تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802424715




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گروه سنی 15 تا 24 سال، بیشترین قشر آسیب دیده از چهارشنبه سوری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

گروه سنی 15 تا 24 سال، بیشترین قشر آسیب دیده از چهارشنبه سوری تهران - ایرنا - معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: بیشترین قشری که در حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته آسیب دیده اند مربوط به گروه سنی 15 تا 24 سال بوده است.


بنا به این گزارش، طی سال گذشته یک هزار و 987 مورد حادثه مرتبط با آتش بازی شب چهارشنبه آخر سال گزارش شده است.

*** تهیه وسایل آتش بازی بی خطر
با توجه به این آمار امسال معاونت درمان وزارت بهداشت از والدین تقاضا کرده که در تهیه وسایل آتش بازی بی خطر فرزندانشان را همراهی کنند؛ کودکان به هیچ عنوان نباید شخصا از مواد آتش بازی و محترقه استفاده کنند.
طی سال گذشته ترقه ، آتش و نارنجک بیشترین حوادث را ایجاد کرده اند و توصیه می شود مواد آتش بازی (محترقه و انفجاری) از محل های مطمئن خریداری شده و از دست فروش تهیه نشود.

*** کثرت مصدومان مذکر
فراوانی مصدومین حوادث مربوط به آتش بازی شب چهارشنبه پایانی سال در جنس مذکر حدود سه و نیم برابر جنس مونث بود.

*** وجود کپسوال اطفاء حریق و کمک های اولیه
همیشه در مواقع آتش بازی جهت اطفاء حریق، آب، کپسول اطفاء حریق و تا حد امکان جعبه کمک های اولیه در دسترس باشد؛ توصیه می شود مراقب رفتارهای خطرناک و ناهنجار بوده و در صورت لزوم مراتب را به واحدهای گشتی نیروی انتظامی یا پلیس 110 اطلاع دهید.
باید در نظر داشت که طی سال گذشته ، 9/47 درصد افراد حین بازی با مواد محترقه و 2/26 درصد حین عبور به صورت عابر پیاده یا حین تماشا دچار حادثه شده اند.
استفاده از مواد آتش بازی هرگز به طور کامل ایمن نیست، حتی در صورتی که مراقبت کامل صورت گیرد.

*** دوری از محل های حادثه خیز
حوادث نه تنها ممکن است برای افرادی که از آن استفاده می کنند به وجود آید، بلکه برای کسانی که این مواد را درست می کنند نیز ممکن است اتفاق بیفتد بنابراین توصیه می شود از مکان هایی که از مواد محترقه در آن استفاده می شود، دوری کنید.
در چهارشنبه اخر سال 1391 زخم، پارگی و بریدگی شایع ترین نوع آسیب بوده و سوختگی درجه یک و خراشیدگی و ساییدگی در رتبه های بعدی قرار دارد.
بیشترین نواحی آسیب بدن به ترتیب دست(38.3 درصد) و چشم (23.7 درصد) بوده است.

*** استفاده از عینک های طبی
این گزارش به مردم توصیه کرده در چهارشنبه سوری از عینک های محافظ یا حداقل عینک های طبی استفاده شود و تا حد ممکن در منزل بمانند.

*** جمع آوری بقایای مواد آتش زا
همچنین در این گزارش به مردم توصیه شده است تا بقایای مواد آتش بازی را سریع جمع آوری نکرده و حتما 15 تا 20 دقیقه صبر کرده و سپس آن را جمع آوری و در یک سطل محتوی آب ریخته و بعد دفع کنند.
مردم باید در صورت امکان یک شلنگ آب در نزدیکی محوطه آتش آماده داشته باشند تا در صورت لزوم بتوانند از آن استفاده کنند؛ حتما قبل از ترک محل باید از خاموش شدن آتش مطمئن شد.

*** پرهیز از ساخت مواد آتش زا در منزل و محل کار
کودکان و نوجوانان از اقشار آسیب پذیر هستند ، استفاده از این مواد توسط آنان خطرات جدی به همراه داشته، سلامت آنان را به خطر انداخته و مرگ را به دنبال خواهد داشت بنابراین باید از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی به ویژه در منزل، زیر زمین و محل کار جدا جلوگیری شود چرا که این مواد خاصیت خود به خودی آتش گیری و انفجاری دارند.

*** پرهیز از حمل مواد آتش زا در داخل جیب و پرتاب آن به طرف افراد
وزارت بهداشت در گزارش خود به مردم توصیه کرده است از حمل مواد محترقه و آتش گیر و انفجاری حتی به مقادیر بسیار کم در جیب لباس و کیف جدا خودداری کرده و مواد آتش بازی (منفجره و محترقه) را به طرف افراد دیگر پرتاب نکنند.
در این گزارش تاکید شده است : هیچگاه مواد آتش بازی (منفجره و محترقه) را در ظروف شیشه ای یا فلزی قرار ندهید زیرا در صورت انفجار ذرات شیشه یا فلز، به اطراف پرتاپ شده و سبب صدمات و خطرات جانی خواهد شد؛ همچنین هیچگاه نباید از الکل برای آتش گیری مواد استفاده شود.

*** پرهیز از پرتاب مواد آتش زا به طرف درخت ها و منازل
معاونت درمان وزارت بهداشت به مردم هشدار داده است که از آتش زدن لاستیک، هیزم، کارتن خالی و امثال آن در واحدهای مسکونی و معابر ، کوچه و خیابان و نیز از پرتاب مواد آتش زا مانند فشفشه و موشک بر روی درخت ها، بام و بالکن منازل که از عوامل عمده بروز آتش سوزی است، جدا خودداری کنند.

*** پرهیز از ریختن مواد سریع الاشتعال بر روی آتش
خودداری از ریختن مواد سریع الاشتعال مانند نفت، بنزین و غیره بر روی مواد آتش گیر،خودداری از قرار دادن ظروف تحت فشار از جمله کپسول، اسپری، حشره کش ها و غیره روی آتش، خودداری از سوزاندن وسایلی مانند کپسول گاز، لاستیک و آمپول و خودداری از استفاده از مواد آتش زا نظیر بنزین، الکل، کاربیت و مانند آن از دیگر توصیه های وزارت بهداشت است.

*** پرهیز از برپایی آتش در کنار پست های برق و محل های باریک
این گزارش به مردم توصیه کرده است تا از برپایی آتش در معابر باریک و در نزدیکی پست های برق یا ایستگاه های تقلیل فشار گاز و پارکینگ های عمومی پرهیز و از برپایی آتش های حجیم و غیرقابل مهار خودداری کنند.
اجتمام(1)**9185**1436
انتهای پیام /*




17/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن