تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801222012




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زخم، بریدگی وسوختگی شایع ترین آسیب های چهارشنبه آخر سال


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس اورژانس کشور: زخم، بریدگی وسوختگی شایع ترین آسیب های چهارشنبه آخر سال تهران-ایرنا- رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشوراعلام کرد، زخم، بریدگی و سوختگی شایع ترین آسیب های چهارشنبه آخر سال را تشکیل می دهند.


«محمدتقی طالبیان» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: طبق اطلاعات ثبت شده در سامانه مدیریت حوادث اورژانس کشور در حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته یکهزار و 987 نفر بر اثر حوادث مختلف این شب، مصدوم شدند.
وی گفت: در سال 91، شایع ترین حوادث شب چهارشنبه آخر سال با 559 مورد مربوط به زخم، پارگی و بریدگی، 305 مورد مربوط به سوختگی های درجه یک، 243 مورد مربوط به سوختگی های درجه دو و 83مورد مربوط به سوختگی های درجه سه و مابقی سایر علت ها بوده است.
طالبیان به انتقال تعداد زیادی ازمصدومان دچارسوختگی به بیمارستان ها در حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته از سوی مردم و نیروهای امدادرسان اورژانس 115 اشاره کرد و افزود: متاسفانه شدت سوختگی در برخی از این افراد به حدی بود که حتی روش های جدید پزشکی از جمله پیوند پوست و لیزر نیز قادر نبود محل این سوختگی ها را ترمیم یا از بین ببرد.
این متخصص طب اورژانس ادامه داد:همچنین شایع ترین محل آسیب در مصدومان شب چهارشنبه آخر سال 91 در مرحله نخست در اندام فوقانی شامل دست، بازو، ساعد و انگشتان در مرحله دوم در ناحیه چشم، در مرحله سوم در نواحی صورت، ابرو، بینی و چانه و در مرحله چهارم در اندام تحتاتی و پاها بوده است.
وی اضافه کرد: ضایعات چشمی در برخی از این افراد به حدی بود که باید چشم های آسیب دیده آنان در اثر اصابت مواد محترقه تخلیه می شد.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخورد تکه هایی از این وسایل محترقه، ضایعات جبران ناپذیری در افراد ایجاد می کند که حتی عابران پیاده نیز از آن مصون نیستند به طوری که در حوادث شب چهارشنبه آخر سال گذشته ،275 نفر از هموطنان به هنگام عبور از خیابان و براثر پرتاب مواد محترقه و منفجره دچار حادثه شده اند.
رییس اورژانس کشور در ادامه از فوت سه نفر از حادثه دیدگان شب چهارشنبه آخر سال 91 خبر داد و گفت: طبق اطلاعات ثبت شده در سامانه مدیریت حوادث این مرکز11 مصدوم دیگر این شب نیز دچار معلولیت و قطع عضو شده اند.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، سن و سال بیشترین افراد حادثه دیده از حوادث شب چهارشنبه آخر سال را در مرحله نخست 20 تا 24 سال و در مرحله دوم 15 تا 19 سال عنوان کرد و از والدین درخواست کرد هنگام برگزاری آیین چهارشنبه سوری توجه بیشتری به نوجوانان و جوانان داشته باشند .
وی با بیان اینکه مراسم شب چهارشنبه آخر سال می تواند زمانی برای گردهمایی خانواده و فامیل برای جشن و شادی باشد، گفت: هموطنان مراقب باشند تا خاطره حوادث تلخ سال های اخیر بار دیگر تکرار نشود.
اجتمام(4)**7029
انتهای پیام /*




14/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن