تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801217050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهنگسازی بهترین راه پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان غربی مسئولان تاکید کردند:
فرهنگسازی بهترین راه پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال
ارومیه- خبرگزاری مهر: اعضای شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی بر لزوم فرهنگ سازی برای مقابله با حوادث چهارشنبه آخر سال و حفظ حرمت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تاکید کردند.



به گزارش خبرنگار مهر، نوروز جشنهای باستانی بسیاری برای استقبال از بهار داشته، آئینهای خجسته ای که از دیرباز تاکنون، ایرانیان را در هر نسلی، آئینی، مذهبی و از هر قومیتی، خارج از محدوده‌ زمان و مکان به هم پیوند می‌داد، امروز برخی آئین ها بوی ترس و دلهره به خود گرفته و مرثیه ای برای خانواده ها در آستانه بهار طبیعت می شود. چهارشنبه سوری آئین ویژه و پرطرفدار نوروز، رسم و آیینی کهن در ایران زمین بوده که در مناطق مختلف شهری و روستایی آذربایجان غربی نیز با برپایی مراسمی خاص و ویژه ای جشن گرفته می شد، جشنی که امروز با نزدیک شدن به روز موعد خانواده ها را غرق دلهره و نگرانی می کند. اگرچه مراسم چهارشنبه سوری یک آئین باستانی ایرانی است اما امسال به دلیل مصادف شدن این جشن ملی با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اعضای شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی موضوع را بحث و بررسی قرار داده و ضمن تاکید بر اینکه مردم مومن و انقلابی استان، ضمن حفظ حرمت اولیای الهی مراسمات ملی خود را نیز گرامی خواهند داشت.
مردم آذربایجان غربی شعور دینی و انقلابی خود را در عرصه های مختلف به اثبات رسانده اند استاندار آذربايجان غربي شامگاه سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی با اشاره به فرا رسیدن سال جدید و ایام نوروز و تقارن آن با ایام فاطمیه گفت: مردم متدین و انقلابی استان همواره در حراست از ارزش های انقلاب پیشگام بوده اند و در ایام فاطمیه نیز که امسال مقارن است با آغاز سال جدید، شعور دینی و انقلابی خود را بار دیگر به اثبات خواهند رساند. قربانعلی سعادت اظهار داشت: استقامت، پایداری و حضور همیشگی ملت بزرگ ایران در عرصه های دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی، دشمنان را در رسیدن به اهداف پلیدشان ناکام گذاشته است. وي اعلام کرد: هدف دشمنان نظام این است که پیوند ناگسستنی مردم با نظام اسلامی را دچار خدشه کنند  اما ملت بزرگ ایران با حفظ و اتحاد و همدلی و پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، نقشه های مستکبرین و بدخواهان انقلاب را نقش بر آب ساخته اند.

تقویم مفاخر و بزرگان علمی، مذهبی و هنری آذربایجان غربی تهیه شود سعادت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه  آذربایجان غربی شخصیت ها و مفاخر دینی، علمی، فرهنگی و سیاسی زیادی را در خود پرورده است، افزود: باید با برگزاری مراسمات و همایش های مختلف از این مفاخر برجسته و فرهیخته استان تجلیل به عمل آید تا ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های آنان در جهت معرفی آنها به مردم بخصوص جوانان نیز گام برداریم. نماينده ولي فقيه در آذربایجان غربی و امام جمعه اروميه نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت تلاش بیش از پیش در جهت جاری و ساری شدن احکام و آموزه های اسلامی در جامعه افزود: مدیران و مسئولان باید به گونه ای عمل نمایند که تمام امور در جامعه اسلامی، رنگ و بوی الهی بگیرد. حجت الاسلام سید مهدی قريشي به تقارن ایام فاطمیه با آغاز سال جدید اشاره کرد و گفت: مردم فهيم و با ايمان استان آذربايجان غربي احترام اين ايام را خوب مي دانند و با بصيرتي كه دارند هیچگاه بهانه دست دشمنان و بدخواهان نظام نمی دهند. سردار شرفی: دچار وسواس امنیتی در مسائل اجتماعی هستیم فرمانده نیروی انتظامی اذربایجان غربی نیز در این جلسه ضمن تاکید بر لزوم تهیه الگو و مدل ویژه و منحصر به فردی برای منطقه در راستای اجرای آیین های ملی و مذهبی، گفت: ما با شادمانی مردم همراه هستیم و تمام آیین های این مراسمات ملی را تحت پوشش امنیتی خود قرار می دهیم. سردار یحیی شرفی با اشاره به اینکه در حوزه ترافیک، پیشگیری از آسیبها و امداد طرحهای مصوب شورای تامین در شب و روز چهارشنبه سوری اجرا می شوند، ادامه داد: خط قرمزهای پلیس در این روز ورود به حریم خصوصی افراد، انسداد معابر ، تعرض به اموال دولتی و خدشه دار کردن ارزشهای دینی و انقلابی است. وی با بیان اینکه باید بپذیریم که در مسائل اجتماعی افراطی برخورد نکنیم، اظهار داشت: متاسفانه دچار وسواس امنیتی در این مسائل شده ایم که نیازمند روشنگری و آگاه سازی خانواده ها و جوانان نسبت به آسیبهای احتمالی در مراسمات ملی و مذهبی هستیم. فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی خواستار انجام مطالعات اجتماعی در حوزه فرهنگ عمومی استان برای تدوین الگویی مشخص و ارائه نقشه راه به دستگاههای اجرایی و امنیتی استان شد.

شهرداریها به وظایف خود در مراسمات ملی و مذهبی عمل کنند نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با اشاره به اینکه نقش صدا و سیما در کاهش تلفات چهارشنبه سوری امسال بسیار پررنگ است، افزود: متاسفانه نقش شهرداریها در برگزاری این مراسمات ملی و مذهبی با وجود دارا بودن درامدهای بالا تعیین نشده است. نادر قاضی پور ضمن تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در بین خانواده ها و هدایت جوانان به سمت شادی هایی که برای خود و اطرافیان خطر آفرین نبوده و در عین حال تخلیه هیجانات دوران جوانی را به همراه دارد، ادامه داد: می توان اقلام آتش بازی در چارچوب مشخص با رعایت موارد ایمنی در داخل کشور تهیه و در اختیار خانواده ها قرار داد. وی با بیان اینکه نمی توان جلوی انجام مراسمات ملی توسط مردم را گرفت، ادامه داد: باید با برنامه ریزی اصولی و دقیق و هماهنگی با دستگاههای مسئول بویژه شهرداریها و تخصیص اعتبارات مورد نیاز نسبت به برگزاری مراسمات چهارشنبه آخر سال و کاهش تلفات اقدام کرد. فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در این جلسه ضمن تاکید بر اینکه مراسمات چهارشنبه سوری مشکل امنیتی برای استان محسوب نمی شود، گفت: باید در حدی که موجب مزاحمت و هتک حرمت کریمه اهل بیت(ع) و هنجار شکنی شده باید برخورد انتظامی شود. سردار عابدین خرم ضمن تاکید بر لزوم آگاه سازی گروههای مرجع تاثیر گذار در خصوص مراسمات و حوادث چهارشنبه آخر سال، اظهار داشت: ما دنبال محله محور کردن بسیج بوده که برگزاری مراسم چهارشنبه توسط خانواده ها در کوچه ها و محله های خود و ساماندهی برگزاری مراسم در تجمعات ضروری است.


۱۳۹۲/۱۲/۱۴ - ۰۹:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن