تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا مى‏توانى بكوش كه صبح و شب در قلبت (حتّى) قصد فريب و نيرنگ كسى نباشد؛ چرا كه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805199566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آسیب به حنجره شایع ترین عارضه استفاده از مواد پاک کننده توسط بانوان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آسیب به حنجره شایع ترین عارضه استفاده از مواد پاک کننده توسط بانوان است تهران - ایرنا - سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور گفت: آسیب های تنفسی و به خصوص آسیب به حنجره شایع ترین عارضه استفاده بی رویه از مواد پاک کننده توسط بانوان هنگام خانه تکانی روزهای پایانی سال است.


«آرزو دهقانی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با هشدار زودهنگام به بانوان نسبت به مخاطرات استفاده بی رویه از مواد پاک کننده در روزهای پایانی سال افزود: به طوری طبیعی هر گونه مواد پاک کننده ای که ایجاد گاز یا بخار می کنند، خطرناک هستند و بانوان باید در استفاده از آنان در محیط های دربسته مثل حمام و سرویس های بهداشتی نهایت دقت را داشته باشند.
دهقانی گفت: در افراد مبتلا به بیماری آسم احتمال ابتلا به اختلالات تنفسی ناشی از استفاده از مواد شوینده به خصوص اسپری های پاک کننده بیشتر است به طوری که ماده موثره مواد پاک کننده دارای ترکیباتی از قبیل کلر است که به سرعت تبخیر شده و منجر به آسیب حنجره می شود.
وی اضافه کرد: استفاده از مواد سفید کننده در فضای بسته حمام و سرویس های بهداشتی به علت ایجاد گاز کلر، موجب تحریک راه های هوایی و در نهایت منجر به مسمومیت استنشاقی می شود که با علائمی چون سرفه، خس خس سینه و تنگی نفس بویژه در افراد دارای زمینه بیماری های ریوی، همراه خواهد بود.
سخنگوی اورژانس کشور اضافه کرد: گاهی افراد برای پاکیزگی بیشتر سطوح سرامیکی از مخلوط وایتکس و ترکیبات اسیدی بسیار قوی مانند جوهر نمک استفاده می کنند که به علت برخی فعل و انفعالات شیمیایی موجب آزاد شدن بیشتر گاز کلر و در نتیجه تشدید علایم مسمومیت می شود.
دهقانی گفت: عواملی چون بالا بودن سن و داشتن بیماری های قلبی و ریوی احتمال ابتلا به این نوع مسمومیت را افزایش می دهد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از عوارض استفاده نادرست از این مواد مشکلات پوستی و مخاطی می باشد که علت این امر خاصیت سوزانندگی خفیف مواد شوینده می باشد که در نتیجه تماس طولانی با سطح پوست آن را تحریک نموده و حتی ممکن است منجر به زخم و بیماری های پوستی شود.
دهقانی افزود: به طور معمول در روزهای پایانی سال، مشکلات ناشی از تماس مستقیم پوست دست با مواد سفید کننده و پاک کننده و حتی تماس زیاد با آب و رطوبت بشدت افزایش می یابد که شایع ترین بیماری پوستی ناشی از تماس پوست دست با مواد شوینده و آب به مدت زیاد «اگزما» می باشد که با علائمی چون خارش، قرمزی و خشکی پوست و تاول های ریز همراه خواهد بود.
سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گفت: علائم این بیماری اغلب در کف دست و روی نوک انگشتان بروز و گاهی فاصله میان انگشت حلقه و کناری را ظاهر شده و ضایعه ای به شکل پیش بند تشکیل می شود که به اگزمای پیش بندی معروف است.
دهقانی تصریح کرد: کار زیاد دست با آب و مرطوب بودن آن به مدت طولانی منجر به بیماری های قارچی پوستی می شود که در صورت نبود درمان به موقع این نوع بیماری پوست ملتهب شده و ترک می خورد.
وی گفت: یکی دیگر از عوارض استفاده مکرر از سفید کننده ها( به خصوص بدون دستکش) از بین رفتن چربی پوست در آن ناحیه و در نتیجه خارش، سوزش، زخم، ترشحات آبکی و چرکی خواهد بود که در این حالت برای پیشگیری از بدتر شدن اختلالات پوستی و کاهش خشکی پوست، استفاده از کرم های حاوی اوره، گلیسیرین، وازلین و نظایر آن توصیه می شود.
دهقانی یادآور شد: اغلب مواد شیمیایی به خصوص مواد شوینده و رنگ برها از جمله مواد خطرناکی هستند که در صورت نبود احتیاط های لازم در استفاده از آنان منجر به آسیب های چشمی می شوند.
وی گفت: در صورت تماس این مواد با چشم قرنیه به شدت آسیب می بیند و حتی در مواردی که ماده شیمیایی قوی تر باشد کره چشم سوراخ خواهد شد.
سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور اظهار داشت: استفاده نادرست از برخی مواد شوینده منجر به زخم پلک، چسبندگی پلک، چسبندگی پلک به چشم شده که حتی در بعضی موارد منجر به از بین رفتن کامل بینایی فرد خواهد شد.
دهقانی گفت: علاوه بر مسمومیت خانم ها با مواد شیمیایی و پاک کننده در این ایام ، به علت بی دقتی و سهل انگاری، مواد پاک کننده و سفید کننده را در دسترس کودکان قرار گرفته و احتمال تماس آنها با این مواد و ابتلا به مسمومیت استنشاقی، پوستی و حتی خوراکی افزایش می یابد.
دهقانی افزود: در برخی موارد با بلع این مواد توسط اطفال منجر به التهاب و سوختگی دستگاه گوارش ایجاد می شود و عمل بلع را با مشکل روبرو خواهد شد که والدین در صورت مسمومیت خوراکی فرزندان، نبایستی آنها را وادار به استفراغ کنند، زیرا این کار موجب آسیب دیدگی و سوختگی بیشتر دستگاه گوارش می شود.
سخنگوی اورژانس کشور تاکید کرد: بهتر است تا رساندن مصدوم به بیمارستان یا مراکز درمانی، عمل رقیق سازی با آب یا شیر صورت گیرد و به دفعات و به مقدار 30 تا 50 سی سی به کودک، شیر یا آب خورانده شود.
اجتمام(4)**7029**1478
انتهای پیام /*




18/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن