ق‍‍ای‍‍ا ی دور ان ب‍‍اش‍ک‍وه ش‍وش دروی‍ر ان‍ه ه‍‍ا ی چ‍‍ه‍‍ارت‍پ‍ه ˈ آک‍روپ‍ل ˈ، ت‍پ‍ه ˈ آپ‍‍اد ان‍‍اˈ، ش‍‍ه‍ر ˈش‍‍ا ه‍‍ی ˈ، ش‍‍ه‍رˈص‍ن‍‍ع‍ت‍گ‍ر ان ی‍‍ا پ‍ی‍ش‍ه ور ان ˈ ب‍ه ج‍‍ا ی م‍‍ان‍ده اس‍ت. م‍ق‍ب‍ره ˈد ان‍ی‍‍ال ن‍ب‍‍ی ( ع )ˈ ق‍ل‍‍ع‍ه ش‍وش
، ˈش‍‍اوورˈ و م‍‍ع‍ب‍د ب‍‍اس‍ت‍‍ان‍‍ی ˈچ‍‍غ‍‍ازن‍ب‍ی‍ل ˈ از م‍‍ه‍م‍ت‍ری‍ن آث‍‍ار ای‍ن ش‍‍ه‍رس‍ت‍‍ان شوش هستند.
وی افزود: ش‍‍ه‍ر س‍ه ه‍ز ار س‍‍ال‍ه دور ان‍ت‍‍اش (م‍‍ع‍ب‍د چ‍‍غ‍‍ازن‍ب‍ی‍ل ) در ن‍زدی‍ک‍‍ی ش‍‍ه‍ر ک‍ن‍ون‍‍ی ش‍وش از آث‍‍ار ث‍ب‍ت ش‍ده ج‍‍ه‍‍ان‍‍ی ف‍‍ه‍رس‍ت ی‍ون‍س‍ک‍و است ک‍ه ش‍ک‍وه و ع‍ظم‍ت خ‍‍اص‍‍ی د ارد.
وی ادامه داد:یکی از صنایع دستی مشهور استان ک‍پ‍وب‍‍اف‍‍ی است این محصول ی‍ک‍‍ی از ص‍ن‍‍ای‍‍ع دس‍ت‍‍ی ب‍وم‍‍ی و خ‍‍اص خوزستان است.
گهستونی گفت: از دیگر صنایع دستی خوزستان حصیربافی، قالی محلی، گلیم، احرامی، گیوه، نساجی سنتی، عبا، ت‍ول‍ی‍د ات ع‍ش‍‍ای‍ر ی از جمله وری‍س ب‍‍اف‍‍ی (ک‍‍ارت‍‍ی )، خ‍ورج‍ی‍ن ، خراطی،محرق،ورشو،م‍ی‍ن‍‍اک‍‍ار ی است که علاقمندان زیادی دربین گردشگران داخلی و خارجی دارند.
خوزستان در آستانه ورود فصل بهار و آغاز ایام نوروز با وجود مناطق مدیرعامل هلال احمر خوزستان درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: 40پایگاه دایمی و سیاردر خوزستان برای استقبال از مهمانان نوروزی برپا می شود و بالغ بر 150 خودرو از هلال احمر در آنها مستقر می شود.
ˈ علی خدادادیˈ افزود: هلال احمر خوزستان تلاش داشت تا اورژانس هوایی را برای نخستین بار امسال فعال کند که متاسفانه این مهم تحقق نیافت.
وی گفت: برای رفاه حال مسافران نوروزی در مبادی ورودی خوزستان خیمه هایی برای اقامه نماز برپا می شود.
مدیرعامل راه آهن خوزستان گفت: 15 قطار از خوزستان برای انتقال مسافران به سایر استان های کشور در نظر گرفته شده که 9 قطار از اهواز به تهران و شش قطار از اهواز به مشهد در نظر گرفته شده است، امسال ظرفیت جابجایی توسط راه آهن جنوب خوزستان 15درصد افزایش یافته است.
ˈ عبدالکریم درویش زادهˈ بیان داشت: برای ایام نوروز امسال 157هزار مسافر برون استانی ،و یکصد هزار نفر مسافر درون استانی حابجا خواهند شد، ضمن اینکه 14 قطار ریل باس نیز برای ایام نوروز امسال در نظر گرفته شده است.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان از ایجاد خیمه هایی توسط نیروی انتظامی در این استان خبر داد که وظیفه اطلاع رسانی و کمک به مسافران را دارند.
سرهنگ ˈسید رحمان موسویˈ بیان داشت: ایام نوروز امسال نیروی پلیس در کنار مسافران قرار خواهند گرفت و از وضعیت امنیت و آرامش مسافران در استان پرس و جو خواهند کرد.
ک/4 7158/642/640
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن